Unexpected.be

Telling stories for a living

Mobistar Internet Everywhere – Mailen

Ondertussen zijn er al enkele posts geweest op deze blog over Mobistar zijn Internet Everywhere product. Aan het aantal reacties te zien is er wel degelijk veel vraag naar die mobiele oplossing, maar spijtig genoeg heeft Mobistar niet altijd een passend antwoord klaar. Eén van de “problemen” die ik tegengekomen ben (en die vele anderen ook zullen tegenkomen) is dat ik via mijn e-mail accounts van bijvoorbeeld Telenet of Unexpected.be e-mail kan binnenhalen, maar niet kan verzenden. Dit is op zich geen “probleem” maar de manier waarop ISP’s nu eenmaal werken.
Om e-mail te verzenden gebruikt men SMTP servers. ISP’s en webhosts schermen deze heel vaak af voor gebruikers van andere providers om het verzenden (of zeg maar distribueren) van SPAM over hun netwerk tegen te gaan. Daarom is het niet mogelijk om via de Mobistar Internet Everywhere connectie mails te versturen via bijvoorbeeld je Telenet account.
In eerste instantie zijn er twee oplossingen:

  • gebruik webmail: dit wil ik niet omdat ik een laptop heb en dus mijn Outlook altijd en overal bij me heb. Ik wil dan ook mijn mails via Outlook behandelen omdat ik anders moet “prutsen” via een beperkte web interface.
  • gebruik IMAP in plaats van POP3: concreet betekent dat dat je e-mails op de server blijven staan. Op zich geen slechte oplossing, ik gebruik mijn GMail bijvoorbeeld op die manier in Outlook. Maar… er is wel degelijk een maar. Ten eerste ondersteunen niet alle ISP’s deze mogelijkheid (Telenet doet dit zeker niet, ik vermoed de andere Belgische providers ook niet) en ten tweede, je kan enkel aan je mails als je op een netwerk verbonden bent. Ook niet praktisch dus.

Wat Mobistar zegt is dat je gratis een e-mail adres kan aanmaken bij hen en dat is op zich wel een oplossing, maar dat interesseert mij dus totaal niet. Ik heb al genoeg e-mail adressen en ik wil daarvan gebruik maken en niet nog een bijkomend adres aanmaken. En dan moet ik dat nog naar iedereen communiceren en hoe zit het dan met mijn andere adressen? Message rules aanmaken? Ik dacht het niet!
De enige, goede oplossing is dus een SMTP server gebruiken die wél open staat voor mensen van een ander netwerk. Good luck finding one. Dus blijft er alleen Mobistar zelf over, maar zij maken geen reclame over die dingen en schrijven het nergens op hun website. Maar aangezien ze zelf e-mail services aanbieden, moeten ze wel over een SMTP server beschikken hé. Na een beetje speurwerk via Google, ben ik er een heleboel tegengekomen van Mobistar, maar slechts één werkt zoals ik het wil: smtp.mobistarmail.be. Als je die ingeeft als “uitgaande mailserver” bij bijvoorbeeld je Telenet account, dan kan je perfect e-mails versturen met die account, via Mobistar Internet Everywhere. En aangezien je “reply to” adres nog altijd @telenet.be is, zullen de mensen die je mailtje ontvangen daarop antwoorden en komen replies perfect toe in je Telenet inbox. Mooi zo!
Maar dan liep ik tegen een nieuw probleem! Ik heb namelijk een stuk of vier POP3 accounts in mijn Outlook geconfigureerd en ik zie dat niet zitten om elke keer ik Mobistar Internet Everywhere gebruik al die uitgaande servers te gaan veranderen naar de bovenstaande SMTP server van Mobistar. En als ik dan terug thuis ben en via Telenet wil connecteren, dan moet ik dat terug allemaal veranderen. Wederom, no can do.
We hebben dus een oplossing voor het probleem, maar we hebben iets nodig, een tooltje zeg maar, om gans die boterham te automatiseren. Na een beetje zoekwerk ben ik na testen en evalueren op een winnaar uitgekomen: Autoroute SMTP. Dit is een gratis (freeware dus, kost volledig niks!) programma dat zich in je taakbalk nestelt, heel weinig geheugen inneemt, en je toelaat om via een lijstje aan te duiden welke SMTP server actief is. Er zit ook een “autodetect” functie op, maar die krijg ik niet aan de praat. In ieder geval, als ik nu via Mobistar Internet Everywhere connecteer, klik op op het Autoroute icoon en selecteer ik de juiste SMTP server en klaar is kees. Al mijn POP3 accounts gaan nu via die server. Eenmaal thuis gekomen doe ik hetzelfde, maar kies ik de server van Telenet. Simpel en effectief.
En daarmee is één van de grootste “problemen” opgelost van Mobistar Internet Everywhere. Op zich dus heel simpel en het zou misschien tof zijn als Mobistar deze manier van werken opneemt in zijn handleiding.
Wat blijft er nog over? Een datalimiet-teller. Want op dit moment is het voor mij niet mogelijk om onderscheid te maken tussen verbruik via Telenet en verbruik via Mobistar, waardoor ik dus niet weet wanneer mijn 1GB toegestaan volume van Mobistar is opgebruikt, en ik dus erg duur aan het surfen ben ;-). Wordt vervolgd…

56 Comments

  1. Alvast bedankt voor de grote moeite maar desondanks slaag ik er niet in om met smtp.mobistarmail.be mijn e-mails te versturen. In de Mobistarshop gaven ze me gprsmail.mobistar.be maar ook dit lukt niet.
    Met Belgacom, Telenet en Scarlet lukt het wel. Moet er soms nog een instelling veranderd worden zoals de poort (staat momenteel op de standaard 25)?
    Ik zal morgen eens bellen naar de klantendienst en eventueel “de oplossing” hier plaatsen.
    Mvg

  2. Bedankt!…Ik was alle weken op zoek naar een oplossing voor mijn uitgaande mails in Outlook Express……dat zou met uw tips nu moeten lukken!!

  3. SMTP. en GPRS. zijn 2 verschillende servers. Doe er maar een ping op en je ziet dat het een ander IP adres is… GPRS werkt hier niet, SMTP wel… en raar maar waar, GPRS antwoordt op een ping en de andere niet ;-).
    Poort staat op 25 en is goed zo. Check eventueel of je geen firewall hebt op staan?

  4. Hello, sedert Mobistar internet everywhere connectie kon er via outlook express geen bericht meer verstuurd worden met als afzender een scarlet email adres. Nu weer wel. Bedankt !!

  5. Graag gedaan Karen 😉 Dat “probleem” dat je had komt dus door wat ik uitgelegd heb over die SMTP servers hé…

  6. Probleem opgelost! Het was een dom foutje van mij. Het lukt zowel bij Outlook als Thunderbird.
    Nogmaals dank voor uw snelle hulp! 😉

  7. hallo, interneteverywhere, kan dit ook in het buitenland gebruikt worden ?
    THANKS

  8. Ik denk het niet… nog niet alvast. Maar dan nog, let daar mee op want dan werk je via roaming en dan kost dat wel meer dan 1€ per dag hoor 😉

  9. you gasten!
    Tis nog ne keer Lassie.
    Ik heb dus na al da proberen om dat te doen werken op mijn Laptop ne keer bij iemand anders geprobeerd die constant op het net kan via een andere provider, en daar werkte het eerst ook nie, twas ook apparaat niet gevonden, en da bleef zo, to er plots een paar dingetjes automatisch gedownload werden.
    Heb nie precies kunnen zien wat, ging te snel.
    En toen werkte het mirakuleus wel bij hem.
    Kheb het dan nog bij ne andere vriend gepreobeerd om op het net te kunnen via zijn draadloos netwerk van Dommel, en da werkte perfekt, behalve dat mijn IEW modem nog nie gevonden werd.
    Bij Mobistar gaven ze bij de uitleg op “apparaat niet gevonden” de software word soms niet volledig geinstalleerd en doe dan dit: schakel uw modem uit, start de computer opnieuw op en connectreer uw modem terug, dan zou het wel moeten werken.
    Ik heb dat toen geprobeerd, terwijl ik nog op zijn draadloos netwerk verbonden zat, en mirakuleus werkte het toen van mij ook.
    Het bleef echer bij die ene keer.
    Na het nadien opnieuw te proberen vroeg hij weer om het te installeren, en werkte het weer van geen kanten meer.
    Weet iemand welke files worden gedownload, en waar we ze moeten zetten zodanig dat het de volgende keren wel werkt.
    Ligt het nu aan Mobistar of niet, dat de computer de installatie nooit volledig doet?
    Is het normaal dat je al op het internet moet zitten, om enkele files te kunnen dowloaden, om dan uiteidelijk op het internet te kunnen?
    Ik vind van niet.
    Allé, bedankt als iemand een oplossing weet voor idt probleem.
    Salukes! waf waf waf!!!

  10. Als je die modem insteekt, dan verschijnt er normaal gezien (als hij nog niet geinstalleerd is) een virtuele cdrom in “My Computer”. Daarop staan de drivers en de software.

  11. yo!
    Dank u voor de response op mijn uitleg, maar ik heb die map met drivers al wel gezien hoor, in da virtuele cdrom station, maar daar zit hem het probleem nie.
    Na het insteken van de stick gebeurd alles vanzelf, en gaat alles goed tot op het moment dat je moet op voltooien drukken.
    Na dat scherm krijg je “apparaat niet gevonden” het zou na enkele seconden moeten verdwijnen, en het produkt zou moeten werken, en dat doet het ook, alleen bij mij niet.
    En bij iemand anders downloade de computer enkele files vant internet, en dan werkte het wel.
    Mobistar weet van de soms onvolledige installatie, maar nu ben ik op zoek naar de “gedownloade files” dat de computer nodig heeft, zodanig dat het dan wel werkt. Ofwel is de software die ik gekregen heb op mijn stick van mobistar niet volledeig, ofwel moeten ze een update van de software geven of maken sodanig dat het bij iedereen werkt.
    Bedankt bij voorbaat!
    Lassie waf waf!!!

  12. “hallo, interneteverywhere, kan dit ook in het buitenland gebruikt worden ?
    THANKS”
    Ja,volgens de info in de Mobistar shop zou dat werken , maar …. hou je vast , kost 6,05 euro voor elke Mb .
    Ben vergeten vragen of dat dan voor elke begonnen Mb is , of proportioneel ?

  13. Afrader dus ;-).

  14. Jullie maken het veel te moeilijk. Je kan de smtp server van GMail gebruiken voor je uitgaande mail. Dat kan je dus indien je een gmail adres hebt. Maar nog, je kan dat zo instellen (bij gmail bovenaan bij Instellingen) dat als adres je gewone mail adres wordt vermeld. Je inkomende komt dus via je gewone server, de uitgaande via gmail. Dan kan je over de hele wereld die instelling gebruiken. En geen tooltje enz. Simpel en goed. Heb je geen GMail adres, ik heb er nog 96 om weg te geven, stuur mij een mail en ik bezorg je er 1.

  15. Hey Stef, goed argument. Heb daar zelfs niet op gedacht en thans ik gebruik die optie zelfs in GMail.
    Maar ik wou dat toch liever gescheiden zien in mijn Outlook en ook wel een beetje principieel eigenlijk… dat MOET mogelijk zijn om zonder GMail te werken hé. En bij deze is dat dan ook gelukt ;).

  16. sisse en peter

    27 January, 2008 at 20:18

    ik had graag de tarieven van het buitenland willen weten en hoe ik dann te werk moet gaan want ik was in nederelend en mijn internet ging niet dus

  17. Tarieven te checken bij Mobistar, maar het zal niet goedkoop zijn vrees ik…
    Werken zou moeten he. Tenzij ze nog geen roaming hebben?

  18. Hallo
    Mijn internet everywhere gaat goed buiten voor het verzenden van mails moest ik dit aanpassen naar smtp.mobistarmail.be. Nu vraag ik me af, je hebt sowieso 1Gb gratis bij mobistar, heeft dit iets te maken met het verzenden van mails?
    Gelieve hierop te reagere, thxxx
    Pieter

  19. Ik heb het Mobistar Internet Everywhere pakket in november 2007 aangeschaft.
    Alles werkte goed tot wanneer eind december 2007 de toegang uitviel en niet meer op te starten was.
    Dit werd getest op 3 PC’s voordat naar Mobistar gebeld werd en een incidentnummer aangemaakt werd.
    Op 10/02/2008 is er nog altijd niets veranderd aan deze toestand.
    – wekelijks bellen naar de helpdesk betekent elke keer lang wachten en een frontdesk die wel wil helpen maar niets anders kan dan doorsturen naar technische dient,
    – na weken gaf men een procedure om de modem te vervangen: 2x verplaatsing naar Mobistar verkooppunt (voor niets!)
    – verleden week opgebeld door technische dient: na een test dezelfde conclusie:modem defect.
    – reparatieprocedure werd herroepen en een oplossing werd beloofd maar na acht dagen=NIL.
    Besluit:
    – klantservice Mobistar is ondermaats
    – niet aan te raden

  20. Ik heb op 12/12 Internet Everywhere besteld via de website van Mobistar. Tot op heden heb ik mijn modem nog niet ontvangen. Wel al de factuur van de modem en voor 2 maanden abonnement. Ik heb al 2 keer gebeld naar Mobistar en ging teruggebeld worden. Ik wacht nog altijd op hun telefoontje. Zijn er nog mensen die zo lang hebben moeten wachten op hun modem?

  21. Ik heb het pakket in de winkel gekocht en ik heb tot op vandaag nog altijd geen problemen…

  22. Ref. = post van 10/02/2008
    – opnieuw naar de helpdesk gebeld en de reparatieprocedure werd opnieuw aangepast: Mobistar verkooppunt moet omwisselen.
    – 3de maal naar het Mobistar verkooppunt om te horen dat er geen modems zijn (ik ga verwittigd worden…)
    – reply van helpdesk via mail: men heeft geprobeerd om me op te bellen maar ik was niet bereikbaar. Dit is mogelijk maar er is zoiets als voice mail…
    Besluit:
    – ganse story gaat in aangetekend schrijven naar Mobistar;
    – beide prepaid Mobistar nummers thuis worden opgebruikt en vervangen door een andere operator.

  23. Ivm je data-limiet teller
    Vond het best jammer te horen dat je het bij M* niet online kan opvolgen toen ik vandaag de Internet Everywhere modem ging kopen in een M* Center – volgens mij toch iets dat ze zouden moeten voorzien.
    Ik ben dan in elk geval naarstig op zoek gegaan naar een degelijk uitziende teller, en NetMeter leek me wel wat :
    http://www.metal-machine.de/readerror/
    Misschien kan je die eens aan een grondige test onderwerpen?
    Wat me vooral interesseerde is dat je de netwerk-adapter die hij moet monitoren kan instellen (dus enkel de M* modem), dat je een notification kan instellen EN dat je zelf kan kiezen op welke dag van de maand je maandelijkse teller herzet wordt …
    Klinkt dus in elk geval veelbelovend.

  24. Thanks voor de ideeen! Ik probeer ze allemaal en geef jullie feedback langs deze weg!

  25. Autoroute SMTP werkt perfect. Wel eerst pc even heropstarten na installatie. Dan SMTP server ingeven en klaar is kees. Gewoon kiezen welke je wil gebruiken door “open” te kiezen en “next”.
    De NetMeeter heb ik ook geïnstalleerd en werkt eveneens perfect na heropstarten van de pc.
    Je kan gewoon via “opties” de verbinding kiezen zodat de meter enkel de resulaten voor de mobistarmodem telt en niet bv. je netwerkkaart. Bij mij noemt ie “GLOBE TROTTER MODULE”. Werkt perfect. Dan instellen dat ie bij overschrijden van 1 GB per maand een waarschuwing moet geven en je hebt alles wat je nodig hebt!
    Als je nog vragen hebt, mail me gerust of geef een reply hierop.

  26. AutoSMTP ben ik ook nog altijd content van. Die andere tools moet ik nog altijd testen, maar goed te horen dat ze goed bevonden zijn. Thanks Bart.

  27. Kan mijn e-mail van mobistar langs outloock niet ontvagen wel langs web server krijg telkens (verkeert wachtwoord) kon niet volgens mobistar maar natest door hen doorgestuurt naar technische dienst wacht al 3 maand op antwoord uitgaande mail geen probleem heeft er iemand zelfde probleem of een oplossing want de helpdesk
    van mobistar trekt op niets

  28. Dan heb je foute config gedaan vermeiren… dat werkt sowieso hoor.

  29. config is juist nagezien met techn.van mobistar krijg steeds verkeerd paswoord alhoewel het op de web mail wel werkt

  30. misschien hier beter op zijn plaats…..
    Hallo, heb een vreemd mail probleem.
    Als ik mijn Mobistar Everywhere verbinding gebruik (uitgaande mails via smtp.mobistarmail.be) kan ik probleemloos mails versturen. Mails die vreemd genoeg perfect toekomen bij Scarlet & Yahoo maar niet bij Telenet accounts. Ik heb dit gecheckt door dit via webmail te controleren op de Telenet pagina (dus voor hij in Outlook terecht komt) maar de mails komen nooit toe. Hoe kan dit?
    Bij gebruik thuis van mijn reguliere ADSL verbinding heb ik dit probleem niet. Heeft iemand ook dergelijke ervaringen?

  31. Misschien is Mobistar zijn mailserver geblacklist bij Telenet omdat er teveel SPAM over gestuurd wordt… contact opnemen met Mobistar, alleen zij kunnen daar iets aan doen. Als dit het geval is, dan moet iedereen daar wel last van hebben…

  32. Hallo Unexpected,
    dit is het bericht dat ik na enkele dagen telkens terugkrijg. Wat betekent dit geblacklist?
    delivery temporarily suspended: host
    smtp-telenet-imp.telenet-ops.be[195.130.132.34] refused to talk to me: 421
    pierre.telenet-ops.be bizsmtp Sorry, you have temporarily been blacklisted
    Bedankt voor de feedback

  33. Dat betekent dat de uitgaande mailserver die je gebruikt (ik vermoed die van Mobistar?) door Telenet wordt “geblacklist” oftewel geblokkeerd… dus ze aanvaarden geen mail daarvan. Dit kan zijn omdat er teveel SPAM verzonden is van die server bijvoorbeeld…
    Stuur een mail naar Mobistar hierover… zij kunnen dat oplossen. Wij niet.

  34. Bedankt,,
    een mail naar Mobistar….euh verwacht daar niet veel van, maar goed ik probeer het toch.
    Zouden andere mensen hier ook last van hebben?
    Bedankt,
    Dominiek

  35. Hallo,
    Ik heb inderdaad net hetzelfde probleem en signalleerde dit gisteren (10/5/08) aan mobistar. Blijkbaar had iemand net hetzelfde gedaan een 10-tal minuten eerder.
    Ze gingen dit onderzoeken
    wij zijn dus niet alleen

  36. Zoals ik dus al zei, is een probleem dat Mobistar moet afhandelen 😉 glade to be of help!

  37. Beste,
    Ik heb een HTC P4350 smartphone. Ben gisteren naar M*-winkel geweest voor internet/mail.
    Trezebees van winkel kon niet helpen met instellingen. Dan maar gebeld met M* klantendienst.
    Bleek ook probleem te zijn… ze gingen een dossier aanmaken en mij binnen de 72uur opbellen voor oplossing. 1 (één) telefoontje naar support van HTC en de internetconnectie werkte. Inkomende mail (van Telenet) werkte ook, uitgaande niet. Dan heb ik de raad opgevolgd om smtp.mobistarmail.be in te geven en HET WERKT! Hoera! Hartelijk dank. En dit alles in nog geen 72 minuten!!!!!! Via Telenet krijg ik natuurlijk grapjes, foto’s en filmpjes binnen van vrienden; dit neemt natuurlijk teveel tijd/plaats/en dataverkeer mee. Ik heb een gmail-account, maar hoe moet ik dat dan instellen? Greetz. THNX

  38. Kijk hier eens: http://www.unexpected.be/?p=522
    en dan je GMail gegevens instellen door een nieuwe IMAP account in te stellen op je smartphone. Klaar.

  39. Ik dacht bij jullie de oplossing te hebben gevonden voor mijn probleem, maar ik slaag er nog steeds niet in om mail te versturen als ik verbonden ben met internet via Mobistar Everywhere. Ik werk met Outlook en ik heb de juiste smtp server ingevuld : smtp.mobistarmail.be
    Kan iemand mij zeggen wat ik mogelijks nog moet wijzigen ?
    ;-(
    Bizzybee

  40. gewoon ff om te zeggen dat het super is dat mensen zo’n waardevolle info op het net zetten. Tegenwoordig zijn er zoveel opties en producten dat men gewoon niet meer weet wat men moet doen. Ik zit bijvoorbeeld met het volgende probleem: Ik ben gaan inwonen bij iemand die al een telenet account had. Eerst hebben we gewoon het abonnement van telenet wat verhoogt en zitten surfen op dezelfde computer, maar nu gaat dat niet meer. Dus installeer ik best een WIFI-router of dacht ik dan, waarom niet een mobistar everywhere op mijn gloednieuwe computer??
    Wifi of mobistar everywhere? => Iemand een mening?
    grtz,
    maths

  41. All,
    Bij gebruik van de Mobistar modem heb ik problemen met het openen van mijn Windows explorer.
    (Win-XP user )
    Als de explorer reeds open staat blijft hij werken (tot ik hem sluit).
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Thanks,

  42. Bedankt voor de tips, mijn e-mails rollen nu vlot de deur uit.
    GRTZ

  43. @ Dreken : Ik bezit ook een htc p4350, en ik krijg mijn IEW er ook niet draaiende op, de instellingen staan NERGENS vermeld, althans, de booklet zegt : ‘iew.be” en daarmee is de kous af… Ook hier weten ze van toeten noch blazen in de mobistarwinkels…. Mocht u zo vrij kunnen zijn om de instellingen te delen met me, dan maakt u van mij een net iets gelukkiger mens 🙂
    bedankt op voorhand
    Jeffrey

  44. Ik ben ook in het bezit van Internet Everywhere, en woon in een klein dorpje. Het vreemde is hetvolgende : als ik met mijn oude xp machine Internet Everywhere opstart, dan vind ie direkt die Mobile#1 connectie en kan ik surfen. Op mijn nieuw gekochte vista-laptop krijg ik hem hier niet aan de praat. Als ik nu naar russel rij, dan werkt ie wel en vindt ie de connectie, maar hier niet, terwijl fysisch dan zowel de XP als de Vista laptop op mijn bureau hier staan.Vreemd heel vreemd. Heeft nog iemand dit probleem gehad en er een oplossing voor ?
    Helpdesk Mobistar weet het niet en zegt dat als ik met de xp machine kan connecteren het voor hen ok is, dat dat dan aan Vista ligt … Daar ben ik mooi mee…

  45. ik heb met M* steeds verbiningsproblemen, zeer traag en het duurde zowat 20 minutenn vooralleer deze site open ging…
    chatten is niet mogelijk en dus msn is niet bruikbaar.
    heeft er iemand een oplossing? bij M* zeggen ze dat ze eraan werken, maar dat was begin januari en ‘t is december!
    werkt proximus beter???

  46. Internet Everywhere is niet hetzelfde als Internet Everytime.
    Ik ben ondertussen tamelijk gefrustreerd door deze dienst van Mobystar. Mijn klachten:
    – werkt vaak zeer traag
    – soms een hele dag geen verbinding te maken wegens overbelasting van het systeem
    – telefonisch rapporteren hierover haalt niets uit
    – mailen (als dat weer lukt) hierover haalt ook niets uit
    Herkenbaar?
    Er is een totaal gebrek aan degelijke service. Dit maakt Internet Everywhere tot een hebbedingetje. Het ernstig willen gebruiken voor professionele doeleinden is niet realistisch want je kunt er niet op rekenen.
    Ook ik vraag mij af of Proximus beter is? Kan iemand dit laten weten?

  47. hi, heb truukje met smtp.mobistarmail.be geprobeerd en het werkt niet, niet met outlook en niet met Thunderbird. kan het zijn dat dit achterpoortje intussen afgesloten is?

  48. druk eens op het 1 knopje op je draadloze unit en wacht even.
    wellicht vindt hij dan wel je apparatuur.
    staat in de handleiding van mobistar

  49. Ik heb mijn mail-account via ADSL skynet.
    Nu wil ik mails via Outlook versturen en dit gaat niet via relay.skynet.be en ook niet via smtp.mobistarmail.be
    Ontvangen gaat wel via pop.skynet.be
    Weet iemand raad???

  50. Georges Troupin

    24 August, 2009 at 15:17

    ik gebruik internet everywhere van Mobistar
    ik probeer nu mijn mail met het email adres van Mobistar te verzenden en te ontvangen via Outlook Express
    verzenden lukt maar mail ontvangen lukt niet
    met de hulp van hun helpdest het account terug ingesteld
    de uitleg die ik krijg wijkt nogal af van wat je op de website van Mobistar leest
    ik kan nog steeds mails versturen maar niet ontvangen, werkt trouwens wel via hun Wmail
    kan iemand mij helpen?
    Georges

  51. Hallo,
    ik verstuur mails via een mobistar internet everywhere verbinding.
    Uitgaande mails van mijn Telenet account (met als uitgaande server: smtp.mobistarmail.be) worden in Windows Live Mail niet verstuurd. Bij dezelfde instellingen in Mozilla Thunderbird word mijn uitgaande mail via de smtp.mobistar.be server wel correct verstuurd. Iemand die mij kan helpen aub.?

  52. manman, maak gewoon in outlook 2x dezelfde telenet e-mailaccount aan, met als enige verschil de uitgaande mailserver. Bij de ene uit.telenet.be en de andere smtp.mobistar.be. Nu gewoon bij het verzenden de juiste account kiezen afhankelijk van welke verbinding je aan het gebruiken bent.

  53. je kan je dagverbruik, maandverbruik, jaarverbruik van je internet everywhere stick perfect bekijken bij het tabblad ‘statistieken’

  54. Bij het versturen van mails op m’n mac, kan ik kiezen via welke server ik dit doe. Ik heb onlangs smtp.mobistarmail.be toegevoegd aan die lijst. Ik heb gemerkt dat als ik terug via belgacom of telenet wil mailen, dat geen allen nog werkt.
    enkel en alleen omdat die van mobistar als keuze in die lijst staat. Ook al staat mobistar offline, geen enkel andere server werkt dan nog voor uitgaande mail. pas na het verwijderen uit de lijst, werkt de rest weer…
    Heeft iemand hier een verklaring voor ?

  55. ik wil myn stick opzeggen ik gebruik hem toch niet ref nr 1.4653462

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2019 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑