Vandaag is de laatste dag van de opleiding, hopelijk een halve dag want we hebben de andere dagen zo goed doorgewerkt dat we vroeger door de te behandelen materie gaan zijn. En aangezien ze vandaag tot 14 graden geven, vind ik dat helemaal niet erg.
Wat staat er op het menu? Exchange 2007 Disaster Recovery. Expect the Unexpected is hier dus van toepassing. Een training die elke admin zou moeten beheersen, maar die iedereen hoopt om nooit te moeten toepassen… Zal allemaal wel meevallen denk ik zo en eenmaal we dat gezien en getest hebben zit de cursus er op en is de basis voor mijn kennis van Exchange 2007 gelegd. Fijn.
Category: Uncategorized (Page 12 of 38)
Deze maand zal Microsoft de Nederlandstalige versie van service pack 1 uitbrengen. Goed nieuws dus voor de mensen die (boeehh!!) hun Windows in het Nederlands gebruiken. Samen met de Nederlandse versie komen er ook nog 35 andere talen uit hoor, dus ga niet denken dat ze een speciale “Dutch release” organiseren. Als u dus een NL versie gebruikt: upgraden en schnell!!
Nu vind ik de nieuwe interface van WordPress wel ok, maar ik heb daar miserie mee in combinatie met IE7. Als ik een categorie wil toevoegen of op een knop druk (bijvoorbeeld “publish”), door het menu blader,… dan duurt dat altijd een paar seconden (waarbij de vorige veel “snappier” was) en IE precies eventjes vast hangt. Als ik de task manager open klik, dan zie ik dat iexplore.exe op dat moment 99% van de CPU opeist, dus vandaar dag “vast hangen”…
Nu is mijn vraag, heeft nog iemand daar last mee en zo ja, heb je er een oplossing voor? Een korte query op Google leverde niet veel nuttig op…
Daarstraks telefoon gekregen van mijn favoriete Mobistar shop (jaja, echte service daar… allen daarheen – Mobistar shop te Vilvoorde) en blijkt dat mijn bestelde bluetooth “oortje” al binnengekomen is en op mij ligt te wachten. Van de holsterzakjes voor mijn smartphone hadden ze nog geen nieuws, maar zodra er nieuws is hoor ik heb. Volgend weekend mijn oortje gaan afhalen en hopelijk hebben ze tegen dan ook al nieuws voor mijn “holster”.
Nu dat ik al een paar weken kan genieten van mijn Dommel aansluiting, heb ik ontdekt dat ik op mijn Telenet Turbo lijn nog maar 5GB van de 35GB gebruikt heb! Tijd om daar iets aan te doen natuurlijk en hoe kan je dat beter doen dan in te loggen op Technet en enkele softwares te downloaden die nog op het verlanglijstje stonden en die ik vroeger nog niet gedownload had wegens niet genoeg datalimiet om alles ineens af te halen.

Los daarvan moet er wel gezegd worden dat Telenet echt wel de snelste is. Een gemiddelde doorvoersnelheid van 2.2MB/s! Das zeker en vast niet slecht denk ik zo en op die manier gaat mijn queue van om en bij de 4GB er vlotjes door… Telenet voor de snelheid en Dommel voor het volume. Ideaal!
Ja ja, een dagje later dan gepland. I know. Anyway, onderstaand persbericht van Enchanté vloog mijn mailbox gisteren binnen en als je zin hebt om je slechte gewoontes aan Ilse op te biechten, maak je kans op een jaarabonnement is een fitness centra! Checkt it out if you want to.
“Wat is jou motivatie om te sporten?
Ben je lid van een sportclub en tussen 18 en 30 jaar oud? Dan krijg je als lid van CM Midden-Vlaanderen tot 30 euro sportkorting per jaar.
Vermits wij uit goede bron vernomen hebben dat het slecht gesteld is met de gezondheid van de blogosfeer doet de CM samen met Markee er een schepje bovenop. Ga langs bij Kerygma, biecht je ongezonde gewoontes op en wie weet krijg jij een jaarabonnement in Health City aangeboden. De wedstrijd loopt af op 10 april … dus haast je. De winnaar wordt door Kerygma gekozen.
Je kan de CM campagne op mijnmotivatie.be of youtube zien!”
Vandaag was de eerste dag van mijn weekje opleiding “Installing & Managing a Exchange 2007 Installation” en wat bleek: de docente is niemand minder dan Ilse Van Criekinge. Ilse is een “BV” als het aankomt op Exchange know-how in België en ver daarbuiten en is onder andere één van de drijvende krachten achter Pro Exchange, een Exchange community waar je zeker en vast deel van wil uitmaken.
Eerst en vooral hebben we vandaag een verfrissing gehad over Active Directory, althans het gedeelte wat van belang is voor Exchange. FSMO rollen en zo weet u wel? Daarna zijn we overgegaan tot de installatie van de Exchange 2007 server op een Windows 2003 SP2 platform en hebben we wat gespeeld met Powershell commando’s. Ik blijf me er dus van verbazen hoe zalig en makkelijk die Powershell wel niet is hé. Dat ze dat ding maar snel enten op AD!
Anyway, morgen dag 2 van de cursus en ik zie het goed zitten!
Vandaag is een productief dagje gebleken:
- Naar Belgacom geweest en mijn “issue” opgelost
- Zowel de slaapkamer als het bureau gekuisd en zwaar opgeruimd!
- PC ook “virtueel” gekuisd en alles een plaats gegeven op de hdd’s
Straks eet ik zelfgemaakt stoofvlees met fritjes en mayonnaise en deze avond is er een spetterende birthday party in mijn lievelingscafé (de Neion moesten jullie dat nog altijd niet doorhebben). Een goede zaterdag me dunkt!
Vandaag kreeg ik dit in mijn inbox: afdrukbare tatoo’s voor thuis. Gewoon met de inktjet printer af te drukken en kleven maar. Wel tof eigenlijk, zo voor een feestje of gewoon voor de lol. De site is in de UK, weet er iemand of dit bij ons ook al te koop is?
Of u nu gebruik maakt van Torrent-seeds voor illegale doeleinden of legale doeleinden, het is en blijft het meest populaire P2P-protocol van dit moment. Spijtig genoeg zijn er ISP’s die gedurende de dag torrent-traffiek “cappen” oftewel beperken is bandbreedte omdat ze vrezen dat deze streams het gewone http/mail verkeer gaan vertragen. Persoonlijk denk ik dat ze dan meer bandbreedte moeten aankopen en hun klanten niet bedriegen (waar staat dit in uw contract?) maar dat is een ander verhaal…
Met deze site kan u rustig controleren of uw ISP uw bandbreedte voor torrent-streams beperkt of niet. Als u Dommel gebruikt moet u niet de moeite doen, ik heb dat zelf gecheckt en alles is piekfijn in orde! Als u toch bij de ongelukkigen zou zijn, maak dan gebruik van een torrent-client die toelaat om uw traffiek te encrypteren zodat uw ISP het niet kan filteren. uTorrent is zo een client, werkt snel en gebruik weinig resources. Bij deze.
Recente Comments