Telling stories for a living

Category: Uncategorized (Page 8 of 38)

Gisteren (en deels vandaag wegens in slaap gevallen) heb ik naar Jumper gekeken, de laatste film van Hayden Christensen (u weet wel, die gast die Darth Vader speelt in de laatste twee Star Wars films – wat eigenlijk de tweede en derde film is ;-)).
In Jumper speelt hij een jongen die ontdekt dat hij “superpowers” heeft en zich kan teleporteren naar waar hij maar wil. Leuke basis voor een superhero movie denkt u? Fout. Dit is geen superhero movie. Eigenlijk proberen de makers juist weer te geven wat “Jan Modaal” zou doen, moest hij superpowers hebben: een luilekker leven leiden zonder zichzelf veel aan te trekken van de wereld rond hem. Het beste voorbeeld daarvan is als hij op TV ziet dat er mensen verdrinken omdat de redders er niet bij kunnen… hij zou zich snel kunnen teleporteren en ze redden, maar in plaats daarvan zet hij de TV uit en gaat iets anders doen. Een “gewone” jongen dus.
Mensen met die teleportatie gave zijn “Jumpers” en worden achterna gezeten door andere mensen die geloven dat zulke krachten alleen voor God weggelegd zijn. En daarom willen ze alle Jumpers en hun familie dood, een beetje zoals in de Middeleeuwen met heksen en al. De kopman van “de anderen” wordt gespeeld door Samuel L. Jackson (met wit haar!) die de rol overtuigend neerzet.
Maar daarmee is alles wel gezegd vind ik. De actie is wel ok, het plot is eigenlijk wel origineel, maar de uitwerking is maar “zo zo”. De relatie tussen hem en zijn lief komt flauw over, totaal ongeloofwaardig. De strijd tussen hem en “de anderen” is ook maar flauw, want waarom pakt hij die gasten niet vast en teleporteert hij ze niet boven de oceaan? Of neemt hij gewoon een vuurwapen om ze over te schieten? Too easy zeker? En zo gaat de film nog een beetje door… waardoor je op een gegeven moment zo iets hebt van “als gij hem niet neerschiet, dan doe ik het in uw plaats! Hayden zijn karakter is dus redelijk braindead en je ziet hem ook niet evolueren doorheen het verhaal (ahja, je zou toch denken dat hij iets leert uit zijn fouten?).
In the end is Jumper volgens mij een gemiste kans. Er had zoveel meer kunnen inzitten, want het fundament was goed en origineel. Nu is het een actieprent met saaie actie (na twee keer heb je het wel gehad met die trukjes), goed voor een avondje TV kijken zonder veel na te denken.

Elk jaar rond deze tijd brengt Microsoft een serieuze update uit voor de XBOX 360 en ook dit jaar zal dat niet anders zijn. Volgens sommige berichten is de lijst die je hier vindt “the real thing”, Microsoft geeft naar goede gewoonte geen commentaar op roddels.
Maar wat mij vooral interesseert: de mogelijkheid dat je XBOX 360 de games kopieert naar zijn HDD ipv altijd van de DVD te lezen zoals nu. Snellere laadtijden, minder lawaai! Zalig. Wel opletten als je een schijf van 20GB hebt, want daar zal je geen 20 games op moeten kopieren natuurlijk ;-).

Ik ben nu ongeveer een week de gelukkige eigenaar van Grand Theft Auto IV en ik moet toegeven: dit game rules serieus! Ik ben in feite nog niet ver gevorderd in het game, maar dat komt omdat de wereld zodanig groot is en er zoveel te doen is in dit game: een beetje rondhangen, wat cruisen met een of andere gestolen voertuig, met je neef naar een stripclub gaan, met uw lief gaan bowlen of iets gaan eten,… kortom echt alles wat je kan doen in het gewone leven, kan je doen in deze virtuele wereld. Crazy!
Tussen je dagdagelijkse bezigheden, spendeer je vanzelfsprekend ook tijd aan de “missies”: je neef uit de handen van criminelen redden, banken overvallen, een afrekening gaan verzorgen,… kortom alles wat bandieten doen hé. Het is duidelijk: het 18+ label is terecht ;-).
PS: blijkbaar zorgt het game op de PS3 voor serieus wat problemen (vastlopers) die na een game-patch en een nieuwe firmware voor de machine, nog steeds niet opgelost zijn. Slecht bezig Sony & Rockstar Games. Een game dat zo een wijdverspreide problemen toont, mag niet op de retailmarkt terecht komen… zeker niet als je de prijs van nieuwe games bekijkt: 65-70€! Dan mag je toch wat kwaliteit verwachten nee?

Is er hier nog iemand fan? Sinds twee weken tonen ze bij VT4 elke vrijdag een Indiana Jones film (vorige week was het “… and the temple of doom” en daarvoor “raiders of the lost ark“. Nu vrijdag spelen ze het laatste deel van het originele drieluik, namelijk “… and the last crusade” waarin Sean Connery de vader speelt van Indiana.
Vaneigens is dat niet zomaar. Neen. VT4 speelt in op de hype die gecreerd wordt rond de nieuwe Indiana Jones film die eind van de maand gereleased wordt. De previews zien er een beetje “meer van hetzelfde” uit en ik denk dat Harrison Ford toch ook al voorbij zijn houdbaarheidsdatum is, waardoor dit vierde deel volgens mij een pure geldkoe is geworden… Spijtig, maar bon afwachten, wie weet ben ik wel verkeerd?
Ik moet ook wel toegeven dat ik mij de eerste drie films precies meer spectaculair en beter herinnerde dan dat ik ze nu vind, als ik ze na zoveel jaren terug zie. Maar dat heb ik ook met andere zaken uit mijn jeugd zoals Merlina, Knight Rider, Airwolf, The A-Team, MacGyver en Rambo. Vroeger was het allemaal beter he… en ik word oud als ik mezelf zo een zaken hoor (lees) schrijven!! Help.

De eerste release candidate van Firefox 3 zou klaar zijn en eind mei ter beschikking gesteld worden aan het publiek. Daarna komt de finale versie ergens in juni uit en zal de grote massa ook wel upgraden. Zelf draai ik al op de bèta versie sinds release 3 (nu versie 5) zonder noemenswaardige problemen… Vooral sinds release 5 is het ding erg stabiel en enorm snel geworden vind ik. Aanrader dus!

De laatste dag van het verlengd weekend zit er op. Spijtig. Maar het was een goede dag. Neen, een héél goede dag! Een beetje uitgeslapen en daarna de ochtend goed ingezet met een rondje “Kane’s Wrath”. Daarna voorbereidingen beginnen treffen voor de BBQ die vandaag ten huize Unexpected plaatsvond en toen alles nog maar goed en wel klaar was, arriveerden de eerste gasten al.
Zoals voorspelt was er een beetje teveel vlees voorzien, waardoor ik morgenavond opnieuw ga BBQ’en om de overschot op te eten. En dan moet je weten dat er ook al een deel richting diepvries is vertrokken. Naast een hoop vlees hebben we vandaag met zes man nog vijf flessen champagne en twee flessen witte wijn leeg gemaakt. Niet slecht, maar het is dan ook zo warm hé en daar krijgt een mens toch zo een dorst van ;-).
Er is ook nog een tuinstoel gesneuveld, maar voor de rest was het dus een BBQ om “U” tegen te zeggen. Thanks guys & gals, it was very nice! Het leven kan toch schoon zijn…
En wat doen we nog vandaag? Niet veel want de spreekwoordelijke pijp is uit. Ik denk nog een beetje GTA IV te spelen en daarna een CSI:NY’ske te kijken en dan zal het licht wel volledig uit zijn. Morgen werkdag. Joepie! *Note the sarcasm*

De backend van mijn webserver draait op Plesk, een erg aangenaam OS dat met mooie GUI’s er voor zorgt dat het beheer van alles wat op de server draait, een “piece of cake” is. Gisteren heb ik gans het zootje geupgrade naar Plesk 8.4, de laatste versie en alles is perfect verlopen. Een paar nieuwe features (niet spectaculair), bugfixes en hopelijk ook meer snelheid he.
Laat maar iets weten als er problemen opduiken…

Het is vrijdagavond en ik zit met nog enkele collega’s, verspreid over de werkvloer, op het werk. De laatste loodjes alvorens het weekend start worden gelegd. En wat voor een weekend!
De weersvoorspellingen tot en met dinsdag zien er al heel erg goed uit, waardoor er ongetwijfeld een BBQ op de loer zal liggen.Daarnaast moet ik nog eens langs bij wat vrienden om spullen af te leveren maar ook spullen op de halen. Misschien nog een cinema meepikken en vanzelfsprekend de nodige terrasjes doen, na wat rondgecruised te hebben met de voiture.
Maar vanavond… vanavond is er maar plaats voor één bezigheid: Grand Theft Auto IV. Sinds gisteren heb ik het game in mijn bezig, maar ik heb er nog niet mee kunnen spelen wegens tijdsgebrek en ik moet dan ook niet uitleggen dat de spanning om te snijden is om de virtuele wereld van Liberty City zwaar onveilig te gaan maken.
Zon of geen zon, deze avond zit ik binnen, achter de beeldbuis gekluisterd.

Unexpected.be was eventjes down omdat ik een backup aan het nemen was van de volledige server. Waarom? Daarom! Backups zijn belangrijk. Wekelijks loopt er een backup hoor, maar ik ga mijn Plesk installatie upgraden en dan maak ik graag eerst nog een extra backup. Bij deze is dat dus gebeurd en kan ik met een gerust hart upgraden. En als er dan iets mis gaat… restore en klaar.

« Older posts Newer posts »

© 2026 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑