Telling stories for a living

Category: Leven (Page 11 of 21)

Vorig weekend was ontzettend druk, maar wel heel plezant. Vrijdag had ik een dagje vakantie genomen omdat ik om 8u ‘s morgens al op de militaire basis van Kleine Brogel moest zijn voor de NATO Tiger Meeting 2009. NTM is een “event” tussen verschillende NATO landen waarbij de luchtmacht van elk van de deelnemers een detachement afsturen om dan samen te trainen en “war games” te doen.
Eén team speelt vijand, een ander team zijn de “good guys”. Van die fake gevechten konden we natuurlijk niets zien aangezien ze dat boven trainings area’s doen, maar je kon wel aan de runway post vatten en genieten van de vele landing- en take-off maneuvers! En vaneigens deden de piloten af en toe een “specialleke” als ze terug kwamen (loopings, fly-by, rolls,…). Onder andere de F-16, F-18, Eurofighter, Rafale, Tornado’s, Mirage, Saab,… zijn het toneel gepasseerd en het was de moeite en na een lange dag (met veel zon!) was ik omstreeks 18u terug thuis. ‘s Avonds stond er nog een verjaardagsdrink op de agenda en die heeft geduurd tot 5u ‘s morgens…
Zaterdag was shoppen voor het bouwproject en was ik dus alweer van 11u op de baan tot half zeven als de laatste winkel de deuren sloot. Vermoeiend!
En zondag moest er ook vroeg opgestaan worden, want zondag was het de airshow van Sanicole (5 minuten van Kleine Brogel). Om 7u opstaan, tegen 8u30 on-site zijn, om 18u het terrein verlaten en pas om 20u30 thuis komen wegens zeer veel file op en rond de parking van Sanicole.
But it was worth it! Over die twee dagen vol vliegtuigen heb ik iets meer dan 1600 foto’s gemaakt met de D60. Nu nog tijd vinden om ze op de Macbook te plaatsen en het kaf van het koren te scheiden. En daarna eventueel nog wat post-production. Maar eenmaal ready, post ik er wel op mijn blog en Flickr account.
En u, hebt u zich geamuseerd het voorbije weekend?

… and kicking, jawel. Ook al zou de activiteit op dit blog je misschien iets anders laten vermoeden, toch gaat alles goed met mij en ben ik springlevend. Waarom het hier dan zo stil was de voorbije dagen?

  • Een dagje @ de bouwfirma betreffende dit project
  • Trouwfeest van deze meneer (nog is proficiat trouwens!)
  • Recupereren van het feest in voorgaande puntje 😉
  • Studeren voor mijn VCP examen dat later deze week plaatsvindt

Je ziet het, meer dan genoeg om mij mee bezig te houden. Vaneigens kan je altijd kijken wat ik op Twitter achterlaat, in geval er iemand zich zou afvragen hoe het met mij gaat en zo.
Ik kan dus niks beloven voor deze week, maar er zit nog genoeg in de “pipeline” zoals een paar user experiences met Snow Leopard (die nog altijd niet toegekomen is verdorie!), de eerste testjes met mijn gloednieuwe FlipHD camera (erg positief I must admit) en vaneigens een paar virtualizatie-gerelateerde berichten natuurlijk!
PS: mijn Google Reader vertoont een “unread count” van maar liefst 385 artikels en ik heb eergisteren nog alles bijgelezen… Om maar te zeggen dat ik écht niet zo heel erg veel tijd gehad heb voor “ontspanning” de voorbije dagen.
Stay tuned for more!

Het weekend zit er alweer op en naar goede gewoonte was het kort maar krachtig. Vrijdagavond de valiezen gepakt met het oog op 2 dagen van huis weg te zijn en zodoende zaterdagmorgend vertrokken richting de Belgische kust, meer specifiek: Middelkerke city. Waarom Middelkerke hoor ik u denken? Twee ex-collega’s / friends zijn (ondertussen “waren”) daar op vakantie en waren zo vriendelijk waren om een uitnodiging deze richting uit te sturen (thanks K & S!). Het toeval wou dat er dit weekend ook een “Bierweekend” gepland was op de dijk van Middelkerke, wat zoveel wil zeggen als een kermis (smoutebollen en hamburgers en escargots en …)’ en overal terrasjes met allerlei soorten biertjes.
Enkele terrasjes, hamburgers, restaurants en een hoop gezer en gelach later, was het spijtig genoeg alweer voorbij en was het tijd om naar huis te gaan (en dus het optreden van Eddy Wally zondagavond missen… bummer ;-)).
Het weekend was dik in orde, alleen spijtig dat het maar twee dagen duurde… maar het waren twee plezante dagen en de batterijen zijn weer ietsie pietsie extra opgeladen. En u, hebt u een leuk weekend gehad?

Het is zo ver! Het verlengd weekend staat voor de deur, ik kan de BBQ’s al ruiken! Mijn verlengd weekend zal snel voorbij zijn, want alles staat al goed volgepland… maar beter zo dan u vervelen denk ik dan ;-). En ja, de noodzakelijke BBQ is ook voorzien!
Profiteer van het goede weer en niet teveel achter die computer zitten, er volgen nog wel genoeg minder mooie dagen om die blogs bij te lezen!

Vrijdagavond: BBQ en terrasje doen
Zaterdag: richting Mechelen om Het Computer Winkeltje leeg te roven, daarna bij de zus een aperitief gaan drinken op het terras om dat op een ander terras te gaan lunchen (balletjes in tomatensaus!). Nadien richting Westerlo en omstreken om wat keukenbouwers aan te doen (maar daar leest u hier meer over) en ‘s avonds rustig thuis te blijven en een CSI marathon houden.
Zondag: ‘s morgens vroeg uit de veren om naar de markt te gaan (waar het vol liep van politiekers die flyers geven met e-mail adressen @hotmail.com, websites in de vorm van http://users.telenet.be/ik-ben-waardeloos,…) en een verse kip aan’t spit te scoren die ‘s middags buiten op het terras verorberd wordt. In de namiddag een halve F1-race meepikken (vond het maar saai, maar vond het wel cool dat Brawn GP weer vooran zat) alvorens richting een house-warming / instuif te vertrekken. Acht flessen cava later nog richting een tof terrasje aan het water getrokken en daarmee was het weekend voorbij.
Ik ben voorstander van een 7-dagen weekend en een 2-dagen werkweek… welke politieker kan me dit beloven én waarmaken ;-)? Misschien iets voor meneer Leterme :-)?

Workweek is a go! Jawel, vrijdagavond ben ik rond een uur of elf thuisgekomen van Zweden (which was pretty fun to be honest, ook al heb ik maar een paar uurtjes in de stad kunnen rondlopen – het smaakt naar meer) en eerlijk gezegd was ik redelijk kapot. Zaterdagmorgend moest ik er alweer vroeg uit wegens afspraak bij de bank. In de namiddag nog een paar winkels gedaan (nieuwe riem & polo rijker – woohoow) en ‘s avonds een paar films gaan huren: Babysitters en Die Welle. Beide goed te noemen, met een voorkeur voor Die Welle. Check de besprekingen op IMDB, maar als je Das Experiment een goede film vond, dan is Die Welle ook een aanrader.
Zondag = chilldag en dus zijn de auto’s grondig gekuisd, zowel vanbinnen als vanbuiten. En aangezien ik dat “met liefde” doe (ik was graag auto’s, don’t ask me why maar dat werkt relaxerend op mij), heb ik mezelf daar de ganse namiddag mee kunnen entertainen. ‘s Avonds nog wat TV gekeken (al is er niets op buiten re-runs van CSI!!) en dan was het alweer gepasseerd, dat begeerde weekend.
Wat heeft u gedaan? Toch van de zonnestralen genoten hoop ik? Ja?

Het verlengd weekend is naar goede gewoonte weer voorbij gevlogen in de zin dat ik zaterdagmorgend nog gerecupereerd heb van de vorige dag (lees: halve dag terrasjes doen), zaterdagnamiddag in Haacht “city” een paar winkels bezocht heb om daar af te sluiten met lekkere spareribs bij “De Volle Pot” (achter de kerk voor de geinteresseerden). Zondag = luilekkerdag en buiten beetje op de Mac surfen en naar Parijs-Roubaix kijken is er niet veel nuttig gebeurd (of toch, ik heb de HD Digicorder opgekuisd door een marathon CSI’s te kijken).
Maandag = feestdag en toen kwamen de neefjes en nichtjes eitjes rapen. Gecombineerd met schitterend weer, stond dit garant voor een namiddag buitenzitten, badminton spelen, de D60 eens deftig proberen (met kinderen is er altijd genoeg om te fotograferen niet?) en te genieten van een lekker glas wijn. Yeah baby!
En toen was het over… snel he? Een mens zou denken dat je niets gedaan hebt en toch… het deed goed.
Op mijn positieven komen voor de eerste “nieuwe” werkdag.

Voor mij was het een weekend van vier dagen in plaats van de gebruikelijke twee – aanrader! Spijtig genoeg is het nu zondagavond, wat dus wil zeggen dat mijn vier dagen “vakantie” er alweer op zitten en dat het morgen maandag is, de eerste werkdag van de week.
Gelukkig heb ik die vier dagen goed benut:

  • donderdag – levering nieuwe 46″ plasma + Bluray speler (voor de toekomstige living), allebei Panasonic en uiterst tevreden van! Ook deze keer ten rade gegaan bij de mannen van IIShop indien u het u zou afvragen. Daarna nog een leuke, constructieve meeting gehad met de mensen van de bouwfirma die in de running is om het potentieel huis te bouwen (ahja, wat zouden ze anders bouwen?).
  • vrijdag – naar Turnhout gereden, meer bepaald naar Fotokonijnenberg om mijn bestelling te gaan ophalen. Ik vertel er later meer over, want het onderwerp is te uitgebreid om hier bij te plaatsen.
  • zaterdag – ontbijt met bubbels te Leuven en daarna de winkels nog gecheckt (en een paar nieuwe hemden gekocht, je kan er nooit teveel hebben!). Daarna nog een late tussenstop bij IKEA gedaan omdat ik nog extra verlichting nodig had (ook hier zal ik een apart bericht rond schrijven, so stay tuned).
  • zondag – luilekkerdag. Maar ook nog een korte shoppingtrip gedaan, weliswaar zonder buit (althans niet voor mij…). Ah ja, en Formula One gekeken: leuke eerste race met verrassende gebeurtenissen en ferme inhaalmaneuvers (al dan niet met fatale afloop). Als het seizoen er altijd zo gaat uitzien, dan denk ik dat de FIA eindelijk de goede formule voor meer spanning heeft gevonden.

En ja, op die manier kan je dus vier dagen erdoor jagen alsof het niets is. Vaneigens heb ik ook telkens uitgeslapen (behalve zaterdagmorgen, wegens ontbijt met bubbels remember) en is er ook nog een uurwijziging ingeslopen, wat mij vandaag trouwens een uurtje slaap kostte!)

Het weekend staat voor de deur en de weerverwachtingen zijn gunstig: zon en regenvrij. Een ideale manier om de lente in te gaan denk ik dan.
Vanavond staan er frietjes van de frituur op het programma , gevolgd door een film / TV-serie @ home en misschien nog een café-bezoek als de zin er is (maar ik twijfel er aan, want ik ben nu al moe en heb geen zin om het erg laat te maken). Word ik nu oud? Hehe.
Morgen, zaterdag = auto’s wassen. En daarmee ook de eerste dag van 2009 die ik ga spenderen aan het kuisen van voertuigen, want wegens het minder aangename weer tot nu toe (en ook wel het ontbreken van goesting) ben ik altijd naar de carwash (of in het beste geval, een self-wash) gegaan. Lekker snel en geen last van de koude. Daarna vermoedelijk een IT-interventie doen en dan zal de dag wel gevuld zijn.
Zondag = (alweer) huisjes-kijk-dag. Een aantal kijkwoningen gaan checken en nog is samenzitten met mensen van de bouwfirma om meer in detail te treden over het project. Ik ben eens benieuwd of er dit weekend knopen gaan doorgehakt worden…
En wat doet u dit weekend zoal? Buiten profiteren van de eerste zonnestralen natuurlijk ;-).

Vrijdagavond was een rustige avond. Een beetje TV gekeken en op tijd gaan slapen, want zaterdag was het vroeg opstaan (lees: voor ‘s middags) om een paar huisjes / bouwgronden te gaan spotten. Daarna nog langs Makro geweest voor een paar hoognodigheden en daartussenin een korte lunchstop gemaakt @ McDonalds – waar ze gratis wifi-toegang aanbieden. ‘s Avonds stond er een portie mosselen met een handvol vrienden op het programma om daarna nog wat van tooghangen te doen. Jihaa!
Zondag eveneens wat gaan cruisen, op jacht naar huisjes en bouwgronden en het web afgeschuimd voor reviews, artikels, besprekingen en meningen op fora van Nikon dSLR toestellen. Ik wil al een tijdje een deftig fototoestel en mijn point & shoot van Canon (Ixus 50 om precies te zijn) is daar niet geschikt voor. Pas op, ik ben daar dus wel heel content van, want dat toestelletje doet waar het voor gemaakt is – aanzetten en foto’s nemen. En nog best goede foto’s ook. Maar ik zou graag iets verder gaan en wat dingen proberen, en dan schiet zo een P&S model al snel te kort.
Ik ben natuurlijk (nog) geen ervaren fotograaf en daarom wil ik ook geen 1500€ (of meer!) uitgeven aan een dSLR. Neen. We gaan klein beginnen, ideaal om de basics onder de knie te krijgen en te zien of het überhaubt wel mijn ding is en ik genoeg skills heb om er verder in te investeren. Aangezien ik nog geen dSLR heb en ook geen analoog toestel heb liggen, ligt de merkkeuze nog volledig open: Canon of Nikon. Op zich heb ik niet direct een voorkeur, laat staan genoeg know-how om één van de twee af te schieten, maar als ik zo wat rondspeur op het net en reviews lees, dan gaat mijn voorkeur toch lichtjes uit naar Nikon.
Oorspronkelijk had ik mijn oog laten vallen op de D90, zowat het duurdere consumermodel, maar na een beetje wikken en wegen heb ik besloten dat de D90 toch een serieus prijskaartje heeft voor mijn beginnerspositie op het vlak van fotografie. De extra features ten opzichte van zijn kleinere broertjes zullen zonder twijfel de moeite waard zijn, maar niet op het niveau dat ik nu sta denk ik. En daarom heb ik besloten om voor de Nikon D60 te gaan.
De D60 wordt in verschillende kits aangebonden, waarvan er twee mijn interesse hebben: het pakket met de D60 en de 18-55VR lens in de eerste plaats en het pakket met zowel de 18-55VR als de 55-200VR lens in de tweede plaats. Natuurlijk kan ik die 55-200 nog altijd achteraf bijkopen, maar je doet een beetje winst als je het in een kit koopt… De vraag is natuurlijk, heb ik die 55-200 lens nodig? Alles hangt af van wat je ermee wil doen en laat dat nu net een vraag zijn waar ik nog geen antwoord op kan geven: mijn interesse is erg ruim en ik denk dat ik me dus zowel met landschappen als met portretten en alles daartussenin ga amuseren – al is het maar om te ontdekken waar ik het meest door geboeid ben. Het prijsverschil tussen beide kits is ongeveer 225€, wat toch al de moeite is! En misschien verkies ik de 70-300VR lens wel op termijn… en koop ik nu dus beter gewoon de 18-55 kit en ga ik zo verder.
We’ll see, ik heb een paar mailtjes verstuurd naar winkels en afhankelijk van de antwoorden beslis ik…
Wordt zonder twijfel vervolgd…

« Older posts Newer posts »

© 2026 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑