Telling stories for a living

Category: Uncategorized (Page 15 of 38)

Daarnet heb ik Hitman gezien, u weet wel, die film over dat videospel met dezelfde naam waarin Agent 47, een koelbloedige huurmoordenaar, for hire is. Ik verwachtte er niet veel van, maar ik moet eerlijk toegeven dat dit een heel onderhoudende film was met zeer goede acteer prestaties, de gepaste actie zonder te overdrijven alla Rambo en konsoorten, hier en daar knap vrouwvolk (Olga Kurylenko!) en genoeg gadgets om James Bond eens de les te spellen.
Timothy Olyphant speelt zijn rol erg overtuigend (we kennen hem van onder andere The Girl Next Door & Live Free Or Die Hard) en is volgens mij de meest geknipte man om deze rol te spelen. Een andere acteur die ik herkende, was de Russische geheimagent die mee in het “complot” zit. Hij speelt in Prison Break die geflipte serie-verkrachter / moordenaar die zijn hand verliest (ben eventjes zijn bijnaam kwijt).
Al bij al een erg fijne film die ik ooit nog wel eens wil zien… en dat zeg ik niet snel over zo een films! Aanrader.

Ik had het al gezegd dat op mijn VAIO een installatie van de finale versie van Vista SP1 = aan een herinstallatie van mijn VAIO omdat ik zo slim geweest ben om Vista met SP1 RC1 er in gebakken te installeren.
Mijn VAIO herinstalleren, daar heb ik echt geen zin in daar ik dan weer een halve dag bezig ben met configureren van vanalles en nog wat, installeren van tools,… terwijl RC1 en de “final” eigenlijk gelijk zijn, met uitzondering van een paar setup-screens en maybe wat help-files. Als ik me niet vergis blijft RC1 werken tot ergens in de zomer, dus dat geeft me nog enkele maanden om te herinstallatie uit te voeren.
Maar nieuwsgierig als ik ben, ben ik ondertussen de finale SP1 aan het installen op een “kale” Vista RTM die in Hyper-V draait. Kwestie dat ik eens kan evalueren of mijn eerder genoemde vermoedens waar zijn. De installatie is nu op zijn laatste benen aan het lopen en heeft ongeveer 35 minuten geduurd. Alles is volledig automatisch verlopen zonder enige problemen, wat dus al een goede zaak is en niet altijd vanzelfsprekend!
Straks eens een paar zaken uittesten en wat aan het vergelijken slaan. Geeky? Nerdy? I know…

Zoals verwacht was het dus een stunt van Humo (al degenen die nog echt dachten dat Lien “ze” ging tonen… zucht). Het Sportpaleis kreeg een filmpje van Tom Helsen te zien die Lien gaat opzoeken in Leuven om naar haar tetten te zien (beetje zoals vroeger met Sammy en Alain bij Roos) en ik moet zeggen: ik heb goed gelachen! Zowel met de uitspraken van Tom als met het publiek dat je op de achtergrond hoort. “Springt is… boing boing” … “Doet zo is op één been staan… muahaha jaaa!” … “Wij willeeuuuhh tette zieenn…” …
Nicely done. Goed gelachen. En Lien, Lien die is weer wat gestegen in het bekend-zijn-statuut. Of niet soms?

Oftewel “Identity & Access Management” is tegenwoordig “hot”. Voor mij is het nog redelijk onbewandeld terrein maar ik heb er al genoeg over gehoord om interesse te hebben voor meer. Na een kwartiertje Google’en heb ik al enkele interessante sites gevonden met broodnodige basisinformatie. Lezen dus, allé als u interesse hebt voor IAM. En als u nog goede resources hebt, post ze maar in de comments, firma Unexpected dankt u op voorhand.

De EEE PC van ASUS krijgt een opvolger: groter scherm, meer CPU power, meer geheugen,… kortom alles beter en meer. De prijs start vanaf 399€ wat nog zeer schappelijk is. Op CEBIT staat hij al uitgestald dus het zal een kwestie van tijd zijn alvorens hij in de winkels opduikt. Check de Duitse Zdnet voor de specs en meer informatie…

Dit weekend er een paar films doorgejaagd:

  • De Bloedbruiloft: die film van Deruddere, in het Duits en al. Slap verhaal en vooral saai. Trok op niks.
  • Wedding Crashers: had hem al eens gezien maar aangezien ze die vrijdag terug speelden heb ik hem nog eens opgenomen en er terug naar gekeken. Blijft de max van een komedie. Aanrader!
  • Skyfighters (Les Chevaliers Du Ciel): een Franse film, de Top Gun van de jaren 2000 zeg maar. Als je graag zo een films ziet is dit zeker en vast een aanrader. Ik heb er in ieder geval vol spanning naar gekeken en genoten.

Daarnaast heb ik vaneigens nog een paar CSI’kes gezien, Las Vegas, enkele NCIS afleveringen en een documentaire of twee op National Geographic. Een ontspannend weekend zeg maar.

Hoe gaat het met mijn nieuwe smartphone hoor ik u vragen? Ondertussen heb ik mijn “Cruise” twee weken in gebruik en eerlijk gezegd denk ik niet dat ik nog met een “gewone” GSM zou kunnen leven. Het gemak van constant altijd en overal toegang te hebben tot je mails, je smsjes, je kalender en je to-do lijst is een on-ge-lo-fe-li-jk-e luxe. Punt.
Combineer dat met de ingebouwde GPS die dankzij de TomTom software zeer goed werkt (een échte TomTom vind ik nog iets beter, maar ik ga niet muggeziften) en ik ben al “verkocht”. Internetten heb ik nog niet zo vaak gedaan voor de eenvoudige reden dat puur internet teveel bandbreedte gebruikt en dat ik maar 7.5MB per maand ter beschikking heb. Wat ik wel gebruik is de RSS-feeder, om het laatste nieuws te lezen over vanalles. Handig. Zeker als je effe niks te doen hebt (bijvoorbeeld in de wachtzaal bij de dokter).
Tot nu toe vind ik het enige nadeel de trage focus van de ingebouwde camera. Ook reageert de camera veel te traag om echt nuttig te zijn en in het donker is hij al helemaal niks waard. Maar bon, die functies interesseren me in mindere mate. En vermoedelijk komt dat in orde met de beloofde driverupdate van HTC.
En tot mijn verbazing houdt de batterij het ook goed uit! Bij “gewoon” gebruik kan ik zonder te zeveren drie dagen en nachten op een battery-charge werken. En dat is met de wifi op “enabled”. Ha ja, want als er een wifi netwerk in de buurt is, dan durf ik al eens op het internet te surfen of op msn te hangen. Why? Because I can. Of Google Maps gebruiken om mijn locatie te bepalen via “fake” GPS. En dat werkt tot mijn grote verbazing nog erg nauwkeurig ook. Tof!
Tot zover mijn eerste feedback op de HTC Cruise. Wordt vervolgd…

Voila zie net terug van het Winsec event bij Microsoft België te Diegem. Het was goed en voor herhaling vatbaar, alleen spijtig dat gastspreker Jan De Clercq zijn PKI onderdeel geskipped heeft, daar dat net een van de zaken was dat mij sterk interesseerde. De intro rond Windows Server 2008 bracht niks nieuws met zich mee daar ik dit al eerder gezien had op het ’08 techevent eerder deze maand.
Ha ja, en de man achter de Techdays – Arlindo Alvarez en spreker op het eerder genoemde Techevent, was ook aanwezig.

Telenet ziet het goed zitten en is van plan om mobiele televisie aan te bieden. Op zich een leuk idee, ware het niet dat er volgens mij niet voldoende deftig materiaal op TV is waardoor ik ook nog eens onderweg TV zou willen kijken… En los daarvan zou ik in Telenet zijn plaats eerst eens beginnen met het bestaande aanbod te optimaliseren (zoals echte limieten), een deftige helpdesk uit te bouwen die de bestaande producten kent in plaats van die mensen altijd maar meer bij te geven, zorgen dat al hun problemen met hun “oude” producten wat beter opgelost worden,… en ik kan nog een uurtje doorgaan denk ik.
Telenet… ik heb er mijn mening ondertussen over en ik denk niet dat dat nog gaat veranderen.

Aangezien mijn weekend deze week gehalveerd was, had ik al besloten dat het vandaag een rustig dagje zou worden waarin ik zou proberen om zoveel mogelijk schade in te halen! Allereerst dus uitgeslapen tot een uur of tien om dan vanuit het bed een heleboel dingen die ik opgenomen had vorige week te bekijken (kwestie van plaats te maken op de harde schijf). Tegen de middag erg lekker zelfgemaakt stoofvlees met frietjes en mayonaise gegeten om daarna naar Katarakt van vorige week zondag te kijken (zodat ik deze avond weer “live” kan kijken). Daarna een toertje gaan doen met de MX-5 en eens langs enkele winkels gepasseerd (vanzelfsprekend met het dak naar beneden) om heel ontspannen en voldaan thuis te komen en mij eens achter mijn VAIO te nestelen en al mijn RSS-feeds bij te lezen.
De zondag is ondertussen bijna voorbij, maar ik ga straks toch nog pannekoeken eten, mogelijk naar I Am Legend kijken en daarna afstemmen om TV voor Katarakt en andere fijne programma’s die men op zondagavond door de coax stuurt. En dan is het weekend om denk ik. Wat deed u?

« Older posts Newer posts »

© 2026 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑