De status van mijn aanvraag gaat vlotjes: gisterenavond heb ik de getekende contracten ingescand en doorgestuurd, deze morgend om 9u30 kreeg ik een ticket hierover toegekend (ze werken van 9-18u op de facturatie / boekhouding) en anderhalf uur later was het ticket alweer gesloten en stond de status van mijn aanvraag op “contract = signed & received”. Goed zo. De betaling van de proforma factuur was nog niet aangekomen, nochtans heb ik die gisteren ook in orde gebracht. Maar tussen twee banken kan dat al eens een dag of twee duren, dus geen paniek. Ik vermoed dat dit morgen of ten laatste overmorgen in orde zal zijn en vanaf dan zou ik binnen de 5-10 werkdagen mijn Netconnect aansluiting bij Dommel moeten hebben. Komt overeen met mijn terugkeer uit vakantie ;-). Ideaal dus.
Category: Uncategorized (Page 14 of 38)
Microsoft heeft de RC van Hyper-V, hun nieuwste virtualisatie software, vrijgegeven voor download. Je moet wel over een officiele Windows Server 2008 beschikken om te kunnen downloaden. Hopelijk zijn de bugs uit de bèta versie (waardoor ik terug ging naar VMWare) verdwenen want anders zal het er rap terug afvliegen ;-).
Gisteren besteld en vandaag al geleverd: mijn Brodit autohouder inclusief stroomvoorziening via de 12V stekker is al in mijn bezit en zoals verwacht, past de HTC Touch Cruise naadloos in deze houder. Brodit doet het dus alweer. De ProClip bevestigingsclip voor mijn auto is ondertussen ook besteld met de bijgeleverde voucher. Opsturen kan maar is niet meer nodig daar je ook via e-mail kan bestellen. Ik hoop dat ze de clip morgen of overmorgen al op de post doen, dan heb ik die in mijn bezit als ik terug kom uit vakantie en mijn wagen mag ophalen in de garage. Vanaf dan is “the road the limit” en kan ik mijn smartphone zowel on the road als by foot deftig gebruiken.
De nieuwe versie van WordPress komt dichter en dichter en vandaag hebben de gasten achter dit super product (waar deze blog ook op draait) een sneak-preview gereleased van de nieuwe versie. Het ziet er allemaal zeer belovend uit en ik kan dan ook niet wachten om die nieuwe versie te installeren…
In tussentijd: watch & enjoy.
Het is in orde gekomen! Deze voormiddag had ik nog eens gecheckt en zat ik nog steeds in die “lus” waardoor ik geen bestelling kon doen via hun site. Daarnet had ik het nummer van hun helpdesk al gedraaid en terwijl ik naar de muziek luisterde toch nog eens geprobeerd… en daar stond het dan te blinken, het “volgende scherm” dat ik voordien nooit te zien kreeg. Woohoo!
Mijn Netconnect ADSL abonnement is ondertussen besteld en ik wacht nu op het factuur en contract zodat de aanvraag officieel gemaakt kan worden.
Blijkbaar moet er dan toch iets gescheeld hebben bij Belgacom, want het is de call die ze bij Dommel zelf gelogd hebben dat de oplossing geboden heeft.
Als alles goed gaat, heb ik binnen 5-10 werkdagen een werkende ADSL-aansluiting van Dommel. Ideaal dus, want dan ben ik net terug uit vakantie.
FUP oftewel Fair-Use-Policy. Op hun Netconnect abonnement biedt ISP Dommel sinds vandaag (denk ik toch want vorige week stond dat nog niet op hun site) de mogelijkheid om zonder downloadlimiet te surfen aan. Op een standaard Netconnect aansluiting heb je recht op 100GB. Daarna zit je op mediumband (1024kbit/s downloadsnelheid – ongeveer 10x wat Telenet je geeft en dus perfect bruikbaar voor internet en mail en zelfs downloads). Via een “boostpack” kon je je limiet upgraden naar 150GB datalimiet per maand en 2048kbit/s mediumband. En vanaf heden is het boostpack op 4096kbit/s afgeklokt, wat in feite wil zeggen dat je op mediumband dezelfde snelheid krijgt dan op breedband. Kortom, bye bye datalimiet en welkom FUP. Wel denk ik dat eens je op de mediumband configuratie zit, de traffiek van andere klanten voorrang krijgt ten opzichte van jezelf. Daardoor kan het op piekmomenten wel zijn dat je je “breedband” snelheid niet altijd zal halen, maar dan nog… dit is een godsgeschenk.
Ik ga nog eventjes wachten en hou het voorlopig bij een standaard Netconnect aansluiting, maar moest ik die 100GB regelmatig overschrijden dan zal ik rap upgraden naar dat boostpack. Op dat moment kost mijn Netconnect aansluiting zonder limieten exact 41,95€ per maand. En dat is hetzelfde als wat ze bij Telenet aanrekenen voor een standaard Expressnet met 12GB (of 15GB weet het niet meer) met oertrage smallband die je zelfs met moeite toelaat om mails deftig te downloaden / uploaden!
The king is dead, long live the king! Het begint tijd te worden dat de Belgische ISP markt eens opengereten wordt, en ik hoop dat Dommel met deze actie de eerste stap heeft gezet. Proficiat!
Begrijp de titel niet verkeerd, ik ben ondertussen al meer dan een jaar op Vista aan het draaien en ik ben een tevreden gebruiker. Zeer tevreden zelfs, vooral sinds de komst van SP1. Maar, het moet gezegd worden, Vista is meer veeleisend dan Windows XP op hardware gebied. En daarom is er een trend van mensen die Vista van hun computer gooien en terugkeren naar Windows XP. Met de komst van SP3 voor XP is dat OS echt wel “volwassen” en stabiel. En vooral: veel sneller dan Vista. Hier vind je alvast een verhaal van het hoe en het waarom van dit “backswitchen”. Ik zie het mezelf niet direct doen, maar zeg nooit “nooit” natuurlijk…
PS: hier nog een leuk verhaal over Vista vervangen door Linux. Nu we toch bezig zijn…
Het ziet er naar uit dat ze bij Microsoft service pack 1 voor Windows Vista vanaf morgen via Windows Update gaan aanbieden aan het grote publiek. Ik kan jullie alleen maar aanraden om deze update zeker en vast uit te voeren: Vista wordt er stabieler mee en vooral veel sneller en aangenamer in gebruik. Doen dus!
Gisteren nog eens naar de bioscoop geweest: de film naar keuze was Untraceable, een film over een FBI-agente die in een Computer Crime Unit zit. Als ze denkt dat ze het allemaal gezien heeft, komt er een website online waarop mensen in real-time vermoord worden. Hoe meer mensen er inloggen op de site, hoe sneller de mensen vermoord worden. De zoektocht naar de dader die tevens een uber-nerd blijkt te zijn kan beginnen.
De film zit goed in elkaar en verveelt geen minuut. Op technisch (en informatica) gebied durven zo een films echter wel eens de mist in te gaan, maar deze niet. Op één detail na (althans dat ik heb gemerkt) was de film informaticagewijs volledig in orde. Waar ging het dan fout? Op een gegeven moment zochten ze het IP-adres van “de site” en komen ze op de proppen met een 10.x.x.x adres. Dat is geen publiek internet adres en kan dus onmogelijk het juiste IP-adres zijn. Ik vermoed dat ze dat met opzet doen omdat als ze een echt adres zouden gebruiken, er altijd wel iemand de dupe zou zijn en een overrompeling van bezoekers zou hebben.
Op een gegeven moment doet een van de CCU’s een erg technische uitleg aan zijn baas, waarop deze antwoord dat hij er geen jota van begrepen heeft. Ik begrijp gans die uitleg wel, dus ik vermoed dat ik als nerd / geek gecategoriseerd kan worden. Geestig.
Ah ja, en dat systeem met die vaste plaatsen in Kinepolis is dus de max. Geen strees meer voor goede plaatsen. Je tickets kopen en je plaatsen kiezen en klaar is kees. Op het gemak nog iets gaan drinken en een kwartiertje voor het begin van de film de zaal binnenwandelen en nog altijd die goede plaatsen hebben :-). I’m lovin it.
Gisteren naar John Rambo gekeken, het zoveelste vervolgverhaal op de allereerste Rambo film van 25 jaar geleden. Stallone is back en doet nog altijd vantzelfde, alleen met meer rimpels. Dat Rambo ondertussen uitgemolken is, was wel duidelijk: anderhalf uur in de jungle hangen, mensen overhoop schieten en een paar catchy one-liners. That’s it. Slecht verhaal, crappy acteurs en boring as hell (na een tijdje begint het bloedvergieten te vervelen hoor).
Afrader dus.
Recente Comments