Vandaag zoals gezegd naar de dichtsbijzijnde Mobistar Shop geweest om mij een Internet Everywhere pakket aan te schaffen. In de doos vind je dus naast de data-only SIM-kaart ook nog de befaamde USB-modem (merk Option, zoals alle kaarten en modems voor GPRS/UMTS die ik al gezien heb), een USB-verlengkabeltje en een beknopte handleiding.
De modem creërt een virtuele cd-rom waarop de software en de drivers zich bevinden. Geen gezeul dus met een cd’tje en plug & play op zijn best. Op mijn Vista was het effectief een kwestie van de modem in een vrije poort te pluggen en te zien hoe Vista de drivers direct detecteert en installeert. Daarna via de virtuele cd-rom de Internet Everywhere van Mobistar installeren, die je toelaat om de pincode in te geven en je voorkeuren in te stellen en klaar is kees. De installatie neemt dus alles bij elkaar nog geen tien minuten in beslag.
Ik had al een met eens Globetrotter datacard gewerkt van thuis, zowel op Proximus en Mobistar netwerk, en daarmee was HSDPA-dekking niet mogelijk, tenzij ik op het terras zat. Met de nieuwe modem is er blijkbaar toch betere ontvangst, want nu heb ik op hetzelfde netwerk wél HSDPA ontvangst (3G dus), al was het een laag signaal. Zeer goed!
Vanzelfsprekend heb ik al de nodige testjes gedaan. Naast het feit dat ik al een uurtje aan het surfen ben via het Mobistar netwerk, heb ik ook eens een benchmark gedaan op Userbase.be met volgende resultaten:
- Downloaden van een 5MB file: 59kB/s.
- Uploaden van een 128kB file: 7kB/s.
Bovenstaande waarden zijn geen breedband in de ware betekenis van het woord, maar zijn meer dan voldoende voor occasioneel te surfen, mail te lezen en te beantwoorden, … en komen eigenlijk wel overeen met een “light” internet abbonement. Opgelet, dit is met zeer lage HSDPA-dekking, wanneer ik volledige dekking heb (en de telco’s zijn constant bezig dit netwerk uit te bereiden), kan de snelheid oplopen tot het driedubbele. En technisch gezien kan de technologie tot 7.2Mb/s aan, dus er is nog voldoende ruimte voor uitbereiding.
Indien je nog geen e-mail adres hebt, kan je er gratis een aanmaken bij Mobistar. Daarnaast kan je ook SMS’jes versturen met deze oplossing aan 0,12 cent per SMS. Je kan er wel niet mee bellen, aangezien het hier om een data-only SIM-kaart gaat, dus de mensen met een smartphone vallen uit de boot (anders had dit de oplossing geweest voor een iPhone).
Dankzij het startaanbod van Mobistar kan ik de eerste drie maanden kosteloos connecteren (in plaats van 1€ per dag dat je connecteert te betalen) en heb ik dus 1GB per maand ter beschikking om “on the road” online te zijn.
In de loop van de dagen schrijf ik verdere bevindingen, maar de eerste kennismaking is tot nu toe zeer positief.
Hey! Jij verandert van skin, zoals ik verander van schoenen… maar opnieuw een geslaagde creatie :o)
Om te antwoorden op jouw vraag: ik ging verkleed als mijn moeder anno 1970. Gehuld in een authentiek galakleed uit die tijd en een paar opvallende accesoires. Elegant dus. (Maar had je iets anders verwacht van mij?)
Met de DJ is alles heel braafjes gebleven. Mijn principes zijn zo koppig als wat op dat gebied. Mijn fantasie daarentegen…
Lieve groetjes en tot?
Geachte,
Ik heb een totaal andere indruk van Mobistar Everywhere. Ik weet niet of het aan de regio te wijten is maar mijn transmissiesnelheden zijn ZEER LAAG. Ik woon aan de kust en ik kan met moeite e-mails ontvangen en versturen. Een e-mail met een attachment duurt eindeloze minuten en surfen is vervelend traag. Van downloaden is er zeker geen sprake.
In welke regio hebt u uw positieve bevindingen ?
Hoe kan je uw everywhere-verbruik opvragen via de mobistar-site want maandelijkse verbruiken boven de 1 GB zijn een heel dure aangelegenheid.
Graag uw reactie.
MVG
Tony
tp@skynet.be
Strange, zelfs met EDGE ontvangst (volledige ontvangst) kan ik perfect surfen, emailen, … weliswaar iets trager maar het gaat nog zeer vlot. Ik heb alle tests gedaan tussen Brussel en Leuven, Vlaams-Brabant dus.
Geen geklaag over te traag of voldoende … Ik krijg mijn modem niet geïnstalleerd!Mijn LT meldt me steeds dat hij het apparaat niet vindt!!Ook bij het center of bij een vriend wil het maar niet lukken … Een andere modem ? Daar praat niemand over!!Misschien iemand langs deze weg die mij kan helpen?
Groetjes.
@ Willy: welk OS gebruik je? Normaal zie je een virtuele cdrom verschijnen waarvan hij drivers kan downloaden, daarna verdwijnt de cdrom. Check ook je device manager voor apparaten. En ben je als administrator van je pc aangelogd?
Hoi,nog steeds geen resultaat.Mijn LT is oké.Cdrom verschijnt,device manager meldt wel cdrom,maar na installatie geen modem ….
Als administrator van mijn LT aangelogd.Windows installer prima geïnstalleerd!
Toch een nieuwe modem misschien?
Groetjes.
Dit is de grootste brol die ze tot nog toe op de markt hebben gebracht . modem werkt op twee van vier laptops die ik getest heb niet ( pc ‘s lopen dadelij vast ) . Op twee andere laptops krijg ik dat ding aan de praat ; Kan downloaden aan 20/kbs.
schandalig , beter inbellen via je gsm gaat nog veel sneller . Heb al naar Mobistar Center Tienen geweest om nieuwe modem te krijgen , toch daar zegt men alleen maar , men gaat u belllen , men gaat u bellen . En hier stopt het dan mee .
EEN DIKKE AFRADER DUS
Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad op verschillende pc’s. En die 20kB/s, dat is een goede snelheid indien je via GPRS geconnecteerd bent hoor, en das nu eenmaal de technologie…
Graag het email van Roland Vandevos
Hoe kan je hier de mensen contacteren die een bericht hebben geplaatst.
Ik vind dit hier een gebruiksonvriendelijke methode.
Tony, het is hier geen open forum maar een weblog waarop mensen commentaar kunnen posten. Het is redelijk normaal dat e-mail adressen niet zomaar gepost worden, daar dit naast SPAM er ook voor zorgt dat iedereen zijn e-mail adres zomaar voor het grijpen valt…
Misschien zou het helpen om in plaats van te bevelen of de wereld te laten weten hoe slecht je dit systeem vindt (dat eigenlijk perfect doet waarvoor het dient, commentaar op een blog mogelijk maken, geen forum draaien), gewoon eens vriendelijk jouw adres achterlaten zodat Roland contact kan nemen indien hij dit zelf wenst?
Hoi Tony
miijn email adres= roland.vandevos@skynet.be
Ik heb zelf de test gedaan met de usb modems die men bij mobistar levert.
Deze zijn getest op 5 toestellen, waarvan 3 laptops en 2 desktop computers. 2 Laptops draaiden op Vista, de andere laptop en de desktops draaiden XP (Home en Pro).
Op geen enkel moment enig probleem ondervonden om de modem aan de praat te krijgen. Hier bij mij thuis heb ik spijtig genoeg niet op 3G kunnen connecteren maar toch viel de downloadsnelheid heel goed mee. Het is en het blijft een mobiele dataverbinding.
Een file downloaden van 15 mb heeft ongeveer 5 minuten geduurd. Mailen, surfen, msn dit gaat allemaal zeer vlot.
Ik heb al veel mensen gesproken dit het product gebruiken en heb nog geen slechte commentaar gehoord. Veel hangt natuurlijk ook af van de uitleg die je via de verkoper krijgt en wat je er zelf van verwacht.
Van een diesellocomotief kan je ook niet verwachten dat hij aan HST snelheid rijdt
Hoi,
Ik heb momenteel proximus internet evening&weekend en zou willen overschakelen naar Mobistar. Kan ik dat via mijn proximus USB modem door gewoon het nieuwe simkaartje er in te steken of heb ik effectief een Mobistar modem nodig. Mij lijkt het gewoon een kwestie te zijn van wat settings die misschien anders moeten staan.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt,
Juul
Als je wil weten tegen welke theoretische snelheid het bij jou kan werken, kun je op onderstaande kaartje terecht.
http://corporate.mobistar.be/nl/info/popup_network.html
Tienen heeft inderdaad nog niet de snelste 3G standaard. Donkergroene zones zijn het beste (hoogste snelheid hoewel het ook zal afhangen van hoeveel mensen aan het surfen/bellen/… zijn)
Inderdaad Juul volgens mij gaat dat gewoon sim kaart veranderen zijn. En de APN instellen op Mobistar eh. En klaar is kees.
Kaartje is interessant, thanks!
het is inderdaad perfect mogelijk om met een usb modem van proximus te werken en hier een kaartje van mobistar in te steken. Gewoon de apn instellen op iew.be en klaar is kees
Wim,
Is het omgekeerde ook mogelijk ? Het sim- kaartje van Proximus in de USB-modem brengen van Mobistar ?
Juul,
Waarom zou je overgaan naar Mobistar. Ik heb geen al te beste ervaring met Mobistar…..
Tony
Tony,
dit is zonder enig probleem mogelijk, je moet alleen het toegangspunt van proximus kennen.
De modems kunnen zelfs in het buitenland met buitenlandse kaarten gebruikt worden…
En daarmee zijn die vragen dan ook beantwoord he.
Tony,
Ik heb nu het proximus internet evening&weekend tarief. De redenen waarom ik wil veranderen zijn:
1) In het begin was ik er zeer tevreden mee maar de snelheid is de laatste tijd niet goed meer (theoretisch is de verbinding 1.8Mbps maar in de praktijk gaat het toch niet zo vlot meer), wellicht omdat er nu meer gebruikers zijn (zal wellicht bij Mobistar ook gebeuren als ze veel succes hebben).
2)Anderzijds kun je overdag in de week niet surfen (of je betaalt je blauw). Meestal ben ik dan gaan werken maar af en toe ben ik dan toch eens thuis.
3) Als je niet elke dag surft, kan Mobistar goedkoper zijn. Proximus Evening&We is 30Euro/maand. Proximus geeft wel 2GB ipv 1GB inbegrepen volume
Tot nu toe zit alles nog snor met mobistar… verbindingssnelheid nog altijd dik in orde, het enige minpunt vind ik het mankeren van een “meter” waar je exact kan zien hoeveel je al gebruikt hebt.
Mijnheer “snor”
Uw snelheden zijn OK. Hoeveel hebt u en in welke regio ?
Groetjes
Tony
Snor? Op wie heb je het?
Op bericht nr 23
Ik gebruik nu reeds 14 dagen Internet Everywhere.
Tot nu toe is de hoogst gehaalde downloadsnelheid in Gent 232,4 kB per seconde. Soms lijkt de server overbezet waardoor je je e-mail of een internetpagina niet kan openen. Dit gebeurt vooral op zondagnamiddag en vroege avond (daarna zit iedereen waarschijnlijk voor tv!).
Om je verbruik in het oog te houden kan je een klein programma downloaden. Dat is NetMeter 1.1.3 en is freeware. Daarmee kan je zien hoeveel je verbruikt hebt per dag,week of maand. Je kan ook instellen wanneer je maand aanvangt en eindigt en hoeveel je max. volume is. Komt je maximum in zicht krijg je een waarschuwing. Eenmaal de meter geactiveerd staat hij rechts onderaan en kan je met een simpele rechtermuisklik naar je verbruik of opties. Je hoeft de meter ook niet uit te schakelen, dan start hij automatisch op als je je computer opstart.
Hiervoor had ik vodafone internet no limit van proximus(50 Euro/maand 2Gig.)en had de indruk dat alles steeds trager ging. Dus zelfde probleem als Mobistar, te groot succes van 3G en HSDPA! Hopelijk binnenkort opgelost.
Joeri,
Ik kom slechts aan snelheden van 20 Ã 50 kbits/s
Jij beweert 232 kB/s. Zijn dit bits of Bytes per seconde ? Er is een groot verschil tussen bits en bytes.
Vermoedelijk is uw hogere snelheid te wijten aan het feit dat u in een stad woont en op het 3G-net bent. Mijn transmissiesnelheden zijn echt om erbij te wenen, vermoedelijk omdat ik in het Far-West gebied woon.
tp@skynet.be
Joeri,
Als u een snelheid haalt van 232 kB/s zou dit betekenen 1.856 kbits/s of 1,8 Mbits/s.
Tony,
Het zijn wel degelijk Bytes. Maar let wel op, dit is de maximumsnelheid. Het gemiddelde ligt dus lager. Maar in ieder geval werkt alles prima bij ons hier in Gent. Filmpjes bekijken, e-mail en downloaden, allemaal goed.
Als ik op het venster van mobistar internet everywhere kijk, staat er 3G of HS en zijn 4 tot 5 van de 5 balkjes zwart.
Joeri,
Waar kan je dit venster zien van Mobistar Internet Everywhere ?
MVG
Tony
tp@skynet.be
Als je je Mobistar Internet Everywhere dubbel aanklikt zie je dat venster met die verbinden knop enz. Daar rechts onderaan zie je wat je ontvangst is en op welk netwerk je zit…
Heb mij een USB-modem Mobistar Everywhere aangeschaft .Werkt prima ,geen problemen en snelheid OK voor e-mailen en surfen.Nochtans heb ik maar een elementaire kennis van het PC gebeuren.Wat er wel ontbreekt is een soort telemeter om het verbruik te kunnen volgen.
Ik werk met Vista Home Basic laptop en mijn werkterrein ligt tussen Leuven en Tervuren
Inderdaad Jon, dat is voor mij dan ook het enige mankement, dat je geen officiële meter hebt. Ik gebruik mijn laptop ook op wifi, LAN, enz. dus ik kan niet vertrouwen op een algemene teller daar die geen onderscheid maakt tussen soort connectie…
Hopelijk komt Mobistar met een oplossing hiervoor…
Het is inderdaad zo dat je onmogelijk op een juiste wijze het verbruik kan volgen. Er zullen wel onaangename verassingen komen wanneer er boven de één GB zal verbruikt worden of 102,4 € per bijkomende GB………..
Tony
tp@skynet.be
het is inderdaad spijtig dat er geen officiele meter aanwezig is.
Nu het product op zich is ontwikkeld voor mensen die niet zo vaak het internet gebruiken, dus zullen de meesten van de gebruikers ruim toekomen met 1 gb.
Op mijn gewone adsl verbinding kom ik nauwelijks aan 1 gb per maand, dus op IEW zeker al niet.
Mij is gezegd in de mobistarshop dat je je verbruik kan volgen op de mobistar klantensite. Probleem, ik
probeer reeds 14 dagen te registreren voor die dienst en krijg steeds ‘Technisch probleem probeer later opnieuw’. Dus ik heb het nog niet kunnen controleren als het in werkelijkheid zo is.
Mobistar everywhere is mijn enige verbinding en kan me dus prima behelpen met NetMeter.
Als je ook met andere verbindingen zit kan je NetMeter enkel inschakelen als je mobistar gebruikt natuurlijk. Misschien is dat wel aan elkaar te koppelen of zo.
Mja 🙂 we zullen zien… ik heb met mijn Mobistar de eerste maand dus voor 716MB gebruikt… en ik heb niet speciaal zitten downloaden, gewoon surfen en mail. Dus een meter zou handig zijn om verrassingen tegen te gaan ;-).
Hoe weet u dat je de eerste maand 716MB hebt verbruikt ?
Joeri,
Dit is onjuist wat ze u in de Mobistarshop hebben gezegd. Je kan uw verbruik NIET zien op de site. Ikzelf heb me geregistreerd maar ik kan geen verbruik nazien.
Tony
Wim,
Ik heb ADSL home (Proximus) Ik verbruik maandelijks tussen de 2,5 en 3 GB en dit zonder ook maar iets van muziek of films te downloaden……
@ Tony: dat stond op mijn eerste factuur dat ik deze week in de bus gekregen heb.
@ Wim: die volumes vind ik zeker niet overdreven hoor… bij mij is Mobistar enkel voor als ik “on the road” ben, dus is 1GB voldoende, maar als enige abonnement zou ik daarmee zeker niet toekomen.
Hallo kan iemand mij dit verklaren.
Ik kocht deze week internet everywhere en het werkt prima al valt de snelheid wat tegen.
Bij de verbinding lees ik dat ik verbonden ben met Mobistar EDGE. Dat terwijl ik bij de snelheid aflees (bij icoontje draadloze internetverbinding)dat ik tegen 7,2 Mbps zou surfen. Terwijl ik dacht dat dit enkel voor 3G netwerken was weggelegd.
Dominiek,
Meet eens uw snelheid op http://www.usebase.be en laat eens weten in welk gebied je woont ?
Tony
tp@skynet.be
Dominiek,
Pas op met die eenheden
7,2 Mbps = 7.200 Kbps = 57.600 kbits/s
Dominiek daar is niks abnormaal aan hoor… als je je netwerkkabel van Telenet insteekt bijvoorbeeld, zegt Windows ook “100Mbit” of zelfs “1 Gbit” LAN connectie… terwijl het beste abonnement bij Telenet 20Mbit is…
Windows toont gewoon de netwerkverbinding op hardware niveau en toont de maximum snelheid die je adapter aankan, in dit geval 7.2Mbit…
Bedankt voor jullie snelle reakties. Kan helaas de snelheidstest niet uitvoeren want ik geraak niet op de site. Maar goed ik heb begrepen dat die 7,2 Mbps niet de snelheid is waarmee ik surf. Ik surf op een EDGE netwerk dat waarschijnlijk veel trager is dan een 3G netwerk. Ik gebruik deze verbinding hoofdzakelijk in Beernem (West Vlaanderen)
Groeten, Dominiek
Klopt Dominiek. Die 7.2Mbps is de maximumsnelheid die je modem aankan (maar geen enkel netwerk nu aanbiedt). Edge is de tragere variant, 3G is sneller maar niet overal beschikbaar. De dekking stijgt voortdurend, dus je zal nog eventjes geduld moeten hebben vrees ik…
Yo gasten!
Ik heb alle goede en ook soms de minder goede info over iew gelezen en zit zelf met een probleem dat mijn laptop een Acer 9814Wkmi met een 20inch scherm en nog vele extra snufjes, mijn modem niet vind na de installatie van de software, ik krijg telkens de mededeling: apparaat niet gevonden.
Alles loopt als vanzelf, heel gemakkelijk dus, tot op het moment van het op de knop drukken van voltooien, vanaf dan begint mijn probleem.
Ik heb windows XP service pack 2 en kocht deze computer in oktober 2006, ik heb nog nooit een windows update gedaan of op het net geweest met deze computer.
Wat ik wel heb gedaan is iew aanbevolen aan de vriend van mijn zus, hij heeft een Toshiba laptop, en is heel tevreden over iew, en ook geen problemen met opstarten van iew of de snelheid, ik woon in Dadizele, en hij in Gits. ik heb ook mijn bakske bij hem geprobeerd, en het werkt, zijn bakske bij mij niet. Zelfde mededeling.
Ik heb da bakske nu al van de donderdag voor kerstmis en van mobistar kreeg ik nog steeds geen antwoord, enkel da ze een dossier hebben opgemaakt en da ze met de zaak bezig zijn.
Acer raad me aan om ne windows update te doen of ne bios update.
Ik begrijp nie dat als alles goe werkt, zowel de laptop, de usb poorten als da bakske van mobistar, dat het dan echt nie wil werken.
Voordien en bij veilig verwijderen van herdware, word het wel teruggevonden.
Alvast bedankt voor eventueel antwoord, en een eventuele mogelijke uitweg voor mijn probleem, of zou het een instellings probleem zijn?
Groetjes Lassie, Waf! Waf!
eerste test… net ontvangen. Vlekkeloze installatie op PB Core2duo T7300 laptop met Vista Home en de Mobistar modem. Wel enkel EDGE hier thuis in 2530 Boechout. Maar daar surf ik nl. wel op Expressnet Turbo via mijn WLAN. Denk dat ik alternatieve browser ga installeren met opties om eerst tekst te downen, en icm blokkers moet dat lukken.
Heb nu bij 4 testjes userbase een DL/UL van 87/76, 25/77, 41/51, 43/72 kbit/s of gemiddeld pakweg 5kB/s… wat tergend traag is en wat me doet terugdenken aan de nostalgie van 14k4 modems en parallelsurfen op 2 screens.
Hopelijk op verplaatsing idd. beter qua snelheid. Ttz, geef me gewoon een 3G-ontvangst locatie, dan valt het wel mee precies.
effe verder getest: met kabeltje en modem verticaal = +50% snelheid.
En straffer: voorkeur 3G geeft edge (beste ontvangst?). Aangeven dat je enkel 3G wilt, geeft me ipv de eerdere 40/50 kbit/s een net iets betere 1095/56 kbit/s… ;-))
I rest my case. Beats some ADSL-speeds.
Eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar en proficiat met de zeer interessante site! Dankzij de commentaar heb ik me mobistar everywhere aangeschaft en ik ben er zeer tevreden van. Ik heb 1 klein probleempje. Wat moet ik ingeven als omschrijving van de smtp-server om mijn emails te versturen?
Alvast bedankt
@ Yourt: aha uw modem verticaal zetten levert zoveel op? Ik werk altijd met de kabel omdat de modem anders een 2de poort blokkeert… hoe zet je die modem dan eigenlijk verticaal?
@ Johan: ook mijn beste wensen en bedankt voor de leuke commentaar! Voor je mail te VERSTUREN via Internet Everywhere kan je SMTP.MOBISTARMAIL.BE gebruiken. Dan kan je bijv. Telenet mail versturen wanneer je geconnecteerd bent op Mobistar. Ontvangen blijf je doen met de pop servers van je provider zelf. Ik ga hier een apart postje aan wijden met meer uitleg en enkele goede tools! Stay tuned.
Zo gezegd, zo gedaan… lees er alles over op: http://www.unexpected.be/?p=692
Verticaal zetten doe ik momenteel met de verpakking van de modem 😉
denk er aan om een steuntje te maken op basis van scharnier (kan ik platvouwen voor transport). Ga eerst nog experimenteren in de Antwerpse Haven. Een collega daar zit op een dienst zonder telefoonlijn, enkel op een gesloten glasvezel netwerk. Die heeft interesse in deze formule. Ga daar na ‘t WE eens testen, en op mijn eigen werkplek ook (heb nu enkele dagen verlof).
Die winst? Geen idee, mss. louter toeval. Ga proberen te herhalen.
Ik zit hier in mijn WLan wel met een extra 2.4 GHz +8dBi 8 elementen omni antenne. Maar die zou de UMTS/Edge/… niet moegen storen wegens redelijk storingsbestendig en op 2.4 Ghz ipv 2.1 GHz. Die G3 zenders moeten wel niet te ver van elkaar staan vanwege zendbereik. Ben eens niuwsgierig naar bereik in de Antwerpse Haven.
Heb dus wel degelijk getest in de Haven, maar ben vergeten te melden hier. Net zoals met de Vaio op toer in Vlaanderen dus: het werkt, maar wat trager. Ga op WE binnen 14 dagen net beneden Namen. Daar verwacht ik hetzelfde. Namen zelf zal wel ok zijn, maar eens een paar kilometer er buiten… je kan dat overigens zien op die “dekkingskaart” hé: http://corporate.mobistar.be/nl/info/popup_network.html
Hehe goed bezig Yourt! Keep on reporting.
Heb mij een USB-modem Mobistar Everywhere aangeschaft .
Ik zit met een probleem dat mijn laptop een Packard Bell mijn modem niet vind na de
na installatie van de software, ik krijg telkens de mededeling: apparaat niet gevonden.
Alles loopt als vanzelf, heel gemakkelijk dus, tot op het moment van het op
de knop drukken van voltooien, vanaf dan begint mijn probleem.
Ik heb windows XP service pack 2 en kocht deze computer in augustus 2007
Mijn vriend heeft dit ook uitgetest op zijn vaste pc ,en daar ging het ,
maar op andere twee laptoppen ging het ook niet.
Ik ben al verschillende keren naar de verkoper geweest en die belt
dan naar mobistar om uitleg , maar altijd hetzelfste resultaat, (zullen terug bellen)
van mobistar zelf kreeg ik nog steeds geen antwoord,
enkel dat ze een dossier hebben opgemaakt en dat ze met de zaak bezig zijn.
Ikzelf weet niet zoveel af van het instaleren enzo. ,maar ik vind het erg
dat de verkoper van dat ding beloofd had, als het niet zou lukken ,hij het ging
in orde brengen ,wat bleek ,toen ik met mijn laptop bij hem ging
hij er niet veel van afwist.
Kan er mij iemand helpen dit op te lossen
Frank_bodt@msn.com
er zijn blijkbaar verschillende varianten van. Op de verpakking van de mijne staat dat het een 7.2S is en op het toestel zelf staat 7.2 EL…
Drivers zitten er op in de datacard, en een upgrade van de firmware vond ik niet.
Dat je de boodschap krijgt dat het apparaat niet gevonde wordt na de installatie is niet zo erg. Al geprobeerd nadien even te wachten, pc af te sluiten, en terug op te starten. Dan start je het programma op nadat je de modem in je USB plugde (C:\Program Files\Mobistar\Mobistar Internet Everywhere\Mobistar Internet Everywhere.exe) en je kan in de statusbalk van het venstertje dan zien of je apparaat gevonden is. Verbinding kiezen en het zou moeten lukken.
Heb je al geprobeerd via de producent?
http://www.option.com/products/globesurfer_icon_72.shtml
Tiens nog niet gezien. Ik heb mijn “modem” niet bij de hand, maar ik ga het eens nakijken.
Als je apparaat niet gevonden hebt, kijk eens in de device manager of je daar niets ziet met een uitroepteken of zo? Unknown device enz. En eventueel eens “show hidden devices” aanzetten in het menu.
Yo gasten!!!
Als antwoord op dat “apparaat niet gevonden”, op mijn Acer laptop na reeds tot in wanhoop verkerende te zijn omdat het niet werkte en mij geen hulp van Mobistar noch ergens elders werd toegezonden heb ik het teruggebracht naar de Mobistar shop.
Met mijn bewuste laptop mee en een gezicht waarop je kon lezen dat ik er een heuse zaak en veel kabaal en vertoon rond zou maken, rond een produkt dat gegarandeerd internet everywhere zou leveren, never no internet everywhere geeft, en dat het aangeklaagt moet worden dat ze zeggen, het werkt op elke computer, je neemt je modem gewoon mee, plugt hem erin en je zit weer op het net, zo eenvoudig.
Was het maar waar.
Als het bij mij op de ene computer nie werkt waarom zou het dan op de andere? Ik ben volledig mij interesse verloren in dit produkt en heb daarna zelfs zonder vertoon, en met de mededeling van het Mobistar personeel in de shop: “we weten dat het bij jou nie werkt, het is ons een raadsel waarom niet, anderen zijn er reuze tevreden over, en we zijn er zeker van dat je het uitvoerig getest en geprobeerd hebt, maar het valt te regelen dat je je geld terug krijgt”.
En ik kreeg in Roeselare in de Ooststraat mijn 119€ terug.
Mobistar van hun kant heeft me wel een faktuur aangerekend van 8.54€, en mij 8.55€ van mijn rekening afgetrokken.
Waar halen ze het recht om mij iets aan te rekenen voor een service die nooit geleverd werd, noch enig antwoord van Mobistar technische dienst op mijn dossier, om mij dit bedrag aan te rekenen en mij zelfs nog maar eens van 0.01€ extra te bestelen.
Ik werd zelfs uitgemaakt door iemand van de klantendienst als leugenaar, dat er nooit een dossier werd opgemaakt, en ik zelfs de moeite niet heb gedaan om te wachten op een antwoord van de technische dienst (na bijna een maand wachten), dus dat ik in fout ben en alles moet betalen omdat ik de overeenkomst heb verbroken.
Ik eis mijn geld voor deze dubieuze praktijk van Mobistar terug, ik maak er zeker geen reklame meer voor voor dat internet, en geef je de goede raad, blijf ervan af, het werkt nie naar behoren!!!
We krijgen geen support en blijven in de kou staan, en maar betalen voor iets wat we niet krijgen.
Hopelijk u hiermee van dienst te kunnen zijn met deze ervaring, wens ik jullie het beste.
Lassie.
Beste Lassie,
Het enige wat ik jouw kan aanraden is om zo snel mogelijk een aangetekende brief te sturen naar mobistar. adres: Mobistar NV – A. Reyerslaan 70 – 1030 Brussel.
Ja ik weet het, aangetekend sturen kost geld, maar dat is nu eenmaal de correcte weg om te volgen, op deze manier heb je zelf een bewijs in handen dat je een brief verstuurd hebt, en kan men niet zeggen dat ze niets terugvinden.
In deze brief zou ik op een vriendelijke manier het probleem uitleggen en vragen om het contract te verbreken wegens technische problemen en natuurlijk ook een terugvordering te vragen voor het bedrag dat men van je rekening heeft gehaald.
Wat betreft je slechte ervaringen met de klantendienst, dit is iets wat blijkbaar vaker voorkomt. Dit is een zeer spijtige zaak, zowel voor de klant als voor mobistar. Klantendiensten zijn trouwens in veel gevallen “onbeleefd” of “onwetend” dit is niet enkel een probleem bij mobistar. Om kort even te schetsen, een gedeelte van de klantendienst bij mobistar is outsourced, wat betekend dat dit mensen zijn die niet voor mobistar zelf werken. Deze mensen zijn spijtig genoeg ook niet altijd even begaan met het bedrijf. Aan de andere kant zijn er de mobistar medewerkers die op de klantendienst zitten, deze mensen zijn veelal hulpvaardiger, kennen het systeem beter en meestal ook vriendelijker.
Maar als klant weet je natuurlijk nooit bij wie je terecht komt. Maar als je naar een Mobistar shop gaat en zij bellen voor jou de klantendienst, dan ben je zeker dat je een mobistar medewerker aan de lijn hebt, dit is een tip voor iedereen.
Ook wanneer je de klantendienst belt en het gaat om een serieus probleem, vraag steeds naar het dossiernummer. Uit ervaring weet ik dat velen zeggen een dossier op te maken, maar hier uiteindelijk geen werk van maken. Wanneer je een dossiernummer hebt, ben je zeker.
Verder blijf ik steevast achter het product staan. Ik heb er zelf nog geen problemen mee gekend, ik heb het zowel al in binnenland als buitenland getest, op XP en Vista, Desktop en Laptop en zelfs al met een buitenlandse kaart. Nergens een probleem tegengekomen.
Met vriendelijke groeten
K
Wat Karel zegt omschrijft perfect wat ik er van denk. Ik heb het ook al meerdere pc’s getest, zonder problemen. Ik heb al contact gehad met de klantendienst voor facturatie problemen en daar werd ik ook zeer correct geholpen. Dus voor mij is het allemaal toppie. Succes Lassie!
Mijn snelheid (Te Leuven)
down
Your DOWNLOAD Speed:
916 kbps or 115 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
57 kbps or 7 KB/sec
Dat zijn heel mooie resultaten Tom!
Ik heb op 12/12 Internet Everywhere besteld via de website van Mobistar. Tot op heden heb ik mijn modem nog niet ontvangen. Wel al de factuur van de modem en voor 2 maanden abonnement. Ik heb al 2 keer gebeld naar Mobistar en ging teruggebeld worden. Ik wacht nog altijd op hun telefoontje. Zijn er nog mensen die zo lang hebben moeten wachten op hun modem?
Ik heb hier hartelijk kunnen lachen, maar toch ook heel wat opgestoken. Ik kreeg ook apparaat niet gevonden en ging daags erna naar de Mobistarwinkel en heb direct een nieuwe modem gekregen en klaar was kees. Maar de snelheid laat ook hier dikwijls te wensen over.
Groetjes iedereen.
Hi guys,
hetgeen ik kan opmaken uit wat ik hier lees is voornamelijk dat de snelheid van iew sterk streekgebonden is (maar dat zal mettertijd wel snel verbeteren hoop ik…) en dat sommigen de modem niet geinstalleerd krijgen.
Dat de service bij mobistar niet hun sterkste punt is daar kan ik ook al een woordje over meespreken !
ondanks alles lijken de positieve ervaringen mij toch voldoende om mij ook de modem aan te schaffen.
wat ik toch wou vragen : wat moet ik mij bij die 1GB internetverkeer voorstellen ? heb idd geen zin om blauw te betalen mocht ik hier een stuk overgaan. ik zal iew enkel gebruiken wanneer ik met laptop op stap ga en wat te surfen en te mailen. thuis heb ik telenet en een draadloze router en zal ik er dus geen gebruik van maken.
grtz, B.
Zou geen probleem mogen zijn. Ik zit in dezelfde situatie, en ik had vorige maand op Telenet 6 GB verbruikt (beetje kalme downloadmaand gehad). Bij meer downloaden komt dat verbruik uiteraard bij de Telenetaccount, en niet bij IEW.
Qua connectie: zat zopas nog 50 km voorbij Namen, waar op sommige plekken geen of amper GSM-ontvangst was, en zelfs waar er GSM-ontvangst was, deed IEW het niet, ook niet op GPRS. In de provincieAntwerpen gaat het doorgaans snel op “3G”, en soms op het wat tragere GPRS… maar dat zal idd. wel allemaal continu uitbreiden.
Ik heb een handige site gevonden. Daar kan je software downloaden die alle instellingen bevat om in te kunnen bellen, met elke sim. Daarnaast, volgens de site ondersteunen ze ook een hele reeks andere operators and aparaten. Neem eens een kijkje op http://www.iqonn.com.
groeten,
Andrea
Andrea
Graag uw emailadres
Tom
Heb er ook ééntje aangeschaft.
Moet zeggen werkt behoorlijk, goede signaalsterkte en redelijk vlot werken.
Woon in Limburg Hasselt.
Mooie oplossing voor onderweg en plaatsen waar geen vaste verbinding is.
Ik ga nog eens testen: ik neem straks de trein van Boechout over Lier en Leuven via Brussel naar Charleroi en vervolgens naar Couvin.
Verslagje volgt, wellicht niet vanuit Couvin want dar hebben ze blijkbaar alleen buiten GSM-ontvangst…
ok, maar kunt ge dan niet buiten gaan internetten 🙂
hey,
langs deze weg wil ik even reageren op een aantal bevindingen van gebruikers. Ik ben een verkoper bij mobistar.
Mobistar werkt de komende maanden aan uitbreiding van het 3G netwerk (oa update naar Hsdpa) Dus het kan alleen maar beter en sneller worden. Nu hier in mijn shop hebben we ontzettend veel iew verkocht.Nog maar 2 klanten gehad waarbij het niet werkte. Toevallig het zelfde type laptop van HP. Nu het product werkte wel op onze pc dus lag het probleem duidelijk aan de laptops. Daarbij biedt mobistar inderdaad geen terugbetaling want het probleem ligt niet bij mobistar maar aan de laptop.
mvg
Koen
Ik bezit ook een laptop van het merk HP, en ondervind totaal geen problemen.
@ Koen: thanks voor de info! Eens benieuwd naar de verdere dekking. En dan vooral naar HSDPA.
Heb zelf ook al getest op HP laptops en eigenlijk ook geen issues gezien…
Hier ben ik weer: heb het stikkedruk gehad. Dus snel een ‘oude’ laptop, een Dell Inspiron 6100, meegeritst op de trein naar Couvin… Installatie lukte, apparaat niet gevonden. HEb nog geen tijd gehad om verder te proberen. Maar op mij Dell met XP professional: ook noppes dus.
Heb wel via GPRS en PDA kunnen werken tot Charleroi. IEW dus niet kunnen testen, al zag ik aan de modem wel dat hij ontvangst had… ;-(
Kunnen wij ergens visueel de uitbreidingsplannen zien. Hoe weten we wanneer we sneller kunnen gaan surfen via 3G
Heeft er iemand ondertussen kunnen testen of een usb modem van proximus werkt met iew van mobistar?
Ik alvast niet want heb geen proximus modem bij de hand… someone?
Ik gebruik een Proximus modem (USB modem van Option, de eerste versie die ze verkochten) en het werkt prima. Ik moest gewoon de APN veranderen naar iew.be en daarna was ik verbonden. In de Mobistar winkel heb ik wel moeten aandringen en het was uiteraard op mijn eigen risico maar zoals verwacht was het heel simpel.
Dominiek,
In puntje 16, staat de link met het huidige 3G dekkingsgebied en het gebied in de nabije toekomst. Hier is de link nogmaals
http://corporate.mobistar.be/nl/info/popup_network.html
Heeft er iemand ervaring of Mobistar Internet Everywhere werkt met een Eee Asus 4G die op Linux draait ? Ik heb op de baan met dit toestel zeer goede ervaringen in combinatie met Wlan via bv. http://www.fon.com ….Maar blijft toch verbinden waar er enkel hotspots zijn en een beetje meer dekking mag dan wel….
hello again,
heb mij sinds kort het veelbesproken apparaatje aangeschaft en ‘k moet zeggen dak er heel tevreden mee ben !
‘t is uiteraard geen TGV maar ben toch aangenaam verrast. zowel van snelheid als dekking (gans oost vlaanderen).
ook geen enkel prob ondervonden bij installatie.
ik gebruik het op een toshiba sattelite P200 met vista premium. op dit eigenste moment zit ik te surfen aan t water, ergens boven wachtebeke, tegen hollandse grens waar de beschaving nog niet is doorgedrongen en alles werkt naar behoren.
ik keer tevreden terug 🙂
En wat voor diegenen die met een apple surfen???? Installatie verloopt vlot maar nadien sluit het programma altijd af.
Kan iemand mij helpen met het functioneren van de onlangs aangekochte USB modem -INTERNET Everywhere?
-Bij aansluiting via USB poort vraagt men om installatie.
-Bij voltooiing van installatie verschijnt icoon op bureaublad.
-Bij aanklikken dit icoon krijg ik Kadertje met vanonder vermelding “KAN APPARAAT NIET VINDEN”.
Modem blijft lustig doorpinken en er gebeurd niets.
Doe ik iets verkeerd?
Weet iemend hier raad mee?
@ Karel : ik heb hetzelfde probleem met mijn desktop. Tot op heden nog geen oplossing.
@ Koen : omtrent het probleem met de HP laptops slaat U de bal volledig mis. Mobistar vermeldt als systeemvereiste dat het pakket werkt op elke pc met WIN XP. Dit is een juridisch bindend (onderdeel van een) aanbod. Indien het pakket niet werkt op een bepaald type pc heeft Mobistar wel degelijk een groot probleem en blijft deze onderneming in gebreke. Het probleem ligt dus niet bij de laptops, doch Mobistar moet een oplossing zoeken of het komt zijn verplichtingen niet na.
Denis,
Het gaat bij mij wel degelijk over een Laptop Compaq-pressario 2100.
Heb vroeger reeds kontakt gehad met helpdesk van Mobistar die mij begeleiden bij instalatie, ook toen
werkte het niet en heeft men mij terug naar de winkel gestuurd om een nieuwe modem te halen!!!!!!
Personeel van Mobistar winkel, waar ik deze modem verwisselde,verzekerden mij dat ik de eerste was die
hierover klachten had????? Ook was men resoluut zeker dat modem moest werken op ALLE laptops.Ook verwisselde modem blijkt NIET te werken.
Zou MOBISTAR , na twee niet werkende modems , hiervoor uit eerlijke schaamte geen terugbetaling voorzien??????????? Heeft iemand hier ondervinding?????
(..) CHINEES????????????
Heb mij zonet een laptop aangeschaft. (Toshiba A200). Heb modem hierop getest en …. HIER WERKT HET WEL !!!!. Snelheid viel op het eerste gezicht ook goed mee ( pagina van hln met veel foto’s geopend).
Toch merkwaardig dat het op mijn desktop niet werkt. Hoop dat ik hier nog een oplossing kan vinden…
@ Karel :
Een lid van dit forum meldde mij nog per mail dat bij het probleem bij hem opgelost werd door bepaalde software te verwijderen ( in casu foto software) . Misschien moeten we dat eens proberen. Heb aan Mobistar gevraagd of ze niet over een lijst beschikken met “incompatibele software”.
Een half tevreden mobistar klant,
Denis
Goed voorstel Denis. Een clean pc met windows installeren, daarop de mobistar suite en testen. Als het werkt altijd een software toevoegen tot het niet meer werkt en dan heb je de dader…
Is natuurlijk wel veel werk en niet iedereen staat te springen om zijn PC te formatteren als test-konijn.
@Denis
Heb zojuist nogmaals geprobeerd , ZONDER , resultaat!
Is het niet ongewoon dat telkens ik de modem aansluit via USB poort, PC mij vraagt om alles te installeren? ( dat is ondertussen misschien al wel “honderd en één” keer gebeurd.!!!!!!!
Heb je intussen al een idee aan welke “foto- software” het probleem kan liggen??????
@karel : dat gebeurt op mijn desktop ook. Hiervoor hrb ok nog geen oplossing….
Weet nog niet om welke software het precies gaat.
@anderen : heb vandaag al een aantal keer ingelogd. Tweemal kreeg ik wel een foutmelding dat verbinding niet lukte… Hebben jullie dat ook al eens voorgehad (bepaalde cijfercode wordt gegeven)
Denis
@karel : ik denk dat het bij jou ook om een installatieprobleem gaat…zomaar opnieuw proberen gaat niets opleveren…
Ga volgende week nog eens op mijn desktop proberen als ik de tijd vind. Indien ik iets ontdek zal ik het nog melden. Ondertussen nog veel “moed” en niet teveel frustratie (kan er ook niet tegen als er iets niet werkt…heb nu al mijn laptop dus ben nog maar half gefrustreerd)
Denis
@ DENIS
Dank voor Uw medevoelen.Zal bij gelegenheid een externe specialist moeten raadplegen want van Mobistar is niet veel hulp te verwachten.!!!!!!!!!!!!
Vandaag werkt internet zeer traag; geen “edge verbinding”. Problemen bij Mobistar netwerk ?
Hallo,
Ik heb de Mobistar Everywhere ook geinstalleerd op een Siemens notebook en zelfde probleem, apparaat niet gevonden…
Maar ik heb wel iets ontdekt:
Als je in de device manager kijkt staat er een 2de Cdrom geïnstalleerd met daar gegevens van de modem, dus voor mij en misschien bij anderen, wordt deze verkeerd gedecteerd vandaar ook dat hij de modem niet kan vinden…
Iemand een idee om dit als nog goed te krijgen..
Verder USB modme geinstalleerd op een HP notebook en daar werkt alles perfect..
graag advies of tips..
Alvast bedankt
Koen
@denis
Ben nog steeds aan het proberen om Lap
Top “het apparaat te laten vinden”!!!!!!
Maar verder dan “installatie” geraak ik niet.
Heeft U al iets ontdekt om het toch op uw desktop te laten werken??????
Zijn er nog andere lezers met hetzelfde probleem
dat ze uiteindelijk toch opgelost hebben?????
Misschien kan iemand mij helpen. Heb ook de usb modem gekocht met het paket van mobistar internet everywhere ,de installatie op de laptop ( acer aspire 9500) loopt volledig correct, de registratie bij mobistar ook maar als ik dan op verbinding klik blijft er onder APN (bezig met verbinden) staan.
en kan niet op het internet.
led modem blijft continu aan (wijst op verbonden)
APN = iew.be
bij elke technologie krijg ik het zelfde,
en heb de modem al verschillende malen alles verwijderd en herinstaleerd
alvast bedankt
Indien er mensen zijn met windows VISTA 64 bit die problemen hebben om hun internet everywhere werkend te krijgen mogen gerust een mailtje sturen naar kenneth@veryfast.org ! Mobistar zelf blijkt geen oplossingen te hebben maar in samenwerking met Euphony (reseller bedrijf dat met mobistar samenwerkt en het product ook verkoopt) hebben wij een driver gevonden die op ALLE vista systemen werkt, waardoor mensen die problemen hebben nu ook een oplossing hebben!
@ Kenneth anders misschien meer informatie posten ipv iedereen naar jou te laten mailen? En je site gaat naar Google hoor… daar zijn we niet veel mee.
Hallo, heb een vreemd mail probleem.
Als ik mijn Mobistar Everywhere verbinding gebruik (uitgaande mails via smtp.mobistarmail.be) kan ik probleemloos mails versturen. Mails die vreemd genoeg perfect toekomen bij Scarlet & Yahoo maar niet bij Telenet accounts. Ik heb dit gecheckt door dit via webmail te controleren op de Telenet pagina (dus voor hij in Outlook terecht komt) maar de mails komen nooit toe. Hoe kan dit?
Bij gebruik thuis van mijn reguliere ADSL verbinding heb ik dit probleem niet. Heeft iemand ook dergelijke ervaringen?
Mijn excuses ! Inderdaad wat lastigen om elke persoon individueel via email te helpen!
Download INTERNET EVERYWHERE driver voor VISTA (64-bit):
http://belphony.veryfast.org/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=60
Mobistar heeft officieel nog geen SUPPORT en/of drivers beschikbaar/vrijgegeven voor VISTA 64 BIT. Ze raden klanten aan om over te schakelen naar 32-BIT. Mobistar is deze week op de hoogte gesteld over deze driver en de kans is groot dat de support voor 64-BIT niet meer ver weg is! Indien in feedback krijg van Mobistar zelf zal ik jullie zeker op de hoogte houden!
Indien vragen, mag je mij nog steeds via email contacteren: kenneth@veryfast.org
Hopelijk jullie hiermee van dienst te kunnen zijn.
Er is ook een alternatieve driver voor 32-BIT systemen van Windows voor de mensen die problemen ondervinden met de huidige Plug & Play drivers. Ik zal deze zo spoedig mogelijk ook op bovenstaande website plaatsen !
Bedankt om dit hier te posten Kenneth!
hallo, zajuist een Mobistar everywhere gekocht voor mijn Apple-computer . Ik kan deze anywhere
niet aansluiten precies . Mijn apple is het laatste model i-Mac.
Wie helpt mij ? Op deze computer was er nog geen modem aangesloten en dus Niet mee ge-internet.
dank
Op woensdag 18.06.08 heb ik een mobistar modem met internet everywhere aangeschaft.
Tot op vandaag 24.06.08 heb ik nog altijd geen aansluiting.
Reeds vele malen heb ik met de helpdesk gebeld en elke keer kreeg ik een andere uitleg.
Eerst 24 uur wachten dan 48 uur …dan zeggen ze dat het probleem bij de winkel ligt waar ik dit
produkt heb aangeschaft ( wat nadien niet het geval bleek te zijn)….daarna zeggen ze dat mijn account op hold staat ..zonder duidelijke reden ..en vandaag was het dat ” de gespecialiseerde dienst ” er mee bezig is.
Door mijn frustratie bel ik dus naar het hoofd kantoor van mobistar om mijn beklag te doen ….en raad eens…
Ze verbinden me door me …”de helpdesk” ….
Ik ben NIET tevreden over mobistar en ga zeker verdere stappen ondernemen ….
MVG
Peter
Hai,
Heb een modem gekocht via ebay, was slechts van 19/05/08 aangekocht. Heb enkel de simkaart aangekocht bij mobistar. Trouwens de simkaart is simpel online aan te vragen, na 4 dagen is ze hier gepost. Ik had zelfs de domicilliering, nog niet opgestuurd(waarschijnlijk gebeurd dit automatisch bij de bank.)
Simkaart plaatsen, in de vista computer steken, na +- 3 min geïnstalleerd, zonder problemen. code ingeven en na 5 sec contact.
Heb hier thuis(binnen) edgecontact , maar is natuurlijk geen snelheid om U tegen te zeggen. Maar het waarom ik de modem heb aangekocht is, ik wil altijd op internet kunnen.
Eén nadeeltje, je kan je mails niet versturen via outlook(telenet). Maar dat probleem werd hier al eens vermeld.
Ik heb ondertussen netmeter geînstalleerd, knap prog. maar schakel niet automatisch in met windows opstart, anders meet netmeter ook je verbinding van je breedband(thuis)(werk enz). Ik schakel het maar in voor ik de modem aansluit.
Ik laat verder weten waar en wanneer ik de test heb uitgevoerd.
Tot nu toe tevreden.
Groet
Philippe
Internet everywhere: ook problemen.
Ik heb Internet Everywhere op 29 april besteld, een sim-kaart gekregen, maar geen modem. Ik heb sindsdien verschillende malen gebeld, gemaild, en een brief gestuurd naar de CEO. Het helpt allemaal niets. Zijn er nog met die ervaring? Ik wens Mobistar alvast veel succes met de iPhone, dat wordt een ramp van jewelste.
Hai,
Zoals beloofd, een update van mijn internetervaring met de modem. Probeerde contact te leggen met mobistar te Westende,(weet het, het ligt aan zeettche, maar toch niet aan de andere kant van de wereld).
Een zeer lage verbinding(EDGE), maar kreeg nog verbinding. twee uur later, een zeer lagere 🙂 verbinding, met als resultaat, geen internet meer, en tot drie keer opnieuw moeten verbinden.
Hoop dat het in het binnenland beter gaat.
groet
Philippe
Hoi iedereen,
Was zo eens alles aan het lezen hier en bij mij het volgende.
Ben toe aan mijn 4de moden op bijna 6 maand !!!!
en rara ie is weer kapot. Bij mobistar geven ze me telkens een nieuwe en
als ik vraag naar de reden dan weten ze het niet.
Nu zijn de nieuwe modems op, dus zij bellen naar de helpdesk.
Antwoord was dat pc misschien apn verliest dus moesten ze iew.be daar invullen maar
dat gaat bij hen niet want dat staat niet actief. Dus hun raad, probeer dat thuis eens want
misschien is dat bij ons geblokkeerd. Tuurlijk niet, bij mij thuis gaat het ook niet.
Ben het kotsbeu da gedoe. Heeft iemand dit ook gehad? en vooral is dat opgelost geraakt?
Anders ga ik een aangetekende maken om het op te zeggen. Dit is toch geen werk !!
A.
Hoi,
Vanaf schoonaarde tot in Dendermonde steeds EDGE maar 5 balkjes, dus mogelijkheid tot surfen ( traag, maar doenbaar). Dus nog steeds geen GPRS of andere mogelijkheden.
Groet
Philippe
Heeft er ondertussen al iemand ervaring met deze M* modem in combinatie met een Asus Eee die draait op Linux Xandros ? (zie comment 84)….Many TX !!
Van schoonaarde –> Hulst in Nederland, via zele-naar E17 afrit st-Niklaas- via st-Pauwels-kemzeke overal 3-5 balkjes, doenbaar maar traag.
Groet
Hai,
In Antwerpen centrum, HSDPA en 3G, dat is pas snel. E313 3G getest rond Herentals, In Olen, de stad van de kruik met Twee handvatten, 🙂 Dicht bij de Autosnelweg 3G, maar verderaf slechts 3-5 balkjes EDGE
. In Herselt en omstreken, (In de L I M B U U UR G) 4-5 balkjes EDGE.
Tot de volgende.
Hai,
Getest in het centrum van Gent, 4-5 balkjes EDGE, dit valt me toch wel tegen. Had toch 3G verwacht in zo’n grote stad.
groetjes
Hallo, kan er mij iemand vertellen hoe ik mijn volume van internet everywhere in de haten kan houden.
liefst een gratis programma dat werkt onder vista 64bit.
want weet graag mijn verbruik te controleren zodat ik niet voor een onaangename verassing kom te staan.
dank bij voorbaat
Probeer WatchWan : die geeft een goeie indicatie.
Ik gebruik de IEW op de kust en de snelheid is zo laag dat het bijna onmogelijk is nog mee te werken. Het is zeker geen 7 Mbits maar meer 700 Bits/second !!!
Nu, vergeleken met een vaste ADSL van B’com is dit ok voor uitzonderlijke gebruik.
Mobistar Internet Everywhere zal je veel onverwachte kosten leveren die je moet betalen. Als je PC aan staat en je pc wordt gefloodt , het kan gemakkellijk 1000 euro per dag voor je kosten. En straaks zit je op straat of in de rechtbank.
dikke romel dieje mobistar everywhere probeer er maar is een acer aspire one op laten te draaien heb al alles geprobeerd draait op linux ma moet er van ellende vista gaan opswieren denk ik
Hier in Peer (Limburg)
down 1kb/sec
up 7kb/sec
veel surfen zal ik hier niet doen.
Iemand een idee of dit draait op linux Xandros voor asus eee ?
Ik ben geinteresseerd !
kheb ook een modem van mobistar en ben er heel content van. computer slaat niet vast en signaalsterkte is altijd uitstekend, Downloaden kan ik aan een snelheid van 150 – 200 kb/s in de regio west-vlaanderen. Her zijn nu zelfs nieuwe modems uit waar je je programma kunt mee updaten. de nieuwe modems zijn kleiner en kunnen dezelfde snelheden aan als de oude.
Ik heb maar 1 probleem en dat is dat ik met de usb modem geen verbinding kan maken op vista. Is vista nog niet volledig uitgewerkt voor de modem of ligt het aan mij dat ik iets extra moet doen dat ik niet van weet? gelieve mij te helpen aub.
Wie heeft ondervinding met Mobistar-Everywhere ?
tp@skynet.be
zit momenteel in Barbaux-sur-Ourthe op vakantie en dat ding voldoet niet aan de wensen die ik zou willen, al werkt hij in het Gentse eigenlijk wel goed. Zal dus aan de dekking liggen of …. ‘t Is wel spijtig, had r meer van verwacht op vakantie.
Ik zou me internet everywhere max willen aanschaffen in plaats van mijn adsl belgacom nu.
Dit omdat ik op twee verschillende adressen woon en het vertik om twee abonnementen te betalen.
Ik raadpleeg hoofdzakelijk windsurf- en jazzforums, zend en ontvang mail, surf al eens en bekijk af en toe jazzmuziekfilmpjes op youtube.
Zou ik de me haren uit het hoofd rukken als ik mijn adsl afdank?
Hoe is de situatie anno 6 oktober 2008?
Ik zou het niet doen, u gaat telleurgesteld zijn… Mobistar is geen goed alternatief voor een vaste lijn, eerder een surplus voor wanneer u “on the road” bent.
ik gebruik mobistar internet evrywhere max als mijne enige provider ipv kabel (telenet). Ikzelf ondervind geen last van de verandering behlve een beetje aan downloadsnelheid.
Hangt wel af van waar je woonten hoeveel zendmasten er zijn van mobistar in je streek
Hai,
Kreeg van mobistar een brief , wwarin stond, dat ik met behulp van een gratis sms-ke de hoeveelheid gedown en upload-e bites kan controleren.
Heb het nog niet getest, maar is al beter dan niets.
Wordt vervolgd
Heeft er al iemand kunnen testen of Proximus internet modem werk met Mobistar kaart.
Wij hebben abonnement (voor aan zee) opgezegd daar Mobistar goedkoper is.
Zou willen weten of ik al dan niet modem moet kopen.
Weet er iemand (of heeft iemand al gestest) of het mogelijk is via Internet Everywhere skype te gebruiken. 0f gebruikt skype daarvoor te veel bandbreedt ?
bedankt,
Ik heb 3 dagen geleden mobistar everywhere aangeschaft (paket 30 euro per maand)
Mobistar beloofde dat ik binnen de 24u geactiveerd zou worden maar na 72u was ik nog niet geactiveerd.
Ik belde met de plaatselijke winkel (ieper) en zei dat als ik tegen het week-end niet geactiveerd zou zijn ik het contract zou verbreken.
Na 10 minuten kreeg ik telefoon dat ik geactiveerd ben.
Ik had intussen mijn stick in de pc gestoken en de stappen doorlopen in afwachting van mijn activatie.
Ik heb geen drivers gezien, ik kreeg enkel het venster met nog niet verbonden en dat was het.
Na mijn activatie zou ik het venster moeten zien om mijn pin code in te geven maar dat kreeg ik dus niet.
Terug met de winkel gebeld en ze zeiden dat ik best de stick van mijn pc zou verwijderen en opnieuw instaleren.
Heb ik gedaan en toen kreeg ik niets meer te zien, ook niet het venster met geen verbinding.
Dan heb ik met mijn laptop en stick naar mijn pc dealer gereden in de hoop dat hij het ding aan depraak kon krijgen maar sedert 2 dagen is hij druk bezig om de stick werkende te krijgen maar zonder resultaat.
Hij zegt dat hij de drivers niet kan vinden.
Hij heeft al andere software erop gezet maar hij krijgt die stick niet aan de praat.
Straks ga ik langs bij de pc winkel om de laptop en stick op te halen en dan ga ik ermee naar de mobistar winkel en kunnen ze het probleem niet oplossen dan zeg ik het contract op.
Hallo
Ik gebruik Mobistar Internet Everywhere bijna al 1 jaar en ben er zeer tevreden van !!
Steeds een EDGE verbinding met een uitstekend signaal d.w.z. 4 a 5 blokjes. Dit allemaal
in de Noorderkempen omgeving Essen.
Men kan het vergelijken met een adsl light versie !
Tip voor nieuwe gebruikers :
1 Gebruik steeds een legale versie van windows !!!!
2 Koppel eerst modem aan pc voor je opstart.
VRAAGJE:
Bestaan er laptops met ingebouwde antenne en waarin ik de sim kaart kan installeren,
zodat ik van die externe modem vanaf ben ???
Bedankt Alvast
Beste,
De 64bit vista support is schandalig. Mobistar moet zich schamen. Maar ik heb een programma gevonden de GlobeTrotterConnect.
Meer informatie en de link waar je het programma kan dowloaden zijn:
http://www.commentcamarche.net/forum/affich-6940489-cle-3g-icon-225-de-chez-orange
http://www.clt-services.com/blog/file.axd?file=GlobeTrotterConnect2.2.0.536.zip
Je hoeft enkel dit programma te installeren met en als hij geïnstalleerd is de volgende settings
Username: mobistar
Password: mobistar
APN: iew.be
Ben van plan mij een internet everywere aan te schaffen, ik werk met een Mac G4
MacOsx Tiger. Heeft er iemand ervaring of problemen met Mobistar en Mac ?
Ik heb er reeds een getest van een vriend, het lukte, maar de verbinding viel soms uit.
Sind kort (december 2008) is mobistar van 2 GB NAAR 4GB gegaan maar dit is enkel voor “nieuwe klanten”
Tis godverdomme allemaal nog nieuw hoe kunnen wij nu oude klanten zijn, (heb het nu 5 maand).
Proximus rules
Ik heb dat promotiepakket van Mobistar aangeschaft (Asus eeepc met xandros als besturing en mobiel internet Internet Everywhere waarbij de modem gratis was. Het abonnement kost 3O euro/maand en je krijgt 4 GB/maand werkcapaciteit).
Mijn eerste bevindingen zijn als volgt:
de netwerkverbinding (3G) is onbetrouwbaar. Je weet nooit of en wanneer je op het internet geraakt. Niet aan te raden voor wie internet regelmatig gebruikt. Op de baan lukt het altijd maar binnenshuis niet.
Ik heb de modem laten vervangen maar het euvel blijft. Het probleem zit dus bij het Mobistar netwerk: ofwel is de modem niet gevoelig genoeg ofwel laat de dekking te wensen over.
Jammer genoeg kun je de modem niet vervangen; hij is uitsluitend geschikt voor deze hardware-software combinatie (ik heb hem getest met ubuntu 8.10 en windows vista). Dus blijft enkel het netwerk over.
Internet Everywhere is een bedrieglijke slogan. Hij veronderstelt dat je nooit problemen zult krijgen en is dus een leugen. Maar Mobistar schuift de technische aansprakelijkheid van zich af, handig bekeken!
Ik laat het hier evenwel niet bijzitten en stuur een brief met het verzoek mijn internetverbinding 100% full proof te maken zoniet betaal ik de volgende maand niet (die begint op 14 december).
Benieuwd wat het antwoord zal zijn (als er een komt natuurlijk).
Ik houd u op de hoogte.
Hoi, ik weet dat dit een blog is en geen vragenforum, maar toch kan mss iemand mij helpen..
Ik had wat problemen met mijn Internet Everywhere, dus wou ik dit opnieuw installeren. Ik heb dan een uninstall van Internet Everywhere uitgevoerd, maar nu kan ik het niet meer opnieuw installeren! Als ik de usbmodem in mijn laptop steek gebeurd er niets. Iemand enig idee? Of enig idee waar ik een installatie kan vinden?
Hier hetzelfde als bij flip. De installatie had ervoor gezorgd dat mijn laptop om de zoveel tijd een scherm gaf met verbinding maken met…..Had dan eens een uninstall gedaan. En dus nu geen install meer mogelijk via usb
hallo,
ik zit met het volgende:
ik heb mobistar internet everywhere gekocht met 1gb de maand te gebruiken.
nu zit ik op het internet en op msn
mijn verbinding heb ik als snelheid 7,2 mbps en edge met 3 van de 5 blokjes.
nu als ik op msn zit heb ik geen last van snelheid, alles gaat vlot
maar op internet als ik gewoon een site open met enkele afbeeldingen op gaat het super traag
de tijd om gewoon google te openen is een kleine 20 seconden..
wat kan ik hier aan doen of is dit normaal bij mobistar…
mvg
cedric
Die 7.2Mbps die je ziet is de max. snelheid die je modem aankan, net zoals onder Windows een netwerkkabel 100Mbit of zelfs 1Gbit zal tonen, afhankelijk van je netwerkkaart. Daar haal je ook geen 100 of 1000Mbit/s he 😉 … de verbindingssnelheid en de snelheid die je modem max aankan zijn dus niet dezelfde…
Wat jij beschrijft lijkt me normaal… zeker als die blokjes = EDGE en niet HSDPA…
wat kan ik dan doen aan deze snelheid?
of hoe kan ik op 3g in plaats van edge?
mvg
Laat ons een beetje serieus blijven hé
Je kan op 3G (UMTS/HSPDA) als je binnen het bereik van zo’n zender bent.
D.w.z enkel in de stedelijke gebieden.. dus beperkt qua oppervlakte, niet qua bevolkingsdichtheid, want daar bereikt men 80 % mee. In mensentaal betekent dit dat je, wanneer je door het land reist, meestal geen 3G verbinding hebt. Wanneer je in een stad verblijft heb je dat wel.
Dan is er natuurlijk nog de vraag over de kwaliteit van de 3G verbinding …
Mijn ervaring is : SLECHT
Je mag normaal een verbinding (download) van 1 Mbps verwachten (dat heb ik in het buitenland met een lokale sim-kaart natuurlijk). Hier in Belgie heb ik enkel ervaring met Mobistar. De max verbinding hier is 200 Kbps, meestal is het heel wat minder, en kan je enkel mail, chat en traag surfen.
Streaming (video via flash bvb) is vrijwel onmogelijk … Dus, als je enkel wil mailen en Chatten (MSN), dan is Mobistar IEW best bruikbaar. Voor al het zwaardere werk (VPN, Video…) kan je beter een andere oplossing zoeken
beste mensen op de site, ik heb mij al zitten suf peikeren hoe het komt als is met mijn usb mobistar everyware probeer verbinding te maken ik steeds krijg “verbinding verbroken”, de installatie verliep vlekkeloos maar al vanaf de eerste keer dat ik een verbinding wil maken lukt het niet, ik geraak tot aan de identiteitscontrole en krijg ik verbinding verbroken, weet iemand hoe ik dat kan verhelpen??? ik werk met MAC. osx.
ik heb reeds 5x naar de helpdesk van mobistar gebeld en heb telkens na 20′ wachten afgehaakt.
nu hoop ik echt dat er iemand ervaring heeft met dergelijke problemen, ik heb het vermoeden dat het een simpele instelling zal zijn maar ik ben echt een leek op gebied van computer, voor mijn werk geen probleem maar dergelijke problemen oplossen is niks voor mij.
Aan Hendrik.
Waarschijnlijk is er iets verkeerd met je sim kaart.
Deze laten vervangen in de mobistarwinkel.
Ik heb hetzelfde meegemaakt.
De oorzaak is een lading slechte sim kaarten die in omloop zijn.
Bij mij is het nu opgelost.
aar surfen doe in nu ook maar aan 15KB/S. ipv die 7.2 MB/S waar ze het over hebben.
Ik heb sinds gisteren een internet everywhere pakketje gekocht. ‘k ben het nu voor de 2de dag aan het uittesten, maar ‘k ben er absoluut niet tevreden van.
Kennelijk heeft mobistar geen geweldige 3G dekking, op de plaatsen waar ik proberen te surfen heb, zijnde Ranst en Kontich, was er enkel UMTS. De connectiesnelheid hiervan was verschrikkelijk.
Gisteren had ik zelfs moeite om deftig met m’n gmail te werken, nochtans een vd meest lichte internet e-mails die er zijn (dacht ik toch).
Vandaag heb ik een speedtest gedaan op een url van telenet.
http://speedtest.telenet.be/
De resultaten zijn:
Last Result:
Download Speed: 112 kbps (14 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 54 kbps (6.8 KB/sec transfer rate)
Dit is toch verschrikkelijk, die download is 2x de download van een 54k modem. Dat is mi absoluut niet werkbaar.
Ik ben dus sterk aan het overwegen om het pakket te annuleren. Als het nog een half jaar duurt vooraleer er een deftige 3G dekking is, mss best gewoon nog een half jaartje wachten.
tevreden ben ik dus niet, ik had toch gedacht om dat lichte webpagina’s vlotter konden ingeladen worden…
Mja inderdaad Koen… ik heb dezelfde “ervaring”. Het werkt goed als de dekking goed is, maar in alle andere gevallen is het 15 jaar terug in de tijd naar de good old 28K days 😉 …
Ik ga mijn eigen abo trouwens ook stoppen wegens niet tevreden van de snelheid en het feit dat ik het niet veel meer gebruik tegenwoordig…
Thanks voor je feedback!
Ik gebruik zo’n iew setje sinds een maand of 4 en heb dat goedje op verschillende systemen geinstalleerd met succes maar het is pas heel goed beginnen werken wanneer ik de software van mobistar heb verwijderd en vervangen door de originele option drivers. Sinds dien veel betere backdrops naar edge of gprs als het signaal verzwakt. Naar snelheid of traagheid toe : het werkt toch pas aangenaam als je een 3G connectie heb al de rest is toch maar terug naar de tijd van 56k modems maar ja geduld is iets dat we vandaag de dag niet meer hebben 😉
hallo
antwoord op een eerdere vraag I.EW. werkt perfect onder Mac. G4 de sleutel is een USB-schijfje en de software wordt vanzelf geladen incl. verbindingstimer en volumemeter
m.v.g.
ik ben niet tevreden,,ik heb dat internet nu bena een maand & ik heb een te hoge factuur gekregen:o
Heeft er al eens iemand geprobeerd, om in vb Nederland in te loggen met Internet eve…. Ik probeerde deze week in te loggen, maar ik werd niet geregistreerd.
Moet ik me speciaal melden om in het buitenland te kunnen smurfen??
groet
AL DE REKENING GEKREGEN???
VANUIT HET BUITENLAND INTERNETTEN.
SCHANDALIG IN PRIJS ECHT OVER DREVEN. DAT HET MEER KOST OK.
MAAR DEZE PRIJZEN DAT KAN NIET EN ZE WORDEN NIET CORRECT BEREKEND.
DAAROM VRAAG EEN DETAIL VAN VERBRUIK!!!!!!!
WAAROM GEEN BOYCOT VAN MOBISTAR.
ALLEN WEG MET INTERNET EN GSM.
ER ZIJN GENOEG FIRMAS.
ALS JE BELT NAAR HUN. IK 3X. STEEDS EEN ANDERE UITLEG HOE DE KOSTEN WORDEN BEREND. DAN PER MB DAN PER UUR.
HOE ZE HET OOK UITLEGGEN. HET KLOPT LANGS GEEN KANTEN. KIJK MAAR NAAR DIE DAME 10000 EURO EN PLOTSELING NA EEN NIEUWE BEREKENING IS HET NOG MAAR 1/3 VAN DE PRIJS.
DUS ALLEN RECLAMEREN
EN WE HOEVEN OOK MAAR 1/3 VAN ONZE FAKTUUR TE BETALEN.
REAGEER EN LAAT JE NIET OP JE KOP ZITTEN.
GROETJES
SOFIE
Mopjes sofie… dat weet je op voorhand dat het duur is in het buitenland, net zoals bellen in het buitenland. Geen boycot voor mobistar, wel beter nadenken voor de gebruikers!!
Mijn vraag gaat over de HSDPA dekking van mobistar, HSDPA is NIET hetzelfde als G3 maar een upgrade van G3 waardoor het nog sneller gaat. Echter met mijn pda heb ik in Leuven overal G3 dekking en nergens HSDPA. En ik haal dan ook de maximum snelheden voor G3. Ik zou graag eens zien wat het verschil is met HSDPA (zoals je zegt 3 keer meer) waar is dit dan dat je die dekking hebt? ik vind het jammer, ik dacht dat Leuven toch belangrijk genoeg was om er HSDPA te implementeren.
Ik werk al jaren met Mobistar en ben nog steeds heel tevreden van hen.
Wat die dame betreft, je weet toch wel heel goed dat het vrij duur is in het buitenland betreffende roaming en andere ….
Bellen of internetten is duurder in het buitenland en dat weet het kleinste kind wel, maar wat ik heel jammer vind is dat het steeds op de verkoper terug valt. Bovendien denk ik toch dat je op vakantie gaat om te genieten en fun te hebben, en niet om 2 uur te chatten per dag!!!
Voor te surfen in het buitenland moet je je roaming laten activeren.
De reden dat het zo duur is, is omdat je niet werkt vie de zendmasten van Mobistar maar de van buitenlandse providers!
Hallo,
ik heb mij paar dagen terug ene internet everywhere usb stick gekocht, en da dingske werkt nog wel goe. zelfs tege 120 km/uur konk nog een videogesprek doen me iemand. ma kreeg gistere en vandaag een smsover mijn roaming verbruik. ik weet da da heel duur is, ma ik dacht da da alleen int buiteland was. Hoe kan dit ? of vergis ik mij gewoon ? dit is de sms: Budget check 08/10 20:18. Uw Internet verbruik in roaming bedraagt 74.46 MB. Info en prijzen: http://www.mobistar.be/Interneteverywhere. Volgende facturering: 18/10
Tijd: 08/10/2009 21:04:59
is niet zo goed meestal veel te traag
Heeft iemand dit reeds aan het draaien op Windows 7. Ik krijg een foutmelding dat het operating systeem niet ondersteund wordt.
Weet jij toevallig hoe ik automatisch kan verbinden als xp is opgestart?
thx
at ITX, voor te draaien op OS Windows 7, het .exe file’ke dat op de stick staat gewoon uitvoeren in compatibilteits modus (rechts klikken, eigenschappen en dan ergens een tablad met compatibilteit (denk het laatste) .. en dan kiezen voor eerdere versie van windows, zal dan wel werken. :)..
wat de HSDPA dekking van mobistar betreft, lang niet gans belgie is bedekt zoals ze beweren… ik hoop dat ze binnenkort de HSDPA+ openzetten dat we de stickjes kunnen gebruiken tegen de snelheid dat ze aankunnen 7MB/sec 🙂
Ik ben teruggekomen van Mobistar Internet Everywhere .
Duurt lang voor het net gevonden is .
Verbinding is traag.
Verbinding verbreekt regelmatig en geen deftige oplossing van Mobistar.
Ik kan niet meer tellen hoeveel uren ik al naar hun muziekje van de wachtlijn moeten luisteren heb.
spijtig dat ik een abo voor twéé jaar getekend heb.
GOEDE RAAD BLIJF WEG VAN MOBISTAR;
Heel Heel traag en eens over je limiet schandalig duur dikke schande .
IEW was een drama, meestal geen verbinding mogelijk. Indien wel verbinding zo traag als een zatte olifant. Moest wel abonnement een jaar doorbetalen 🙁
dikke stront is da…vuile geldkloppers…
150euro voor 7 dagen internet!! noemen ze da normaal