Telling stories for a living

Category: Films (Page 6 of 6)

De voorbije dagen heb ik de lijst van films die ik klaarliggen had en dringend eens moest zien, weer wat korter gemaakt. Er zaten aanraders tussen, maar ook films die je beter thuis kan kijken op DVD ofzo. Een korte bespreking:

  • The Devil Wears Prada: Een film die het modewereldje een beetje voor aap zet. Er zitten veel grappige momenten in de film, Meryl Streep doet het voortreffelijk. Ook al kan je wel raden hoe de film zal eindigen, toch vond ik het een fijne film om eens rustig bij te relaxen. En de madame zal het ook tof vinden!
  • John Tucker Must Die: Een beetje een teenage-comedy film. Leuk voor een zondagnamiddag.
  • Beerfest: Platte humor, veel bier en daarna nog meer platte humor.
  • Accepted: Zie John Tucker Must Die
  • Borat: Eerlijk gezegd beetje telleurstellend. Misschien had ik er teveel van verwacht, maar ik vond de film maar matig en er waren maar een paar moment waarop ik mezelf betrapte op een glimlach.
  • Pulse: Een fantasy-horror film over het kwade dat in onze technologie schuilt (GSM, internet, computers,…) en hoe het ons leven zal verwoesten. Ik heb meer gefast forward dan iets anders… zegt genoeg hoop ik?

Tot zover een bondige samenvatting van de films die ik er de voorbije twee weken door gejaagd heb.

Op mijn blog heb ik er nog zo goed als niets over gezegd, maar eigenlijk ben ik wel een filmfanaat. Ik spendeer veel te veel geld aan dvd’s, ga enkele keren per maand naar de cinema en kijk heel regelmatig naar films en series op de PC. Met het najaar in voegen en de winter voor de deur is het hoogsezoen van de filmliefhebber weer begonnen: alle grote releases vinden rond deze tijd plaats en het weer is ook beter geschikt om je tijd binnenhuis door te brengen denk ik zo… Anyway, enkele films die ik de voorbij dagen zag:

  • The Sentinel: een film over de bodyguard van de president van de VSA en hoe hij zijn president tegen een aanslag van binnenuit tracht te beschermen. Hier en daar de nodige cliche’s, maar al bij al vond ik het een aangename film! Niet echt nodig om deze in de bioscoop mee te pikken, maar om eens op DVD te bekijken meer dan ideaal!
  • Over The Hedge: jep, een tekenfilm! Het verhaal over een bende bosdieren die uit winterslaap ontwaken en erachter komen dat de helft van hun bos vervangen is door een moderne woonwijk. Erg leuke film met de nodige levenslessen, humor, tragedie en ook wel een beetje romantiek. Shrek vond ik beter, Ice Age 2 ook, maar Over The Hedge is toch zeker het kijken waard.
  • Perfume, The Story Of A Murderer: een verhaal over een man met een superieur reukorgaan en dus ook de gave om het ultieme parfum te maken. Echter, de “toonladders” van zijn ultieme parfum bestaat uit de lijfgeur van jonge vrouwen, met alle moordende gevolgen vandien. Ik vond de film een eerlijk gezegd veel te lang duren (2u30!) waardoor het met momenten moeilijk was om aandachtig te blijven. Niet slecht, maar ik denk toch niet dat ik er twee keer door ga zitten…

Voor de komende dagen staat Cars, Half Light en The Omen op het programma. Commentaar hierop volgt later wel.

Newer posts »

© 2026 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑