Telling stories for a living

Category: Films (Page 5 of 6)

Het voorbije weekend er weer twee films doorgejaagd:

  • Happy Together: Vlaamse film die het verhaal vertelt over een man die alles heeft – geld, vrouw, auto’s, villa,… maar die in een viscieuze cirkel van problemen terecht komt waardoor hij tot dè wanshoopsdaad overgaat. Mooi hoe dit in beeld gebracht wordt en een andere kijk geeft om wat er in zulke mensen hun hoofd tekeer gaat. Ah ja, en Sandrine André is verdekke een knappe madame! Wow.
     
  • The Hunting Party: sterkte film met o.a. Richard Gère, gebaseerd op waargebeurde feiten, waarin we het verhaal van enkele journalisten zien die op zoek gaan naar de dictator die in Joegoslavië ingestaan heeft voor de oorlog en alle andere miserie die er zich daar afgespeeld heeft. Knappe film. En vooral, sticky. Een mens zou meer moeten stilstaan bij zulke zaken. En ja, ze stellen er vragen die wij ons ook regelmatig zouden moeten stellen… Aanrader!
Beide films zijn dus aanraders en in feite een must voor iedereen. Great.

Vandaag de Dag Allemaal gaan kopen want voor 6€ meer zat er een DVD bij met 185 minuten “Vaneigens”! Alleen al daarvoor doen we het niet waar? Gieren gelijk zot. Allemaal de Dag Allemaal gaan kopen dus hé… ge krijgt er nog gratis roddels bij ook ;-).

Voor iedereen die een plasma televisie in huis gehaald heeft: surf als de bliksem naar deze site en download daar de Plasma Break-In DVD gratis en voor niets. Plasma televisies zijn namelijk heel erg gevoelig aan het “inbranden” van beelden (bijvoorbeeld het logo van VT4 of de menu’s van een videospel of zo) en daarom is het erg belangrijk om in het begin het toestel een “break-in” sessie te geven.
Gedurende die periode (meestal raden de fabrikanten een 200 uren aan) is het van belang dat je nooit lang hetzelfde beeld op het scherm laat staat (regelmatig zappen dus en niet teveel statitische videogames spelen) want anders zou het er wel eens voorgoed kunnen staan ;-).
Wat deze gratis DVD doet is gedurende 45 minuten verschillende kleuren full-screen weergeven op je televisie, waardoor alle pixels deftig geactiveerd worden zonder dat er ergens eentje meer dan een ander “wakker” is. Daardoor daalt de kans enorm op inbranden en zal je veel langer geniet hebben van je plasma.
Zelf heb ik er de eerste twee weken erg op toegezien dat ik regelmatig van zender veranderde, dat ik niet te lang op de XBOX360 zat te gamen (of toch niet in een spel waar er constant een menu of een HUD of zo open staat) en dat ik ook de instellingen zo koos dat er geen zwarte balken waren bij de uitzendingen of films. Nu draai ik die break-in DVD af en toe eens, als het me uitkomt zeg maar.
Aanrader dus. En nogmaals, kosteloos ;-).

De voorbije dagen er een paar films doorgejaagd:

  • Hancock: de nieuwe van Will Smith waarin hij een superhero speelt die er zich allemaal niet veel van aantrekt. Grappig met momenten, maar verre van Smith’s betere werk. Leuk als je niet weet wat doen, maar misschien toch beter eens gaan huren ipv er 10€ per persoon voor te betalen @ the movies.
  • Wanted: een iets wat bizarre film met o.a. Angelina Jolie en Morgan Freeman over een man die ontdekt dat hij net zoals zijn vader (en diens vader enz) over speciale “huurmoordenaar” eigenschappen beschikt. Hier en daar wat effecten geleend van The Matrix, dat wel. Verder veel actie, veel bloed en geweldadige scenes, maar in the end kon het verhaal mij toch ook niet helemaal boeien. Te ver gezocht allemaal, en toch te weinig uitleg waarom iets nu zo is. Tof voor de actie, voor Angelina en in mindere mate voor Morgan, maar meer dan dat is het toch ook niet vrees ik…

Staan nog op de “to see” lijst: Wall-E, The Dark Knight, The Mummy 3, The X-Files 2 en Kung-Fu Panda.

Gisteren eindelijk een XBOX 360 Universal Media Remote gekocht, want ik was het beu om altijd met de XBOX controller (ook al is die wireless) de bediening te doen wanneer ik naar een DVD / DivX kijk via de XBOX 360, die naast mijn spelconsole ook dienst doet als DVD-speler (upscaling en HDMI aansluiting zeg ik u).

Serieus handig remote’je dat ook kan dienen om media center toestanden te bedienen, je TV te bedienen (gedaan met vijvendertig remotes te bezigen) en last but not least, volledig oplichtende knoppen heeft zodat je in het donker (zoals het idealiter is als je een filmpje kijkt) toch kan zien op welk knopje je drukt.
En dat allemaal voor 28€ inclusief batterijen. Kan je niet voor sukkelen! En als ik dan toch aan het shoppen was heb ik maar direct een nieuwe USB-stick gekocht van 8GB, want mijn 2GB model begon toch wat krappekes te worden en zo een 8GB stick kost tegenwoording nog geen 25€ met ReadyBoost support. Me = happy.

Vista is eigenlijk erg stabiel, maar zoals met elke pc mag je er van uit gaan dat er vroeg of laat toch iets gaat mislopen. Ik heb zelf al tweemaal mijn installatie kunnen redden, omdat door wijzigingen toe te brengen aan de systeempartities, Vista zijn bootbestanden niet meer kon vinden.
Als je over de Vista DVD beschikt, is er geen probleem want die steek je in, je boot je PC van die DVD en Vista zal zelf zien dat er iets niet klopt en de situatie rechtzetten (althans bij de problemen die ik had). Spijtig genoeg heeft niet iedereen zijn Vista medium (omdat bij nieuwe PC’s vaak de CD/DVD niet meegeleverd wordt) en dan ben je natuurlijk verloren.
De mannen van NeoStart hebben daar een mooie oplossing voor en bieden een 120MB grote ISO file aan die je op CD moet schrijven. Daarna beschik je over een bootable medium waarmee je je Vista installatie eventueel kan redden wanneer het nodig zou zijn… En het is gratis! Aanrader mensen.

Ik denk dat het ondertussen al wel een beetje duidelijk is dat films mij sterk interesseren (net zoals TV Series en muziek trouwens). In navolging van Michel heb ik alvast mijn wishlist voor 2008 samengesteld. Opgelet, dit lijstje is een momentopname en kan en zal dus zeker nog in grootte toenemen! Vooraleer ik mijn voorlopig lijstje op jullie loslaat, geef ik graag een klein stappenplan mee over hoe je je films best selecteert.
Een beetje filmliefhebber gaat meestal op voorhand al “scouten” wat er zit aan te komen natuurlijk, ha ja, een voorbereid man is er twee waard of zo iets?
Eén van de betere sites om dit te doen, is de website van Apple. Zij posten heel veel trailers, dikwijls in HD kwaliteit, waardoor je al een kleine preselectie kan maken voor de komende maanden. Veder vind ik FirstShowing ook een heel onderhoudende site, waar er ook veel ruimte is voor interactie. Op die manier ontdek ik vaak films waar ik zelf nog niet van gehoord of gezien had, maar die andere mensen aanreiken als zijnde de moeite om in de gaten te houden. Een andere klassieker onder de film websites is de International Movie Data Base, oftewel IMDB. Deze site is eigenlijk één groot naslagwerk voor de filmliefhebber en moet dus zeker in je bookmarks zitten. Last but not least geef ik nog graag Cinebel en Kinepolis mee als Belgische websites. Je kan daar vooral terecht voor informatie en besprekingen over de huidige en “soon to be expected” films in onze bioscopen. En om een goede afsluiter mee te geven, is er nog DVD.nl, mijn website préferé voor DVD besprekingen. Altijd interessant voor als je niet in de cinema geraakt bent, of nog op zoek bent naar een goed kerstcadeau ;-).
Bovenstaande websites in combinatie met een dosis gezond verstand en smaak, zullen er gegarandeerd voor zorgen dat je op filmgebied niets tekort komt in 2008.
Maar goed, mijn lijstje (in geen specifieke volgorde) voor 2008 van films die ik zeker zal zien in de cinema:

  •  21
  • The X-Files 2 (Scully is “hot stuff”)
  • Harry Potter & The Half-Blood Prince (of course!)
  • Rambo
  • Jumper (Dark Vader die kan teleporten, must see!)
  • The Changeling
  • Eagle Eye
  • The Dark Knight (lees: de nieuwe Batman film!)
  • Cloverfield
  • Babylon A.D. (Vin Diesel = actie à volonté)
  • James Bond 22 (my name is Bond, James Bond)
  • Sex And The City: The Movie
  • Speed Racer
  • Star Trek XI (Captain Kirk!)
  • Valkyrie (Cruise als Duitser…)
  • Vantage Point (“yet another let’s kill the president” film, maar het spreekt me aan)
  • Wanted (huurmoordenaar van vader op zoon)

Voila, dat is mijn voorlopig lijstje. Ik had er hyperlinks kunnen opplakken zodat je maar moest doorklikken, maar aangezien ik een lijstje heb gegeven met interessante websites, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om zelf wat opzoekingswerk te verrichten en zo misschien iets nieuws te ontdekken?
Weet je nog een must-see film die ik niet heb opgenomen in mijn lijst? Laat gerust iets achter in de comments! De firma dankt u.

Tis al lang geleden dat ik nog eens een film op het witte doek gezien heb. Altijd wel goede voornemens enz, maar het komt er niet van wegens geen tijd, te moe, geen zin, andere dingen op de agenda, … maar vanavond staat het vast: ik ga naar de film.
Er zijn wel enkele films die ik wil zien: Spiderman 3, Ocean’s 13, Deathproof, … maar degene die ik vandaag ga zien is het vierde deel in Bruce Willis’ zijn beste reeks: Die Hard. De verhaallijn plak ik hieronder eventjes, maar met zo een films weet je altijd wel hoe het gaat zijn: de goeie tegen de slechte(n) en hij wint altijd. Maar dat is niet zo erg, integendeel! En zo een actieprent is altijd veel impressionanter op het grote scherm met zware THX-certified speakers die je meesleuren in de actie!
“Een aanval op de kwetsbare informatica-infrastructuur van de Verenigde Staten zet het hele land in rep en roer. De mysterieuze crimineel achter dit plan heeft alle digitale invalshoeken zorgvuldig uitgekiend, maar heeft nooit rekening gehouden met het feit dat er wel eens iemand “analoog” roet in het eten zou kunnen strooien : John McClane.” 
Een bespreking volgt spoedig!

Het was al een serieus tijdje geleden dat ik nog geld had uitgegeven aan DVD’s, maar vandaag is het er dan toch weer van gekomen. Wegens echt wel goed en wegens een scherpe prijs ben ik met het volgende thuis gekomen:

  • Harry Potter – Jaar 1-4: De eerste vier HP-films in een verzamelbox. Ja ik weet dat dit eigenlijk kinderfilms zijn, maar toch vind ik ze leuk om naar te kijken. Nah.

Harry Potter - Year 1 - 4

  • The 4400 – Season 3: The 4400 vind ik persoonlijk een van de betere sci-fi reeksen die spijtig genoeg wat onderkend is op onze zenders. Ik had de eerste twee seizoenen al op DVD en ik heb dit derde seizoen al gezien via minder legale Xvid’jes, maar toch wou ik de DVD-BOX hebben. Ten eerste omdat ik mijn verzameling graag compleet wil hebben en ten tweede omdat ik het gewoon goed vind. Ik hoor dus bij die mensen die wel eens illegale muziek of films duren downloaden, maar die wél het originele werk kopen nadien (als het tenminste het geld waard is…).

The 4400 Season 3

Eergisteren heb ik een K|I|S|S DP-558 besteld. In feite kan dit ding alles wat de gemiddelde hdd-recorder kan met als extra dat je over een ethernet connectie beschikt. Via die connectie is de speler op mijn netwerk aangesloten en kan ik dus alle mediaformaten die ondersteund worden afspelen vanop mijn PC. En dat zijn er veel: mp3, ogg, wma, divx, xvid, jpg, … noem maar op.
Je kan de content ook naar de speler kopiëren indien je de pc niet wil laten opstaan. Verder kan je ook van overal waar je op internet kan je speler programmeren: zeer handig als je net zoals mij altijd aan iets denkt als je niet meer thuis bent (ook via WAP kan je hem programmeren vanop afstand).
Na een beetje online research heb ik al sites gevonden waar custom firmwares gemaakt worden voor dit toestel, zodoende dat je nog meer features krijgt! En daarmee heb je ook direct een serieus voordeel ten opzichte van andere hdd-recorders: de firmwares geven toegang tot updates en nieuwe features. Natuurlijk beschikt de DP-558 ook over een gewone DVD-speler! Al denk ik niet dat ik die veel zal gebruiken. En als de interne hdd vol zit (en je vervangt hem niet met een 250GB exemplaar ofzo ;)) dan kan je je opnames gewoon via je pc over het netwerk sleuren, naar je pc zelf. De opnames staan in het standaard DVD-formaat, dus eenmaal naar een DVD’tje geschreven, is de content af te spelen op elke DVD-speler! En nu wachten tot ze dat ding komen leveren!
Ah ja, het heeft me 199€ gekost. Goeie koop? Ik denk het wel! Feedback volgt zodra ik hem heb.

« Older posts Newer posts »

© 2026 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑