Hoog tijd dat het straks weekend is want ik ben moe en vermoeid. Hard gewerkt en dat in combinatie met veel te laat op café gaan (maar het was wel om groot nieuws te horen, waarover later meer) zorgt ervoor dat ik de minuten aftel om naar huis te gaan en het weekend te starten. En ze geven mooi weer morgen! Woohoo.
Category: Uncategorized (Page 10 of 38)
Mijn huidig project @ work begint zijn finale vorm te krijgen. De software suite is klaar en ziet er goed uit, de testen lopen goed en de performantie is sterk gestegen ten opzichte van de vorige oplossing, alsmede de stabiliteit. Super dus. Maandag starten de pre-piloot testen bij de gebruikers, twee weken later de piloot testen en nog is twee weken later gaat alles in productie naar een gebruiker of 6000.
Bloed, zweet en tranen, miserie en shit problemen maar eenmaal alles doorploeterd is het toch bevredigend om het geheel te zien samenkomen en werken. Did I ever mention I love my job? 🙂
Als alles goed loopt zoals gepland, zal binnen een dikke maand het geheel in productie staan en dan draag ik het beheer ervan over aan de system admin’s. En dan begint voor mij weer een nieuwe uitdaging. Tof toch? Hands on met vanalles en nog wat, ervaring opdoen en u amuseren in een groep toffe collega’s.
Gisteren zijn er na heel lang wachten eindelijk nieuwe updates uitgekomen voor Windows Ultimate gebruikers onder de vorm van nieuwe Dreamscene content (videobeelden als achtergrond) en twee soundpacks die de standaard Windows geluiden vervangen. Tof, maar niet meer dan dat. De Dreamscene is wel mooi, maar verbruikt teveel resources vind ik persoonlijk… De sounds gebruik ik wel en zijn wel tof. Aan al de Ultimate users: Windows Update is uw vriend ;-).
Volgende week komt het publiek beschikbaar mensen, dus al wie nog niet naar Vista is gemigreerd (en dat zijn er nog heel veel): upgraden die handel. Visueel zal er niets of niet veel veranderen, maar under the hood is het de moeite waard om te upgraden. En het is gratis.
… was heel rap voorbij maar ook heel aangenaam. Zoals gezegd, zaterdag een beetje taken verricht en wat op de baan geweest. De plannen om naar de cinema te gaan, zijn mislukt, maar in de plaats heb ik naar de gratis DVD van Ben X gekeken. Aangenaam filmpje dat een serieus onderkend probleem (pesten!) aankaart. Het enige wat me niet duidelijk was, was Ben zijn internetvriendin (Scarlite). Heeft hij die nu echt gezien of niet? En wanneer wel en wanneer niet? En dat videogame waar Ben op speelt, zou dat een bestaand spel zijn dat ze aangepast hebben? Me wonders…
Anyway, zondag van het goede weer geprofiteerd en naar de zee geweest: Knokke rules. Lekker gegeten bij zeer warme temperaturen op de dijk. Lekkkkeerrr! Daarna wat rondgewandeld en een lekker ijsje gegeten, wat window-shopping gedaan en dan terug huiswaarts om moe maar voldaan nog wat TV te kijken. En dan was het weekend weer gepasseerd en is de werkweek ondertussen begonnen…
Vandaag goed werk geleverd:
- mijn bluetooth oortje – Jabra 2010 – is in mijn bezig en goedgekeurd
- twee halogeenspots met bewegingsdetectors geïnstalleerd op de gevels van het huis
- bureau beetje op orde gezet
En daarmee heb ik genoeg gedaan voor deze regenachtige zaterdag me dunkt. Straks eet ik een lekker kippetje met bijhorende groentjes en natuurlijk frietjes. Deze avond zal het ofwel een TV-avond worden, ofwel ga ik Kinepolis eens onveilig maken: Vantage Point zou ik eventueel wel willen zien. Of U23D? Of is dat laatste interessanter om op DVD te kopen? Ik zie wel.
Mogelijk is het hier stil tot morgenavond, want morgen ben ik de ganse dag “on the road”. Maak er nog een fijn weekend van everybody.
De week is voorbij gevlogen! Mede dankzij het feit dat ik de voorbije week serieus wat tijd in een lopend project heb gestoken op het werk. En het is nog niet in orde. Volgende week verder werken dus, maar eerst en vooral: weekend! Spijtig genoeg zijn de weergoden ons (volgens de Cruise) slechtgezind en mogen we ons aan de nodige regenbuien verwachten.
Morgen ga ik richting Mobistarshop om mijn “oortje” op te halen dat al een week op voorraad is en op mij ligt te wachten en terwijl eens horen of er nog geen nieuws is voor een holster voor de Cruise. Daarna thuis een beetje opruimen denk ik, beetje bijlezen en eventueel een Exchange 2007 config opzetten. En dan zal het alweer avond zijn denk ik. Zondag = rustdag. TV kijken, F1 (?) en wat rondhangen. Niet te zot doen.
En u? Wat doet u dit weekend?
Ik had het gemist, al die tumult op de Vlaamse fora, maar vandaag ben ik er op gestoten via het forum van Tik en Userbase. Blijkbaar heeft Telenet aan klanten die belden om hun beklag te doen over de te lage datalimiet zo maar eventjes 30GB per maand bijgegeven. Expressnet’ers gaan naar 42GB met zo een actie dus.
Natuurlijk ging dit snel de ronde en Telenet heeft die geheime “actie” dan ook snel gestopt onder het motto dat het een test was. De mensen die het al gekregen hebben mogen het behouden tot Telenet een ander abo geeft waar meer limiet in zit. Als er dus morgen 50GB in Expressnet komt te zitten, dan krijgen zij dat ook en gratis.
Kortom: degenen die eerst waren om te klagen hebben geluk (allé ja, geluk, ze worden al jaren uitgemolken door Telenet) en de rest heeft dus pech. Schandalig is het enige dat in mij opkomt. Alweer een reden waarom ik uitermate tevreden ben dat ik die gasten buitengesmeten heb ten voordele van Dommel ADSL.
Ik ben eens benieuwd wat ze gaan doen als Belgacom deze zomer ADSL2+ openzet voor de rest van de providers. Dan zal Telenet wel moeten buigen en meer geven… maar in tussentijd hebben ze toch al die jaren de mensen kunnen pluimen… Ik vermoed dus dat zij die mee in deze “test” kunnen stappen zijn, tot deze zomer gaan genieten en dat dan de rest van het klantenbestand naar bijvoorbeeld 50GB zal moven voor de Expressnet’ers. Super zegt u? Eigenlijk niet, want 50GB is nog maar “gewoon” in vergelijking met de rest van de ISP’s. 150GB, dat zou al eens een limiet zijn om Telenet over te bestoefen… maar ja, we gaan hier geen utopie lanceren hé 😉 het is nog altijd Telenet!
Kortom: schakel over mensen! Het gras is wel degelijk groener aan de overkant en als ADSL2+ een grotere beschikbaarheid zal kennen, zijn 20Mbps snelheden niet meer alleen voor Turbonet klanten binnen handbereik…
De nieuwe telg van de populaire ASUS EEE PC rolt van de band! En dat terwijl we hier in Europa nog niet eens de eerste versie gekregen hebben! Dat laatste komt omdat ze in de VS en andere werelddelen waar hij wel te koop is, niet kunnen volgen met de leveringen dus ergens is het zo erg niet want we zouden toch lang moeten wachten op levering… hehe.
In ieder geval, het nieuwe broertje heeft een groter scherm, meer cpu power, meer geheugen en vooral een hogeren resolutie! En nu maar hopen dat deze versie wel naar Europa komt hé…
Een van de betere plug-ins voor WordPress is BadBehaviour, die er kort gezegd voor zorgt dat spammers zwaar worden tegengewerkt. Sinds WordPress 2.5 gaf de plug-in miserie omdat ie flash animaties tegenhield. En laat de nieuwe image uploader van WordPress 2.5 daar nu net gebruik van maken… In ieder geval, met de nieuwe versie is dat euvel verholpen en kan je beide terug gebruiken. Woohoo.
Recente Comments