Ze zijn daar druk bezig bij Microsoft: SP1 is in het Nederlands beschikbaar voor Windows Vista en binnen een goeie week komt SP3 voor Windows XP ter beschikking. Allemaal upgraden zeg ik u, het is de moeite waard.
Category: Uncategorized (Page 11 of 38)
Vanavond eet ik de beste spaghetti van Vlaams-Brabant, zijnde de spaghetti die je bij “de Neion” krijgt. Ondertussen is dat een traditie geworden om elke week een spaghetti te gaan eten, vaneigens in combinatie met een fris wit wijntje of iets anders dat lekker is ;-).
En u kan niet geloven hoeveel “goesting” ik heb in zo een spaghetti… het water komt me in de mond als ik er nog maar aan denk! Dat gaat smaken straks… nog 2 uurtjes en dan is het lunch-time! Eén grote spaghetti met extra saus coming up!
Vanavond mijn boekhouding in orde gezet zie. En het was hoog tijd, want voor 20 april moeten alle inkomende en uitgaande facturen voor Q108 bij de boekhouder zijn. Eigenlijk vroeger, want hij moet die voor die datum bij onze goede vrienden van de overheid indienen. Had ik al gezegd hoe handig ik een boekhouder vind? Inkomende facturen inscannen, rar’en en doorsturen. De uitgaande heb ik al digitaal staan dus die bundel ik ook in een rar-bestand en attach ik mee aan de mail richting boekhouder. That’s it. En de maand erna krijg ik een factuur voor zijn diensten. En dat factuur, dat breng ik dan weer in bij het volgend kwartaal. En de cirkel is rond.
Het ziet er naar uit dat Medion een kloon van de Macbook Air gaat uitbrengen. De eerste specificaties zien er alvast veelbelovend uit met onder andere de nieuwste dual-core CPU van Intel, Wireless-N netwerk, een 15.4″ scherm, HDMI-uitgang en nog veel meer. Benieuwd wat het kleinnood gaat kosten…
… is dan toch niet Pascal… wie had dat toch wel niet kunnen denken hé? Phaedra zal haar ventje wel elders zoeken dan via een TV programma, en terwijl heeft ze er weer een leuk spaarcentje bij. Niet slecht gezien. Ze heeft een neusje voor commercie en zaken, zoveel moet gezegd worden. Succes ermee Phaedra. En dan mogen ze er nu wel mee stoppen, daar bij VTM, met hun “wie wordt de man van…”. Of zouden ze nu afkomen met “wie wordt de vrouw van…”? Of “wie wordt de man van Luc Appermont” of zo, kwestie van eens een andere invalshoek te kiezen?
Gisteren heb ik naar de laatste nieuwe film van Will Smith gekeken: I Am Legend, een beetje een speciale film waarin Will Smith het opneemt tegen de rest van de wereld. Alle mensen zijn veranderd in zombies door de verspreiding van een of ander virus. Will zijn karakter, Robert Neville, voelt zich verantwoordelijk en blijft geloven dat hij een oplossing kan vinden voor het probleem.
In de film zie je in feite niet veel acteurs, buiten Will en Sam(antha), zijn Duitse herder en op het laatste nog een paar andere mensen. De film speelt zich dus af in de lege straten van New York (waar onder andere de duurste scene ooit in NY gemaakt voor een film – $5.000.000 alstublieft) wat op zich al redelijk impressionant is om te zien, en als je daarbij de lugubere lege winkels met paspoppen toevoegd en het opduiken van de zombies zodra de avond valt, dan kom je tot een mengeling die mij aan het beeld gekluisterd hield. Sommigen zouden zeggen dat de film een beetje langdradig is en dat “er niet veel in zit”, maar persoonlijk vond ik de apartheid eigenlijk wel boeien. Die innerlijke strijd die Robert voert, de spanning die stijgt als de zombies buitenkomen, het verdriet dat hij voelt als hij eigenhandig zijn eigen levensvriendin moet ombrengen,… Niet voor niks dat Will Smith dit zijn moeilijkste rol ooit noemde (na Ali in de gelijknamige film).
I Am Legend is misschien niet het beste wat Will Smith ooit gemaakt heeft, ik vind het toch een goede film die ik met plezier uitgekeken heb. Aanrader dus, maar je moet een beetje van speciale films houden want er is veel suggestief en het is niet van dat voorgekauwd materiaal met een duidelijk begin, midden en einde.
Microsoft geeft uiteindelijk toe dat ze UAC (User Access Control – u weet wel, dat intern pop-up venster dat er altijd aankomt als u iets wil doen in Vista waarvoor u meer rechten nodig hebt) ontwikkeld hebben om de gebruikers te irriteren en zo de software ontwikkelaars ertoe te bewegen om hun software beter te programmeren.
Of het de programmeurs gaat beinvloeden weet ik niet, maar irritant is het in ieder geval, waardoor het bij menig gebruiker (myself included) al heel lang op disabled staat… Goed plan Microsoft! Not.
Het was geen geheim dat er tot voor kort problemen waren om met behulp van Mobistar’s Internet Everywhere connectie een VPN (Virtual Private Network) verbinding op te zetten. Voor veel mensen is dit interessant om bijvoorbeeld van thuis uit te kunnen werken of, en dan vooral met Internet Everywhere, mobiel te kunnen zijn voor het werk. En dat moet niet altijd voor het werk zijn. Met je laptop op verplaatsing zijn en effe op een veilige manier inbellen op je computer thuis kan namelijk ook via een VPN.
Al het bovenstaande was dus niet mogelijk met Mobistar hun oplossing, maar dankzij één van mijn lezers is er nieuwe informatie opgedoken waaruit blijkt dat Mobistar het probleem heeft aangepakt en dat vanaf heden VPN’en over Internet Everywhere perfect mogelijk moet zijn. En het blijkt nog waar te zijn ook! Dus vanaf nu is VPN in combinatie met Mobistar Internet Everywhere geen probleem meer. Woohoo! En bedankt aan iedereen die er zich voor ingespannen heeft.
“The VPN access problem with Internet Everywhere was linked to an IP addressing configuration that has been changed recently (the 21/3 to be precise, just a few days before your mail).
We should now have with IEW a “classical” Internet Service Provider configuration with fully routable IP addresses for each customer, allowing thus application like PPTP-based VPN’s.”
Vorige week donderdag is de layout van de Microsoft Technet website volledig aangepast. Weg met de oubollige structuur die er zo “Windows 9x” uitzag en “hello” aan een nieuw fris design dat volledig dynamisch is en ook veel makkelijker is om je weg in te vinden. Goed bezig! Eigenlijk verschiet ik daar nog elke dag van hoe interessant die Technet eigenlijk wel is: enorm veel knowledge zomaar voor het rapen…
Wat is dat hier met de SPAM vandaag op mijn blog? Akismet heeft al zijn werk gehad vandaag, althans toch in verhouding met andere dagen. Er is altijd wel wat SPAM-comment die “gevangen” wordt, maar vandaag extra veel… Zou er ergens op een site met veel traffic een link staan naar dit blog of zo?
Recente Comments