Hij is sinds vandaag beschikbaar. Mijn toestel is al geupgrade en niets van problemen te melden. Naar goede gewoonte wat bugfixes, wat meer snelheid,… waardoor ze bij Mozilla alles klaarstomen om de final release uit te brengen. Downloaden die handel!
Category: Uncategorized (Page 7 of 38)
De titel omschrijft mijn weekend in welgeteld drie woorden. Het was razend druk maar eigenlijk heel plezant hoor. Vrijdagavond heb ik het bewust rustig gehouden omdat ik wist dat de daaropvolgende dagen al vermoeiend genoeg zouden zijn.
Zaterdagmorgend vanzelfsprekend uitgeslapen tot de middag om daarna naar de winkel te gaan voor nog wat last-minute aankopen (twee nieuwe hemden, vier paar sokken en een nieuwe das was de totale buit).
Tegen half zes – zes uur moest ik ter plaatse zijn want ik moest nog wat DJ apparatuur aansluiten (lees: mijn laptop opstellen naast de reeds aangesloten laptop – met Final Scratch opstelling!!). Eerst nog een stukje receptie meegepikt (en oude bekenden gezien) en daarna mee aan tafel geschoven voor een overheerlijk buffet!
Daarna was het tijd om de avond in gang te trekken en hebben we met 2 DJ’s het publiek geamuseerd met een mengelmoes van klassiekers, disco, dance, jump, retro, r&b, slows en Vlaamse schlaegers. Het was goed. Zowel de oude garde als de jonge kippen en haantjes kregen we op de dansvloer, waardoor het een leuk feest werd dat tot in de vroege uurtjes heeft mogen verder duren.
De getrouwden vertoeven nu op een strand in Cyprus terwijl de rest van de genodigden net als ik nog in halve feeststemming aan het werk zijn vermoed ik ;-). In ieder geval, nog een dikke proficiat C & S, u hebt dat goed gedaan en ik ben er zeker van dat jullie bij die 33% van de bevolking horen die een succesvol huwelijk uit de grond gaan stampen.
Zondagnamiddag ben ik dan nog met het neefje en het nichtje naar de lokale kermis geweest waar we (in feite vooral de kleine gasten) genoten hebben van de paardemolen, de paardjes (waar ik eigenlijk falikant tegen ben omdat ik dat dierenmishandeling vind), het viskraam en een auto-attractie van Cars. Voor de rups of andere wildere attracties kon ik hen nog niet warm maken, maar dat komt wel in de loop der jaren ;-). Vaneigens horen bij een kermis ook eten en drinken, en daarom hebben we de namiddag afgesloten met smoutebollen en suikerspinnen. Mjam!
Eindelijk. Het weekend is welgekomen en ik denk dat het ook heel erg snel weer voorbij zal zijn. Vanavond ga ik lekker niets doen en een beetje op de XBOX360 spelen en wat TV kijken (CSI eens wat bijkijken). Morgen slaap ik uit, want het belooft een lange dag te worden: eerst nog eventjes langs de winkel(s) en daarna richting Aarschot voor een trouwfeest van een goede vriend. Buiten eten, drinken en feesten zal ik er ook instaan voor de muziek, dus het zal een lange nacht worden denk ik ;-).
Zondag wordt dan vaneigens terug uitslapen (wie weet om welk uur dat ik mijn bed zie) en het rustig aan doen in de namiddag, want de dag die volgt is terug een werkdag. Toch ongelofelijk hoe snel een weekend voorbij vliegt he? Al mag ik niet klagen, want ook de werkweek is sneller om dan men zou denken…
In feite is het leven zo snel voorbij aan het vliegen, dat ik af en toe eens moet stilstaan en rond mij kijken om te genieten van wat is. En laat ik dat dan ook meegeven als tip van de week naar mijn lezers :-). Enjoy the weekend iedereen!
Straks ga ik naar de kapper en het wordt serieus tijd dat ik ga, want als ik me goed herinner is dat ondertussen al geleden van begin februari. Alleen ben ik er nog niet uit wat ik ga doen. Alles af? Stuk er af? Gewoon bijknippen? Zucht. Dilemma’s. Misschien de raad vragen van de kapster :-).
Ok, dit baart me zorgen. Privacy iemand? Willetje opdringen Amerika? Alweer? Waar zijn we toch mee bezig! Dat ze de illegaliteit willen tegengaan, akkoord! Maar misschien anders de kraan dichtdraaien ipv te dweilen gelijk zotten? Stop met die kunstmatig hooggehouden prijzen en de mensen zullen al veel minder illegaal downloaden denk ik persoonlijk… Of geef een meerwaarde aan het gekochte (zoals een muziek-cd die tegelijkertijd ook video-content geeft of korting op een concert of weet ik veel…).
Zucht. Waar gaat de wereld naartoe? ACTA – Anti-Counterfeiting Trade Agreement.
Onze eigenste Vincent Van Quickenborne is goed bezig vind ik, want hij heeft namelijk gezegd dat hij van al de downloadlimieten afwil in België. Dit omdat hij door de studie van test-aankoop heeft ontdekt dat ons landje hopeloos achterop aan het geraken is in de internet-provider-wereld en alles wat daarbij komt kijken.
Mooie gedachtengang, maar ain’t gonna happen soon denk ik. Telenet en Belgacom zitten nog veel te gebeiteld in hun zeteltjes… En ik vind het ook wel ferm straf dat de Vinnie nu pas met zo een stelling afkomt! Betalen we die gasten daarom zoveel, om hen test-aankoop te laten lezen en daarop in te spelen?
Ach ja. Het brengt het probleem weer maar eens in de pers. Verder niets.
Deze namiddag nog een meetingske leggen en dan kan het weekend beginnen. Vanavond ga ik nog een hapje eten somewhere in Brussel en daarna hoogst waarschijnlijk nog eentje drinken in het stamcafé (als ik niet te vermoeid ben). Morgen (zaterdag) staat er nog niet echt iets op de agenda, maar ik weet zeker dat ik mijn tijd nuttig zal kunnen besteden ;-).
En zondag, ja zondag slapen we om te beginnen uit. In de namiddag staat er volgens mijn planning een baby-borrel op de agenda en ‘s avonds zal er niet veel anders te doen zijn dat het wereldwijde web wat af te schuimen, een beetje GTA IV’en of gewoon wat opgenomen afleveringen van CSI & NCIS erdoor jagen. En dan is het weekend alweer om…
En zeggen dat het nog moet beginnen! Zucht.
Wow. Nu al. Ze konden niet anders doordat ADSL2+ heel binnenkort opengezet wordt, waardoor de alternatieve providers naast datalimieten ook nog is meer snelheid gaan kunnen bieden. En voor minder geld dat Telenet hun bestaande portfolio!
Wat gaan ze dus doen vraagt u zich af? Expressnet gaat van 12GB naar 20GB (en daar betaal je dan 43€ voor hé) en Turbonet van 35GB naar 60GB. Voor 63€! Ik betaal nu 35.95€ + 6€ aan Belgacom voor de telefoonlijn, wat dus een kleine 42€ is totaalkost. Voor 100GB, eveneens half tarief tijdens de nachturen (van 1u tot 13u zelfs, Telenet is van 12u tot 7u als ik me niet vergis) maar wel tragere downloadsnelheid (4Mbit ipv 10 of 20Mbit voor respectievelijk Expressnet en Turbonet). Maar ik heb onbeperkt uploaden en geen smallband meer.
En als ADSL2+ vrij komt, dan zal er een optie zijn om naar 9 of 12MBit te upgraden. Stel dat ze daar 7€ voor vragen, dan komt mijn totaal op 50€ voor een snelheid die perfect met Telenet kan meespelen, veel meer datavolume (want vermoedelijk gaat die 100GB dan naar 200GB, wat dus 400GB is in nachttarief!), geen uploadbeperking (zoveel je wil dus) en nog altijd geen smallband.
Denkt Telenet zo goed bezig te zijn? Ze kunnen niet anders meer en geven de mensen dan weer een zoethoudertje… gewoon de mensen uitlachen ja!
Neen Telenet. Dit is een staaltje “too little, too late” voor mij. Neeeeexxttt!
PS: en dan niet vergeten dat hun CEO onlangs insinueerde dat mensen die niet toekomen met die 12GB, zeer waarschijnlijk bezig zijn met illegale downloads enz. En dat ze misschien wel eens de arm der wet over de vloer zouden kunnen krijgen. Dreigement naar uw klanten toe? Goed bezig!
Het is de gedroomde finale geworden. Vlaanderen heeft mijn mening gevolgd (of ik heb dezelfde als Vlaanderen, das meer bescheiden ;-)). Het is Limburg die naar de finale gaat en tegen Leuven gaat uitkomen. Van mij mogen ze alletwee winnen.
Over Antwerpen nog: zou Yvan blijven? Wedden van niet? Hij heeft zich laten zien op TV, tijd voor een ander project nu. Denk ik.
Jep. Voorlopig alleen voor de “premium” klanten (lees: betalende klanten zoals ik :-)), maar ik denk dat ze dat ook wel naar de gratis versie zullen porten. Wat doet het? Je Google Contacts sync’en naar je contacten in je smartphone en omgekeerd. Handig zeg ik u! Nog meer centraal beheer!
Recente Comments