Telling stories for a living

Category: Uncategorized (Page 9 of 38)

Er is een nieuwe revision van de XBOX 360 op komst met een nieuwe chip die CPU & video zou combineren, kleinere chips gebruikt en dus minder stroom verbruikt en minder lawaai maakt. Kwa performantie zal er vanzelfsprekend niks veranderen daar al de games ook op de huidige revisie moeten draaien. Het enige dat je dus kan “winnen” is een stillere en stabielere werking, met een lager stroomfactuur tot gevolg.

Daarnet telefoon gekregen van vriend met connecties: mijn kopietje van GTA IV voor XBOX 360 ligt op mij te wachten! Woohoo! Dit weekend zeer waarschijnlijk carjacken, diefstallen plegen, mensen mishandelen en zoals een onverantwoorde zot door de straten scheuren in mijn gestolen sportbolide. Allemaal virtueel welteverstaan hé mensen ;-). En wie weet, misschien komen we elkaar wel tegen via XBOX Live? Merci G.!

Downloaden die handel. Xobni, een toffe en zeer handige plugin voor Outlook, is sinds vandaag voor iedereen beschikbaar en dus niet meer alleen via invitation only. Ik ben er zelf heel content van en raad dus iedere Outlook gebruiker deze gratis plugin aan. Try it.

Vandaag dus. Mijn laatste dagje van het verlengd weekend (ja, ik had er nog eentje bijgepakt omdat ik een beetje een vakantiegevoel wou en dat gaat niet met vier dagen ;-)) dus. En wat heb ik ermee gedaan?

  • Naar mijn garage geweest om mijn nieuw deurpaneel te laten monteren (was nog schade aan na de inbraak van twee maand terug)
  • Naar Ikea geweest voor een parasol met bijhorende voet (41kg voor de voet! Sleuren!)
  • Naar Makro geweest voor een nieuwe grasmaaier (die dan met de doos niet in de koffer ging en dus ter plaatse is uitgepakt – bespaart wel wat karton in de container thuis) en nog wat andere spullen
  • Beide artikels in elkaar gezet
  • Ontdekt dat de zomerreis voor 99% zekerheid is geboekt (woohoo!)
  • Van de zon genoten onder die nieuwe parasol
  • Heel weinig tijd op de PC doorgebracht (eigenlijk het volledige verlengd weekend erg weinig op de PC gezeten)

En daarmee is de maandag om en heb ik sommige zaken niet gedaan gekregen (zoals een nieuwe lamp ophangen in de kleerkast) en die dus verhuist zijn naar de agenda / to-do van morgen, na het werk weliswaar.
Morgen terug werken en de dag direct beginnen in het stemhokje, want morgen zijn het sociale verkiezingen bij ons op het werk (is dat overal op hetzelfde moment in feite? Ja zeker?) en dan mijn lopend project opvolgen. Genoeg te doen dus.

Een hele tijd terug schreef ik al eens iets over Command & Conquer 3: Tiberian Wars en hoe de C&C reeks mij al jaren kostbare uren slaap kost. De laatste game is ondertussen alweer een jaar op de markt en tadaa, daar zijn ze met een uitbereidingspakket, genaamd “Kane’s Wrath“. Gisteren liep ik het doosje tegen het lijf in de plaatselijke Makro en ik heb niet aan de verleiding kunnen weerstaan en heb mij voor 26€ laten omkopen :-).
Nieuwe missies, nieuwe campaign, nieuwe units en nieuwe voertuigen. En een toegangspasje tot de beta van Red Alert 3!! De installatie is al aan het lopen en deze avond ga ik mijn eerste stapjes zetten in het “Kane’s Wrath” universum. Later ongetwijfeld meer hierover…
En als u ook een C&C fanaat bent, ga dan als de bliksem naar uw gameboer en koop deze expansion pack alvorens het te laat is ;-). Misschien gamen we wel eens online tegen elkaar dan…

Vandaag heb ik de ganse dag in Limburg doorgebracht. Deze morgend vertrokken richting Maasmechelen om eens te gaan rondlopen in “Maasmechelen Village“, zo een dorpje vol fashion outlets. Veel volk, maar heel mooi weer en gezellige winkels. Niets gekocht, maar veel gespot. En eigenlijk ben ik aan het liegen, want ik heb wel iets gekocht voor de neefjes.
Met dat ik toch in de buurt was, ben ik daarna doorgereden naar Genk city, om daar ook eens rond te lopen en een terrasje of twee te doen. Tof! Al vind ik Hasselt vele plezanter :-). Bleek het daar ook nog is kermis te zijn en een of ander volksfeest met dansers (zowel dance als folklore als al de rest), waardoor er mede dankzij het goede weer, heel veel volk op de been was.
En daarvan ben ik nu moe zie, van al dat “gereis” en gestap. Straks lekkere pasta eten en daarna mij installeren achter de beeldbuis voor een paar afleveringen Prison Break S3, CSI, NCIS en whatever ik nog kan vinden…

Vandaag gelezen op Userbase:

ADSL2+-netwerk bijna zo snel als Telenet
Klanten van internetaanbieder Dommel mogen vanaf 1 juli een flinke uitbreiding verwachten. Homeconnect, het abonnement dat ADSL en telefonie bundelt, krijgt vanaf dan een gratis snelheidsverhoging naar 9 megabit per seconde. Bovendien wordt de bijhorende datalimiet verdubbeld naar 200 gigabyte per maand.
De uitbreiding is niet alleen van toepassing op wie internet en telefonie bij de alternatieve provider afneemt. Ook klanten met een Netconnect-abonnement kunnen een optionele upgrade krijgen naar 9 of 12 megabit per seconde. De prijs van deze verhoging heeft het bedrijf nog niet vastgelegd.
De forse snelheidsverhoging is een gevolg van de verplichte openstelling van het ADSL2+-netwerk. Dommel maakt hier als eerste alternatieve provider gebruik van. Het snelle netwerk is wel beperkt tot 85 procent van het Belgische grondgebied, daar het bereik kleiner is dan dat van ADSL.
Voor het eerst is het aanbod van Dommel een rechtstreekse concurrent voor Telenet. Dat biedt met 10 megabit per seconde al enkele jaren het snelste internetabonnement, met uitzondering van de grote steden waar al langer ADSL2+ beschikbaar is. Nu liggen de kaarten echter anders. Met een limiet die zestien keer zo hoog en een snelheid die slechts tien procent lager ligt, lonkt Dommel nu ook naar gamers en andere snelheidsfreaks.
bron:ZDNET

Had ik al gezegd hoe content ik ben met mijn Dommel Netconnect? Nu nog afwachten wat de meerprijs zal worden, maar dat zal wel meevallen. Eventueel upgraden naar Homeconnect anders? We zullen zien.

Dichterlijke vrijheid om te zeggen dat mijn zoektocht naar een hoesje of draagtas of een gsm zakje of *vul zelf maar in* voor mijn HTC Touch Cruise tot een einde is gekomen. Er waren hoesjes van maar liefst 60€ (!) die dan afgewerkt zijn in suede en zo van die dingen. WTF! Das voor bompa’s :-).
Dit is het dan geworden. Niet te duur (25€) en anoniem zwart van kleur, met de nodige uitsparingen voor connectors, koptelefoon, sd-kaartjes, riem-bevestiging indien je wil (wat ik meestal niet wil wegens dat je er dan uitziet als een wannabe-flik) en degelijke afwerking. Morgen wordt het geleverd, ik ben eens benieuwd.

Zondag, dat was het wel. Veel zon, lekker weertje en dus kon ik onmogelijk binnen blijven. Eerst uitslapen om dan goedgezind naar de markt te gaan voor een lekkere verse kip aan ‘t spit. Mjam. Daarna naar Formule 1 gekeken (boring, maar wel spectaculaire crash met gelukkig goede afloop) om dan op een terrasje de aankomende zomerreis te bespreken met vrienden. Het ziet er goed uit, maar later meer daarover.
Nadien zijn we nog een terrasje gaan doen bij vrienden thuis, kwestie van de zondag tot een goed einde te brengen. En dan was de dag om en is het tijd om huiswaarts te keren, rustig iets te eten en mezelf te installeren achter de televisie met de laptop in de buurt. Multitasking of course!
Jaja, het was een super fijn weekend en aangezien het een korte werkweek is volgende week, is het volgend weekend alweer om de hoek. Jihaa.

Gisterenavond besloten om het rustig te houden en wat schade inhalen op cultureel gebied. Concreet: twee films gezien.

  • Vantage Point: een erg goede film over een aanslag op de president van de VS waarin je de aanslag telkens ziet vanuit een andere getuige zijn standpunt. Aanrader!
  • The Bank Job: gebaseerd op waargebeurde feiten is dit een film over een bankoverval uit de jaren ’70 waarbij er meer dan 4 miljoen pond buit gemaakt is. De overval werd in feite uitgevoerd in opdracht van MI-5 omdat zij bepaalde foto’s wouden van een “royal” die in een kluis zaten, maar ze konden daar zelf niet inbreken. Ze kregen hun foto’s en de overvallers kregen de rest plus garantie van geen vervolging. Erg aangename film met goede acteurs! Tevens een aanrader!
« Older posts Newer posts »

© 2026 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑