Dat dacht ik daarnet, toen ik ontdekte dat mijn vast werkstation dat altijd aan staat, uit bleek te staan. Op de powerknop hielp niets, voedingskabel checken, andere kabel proberen,… geen leven in te krijgen. Volgens mij is de voeding zo dood als een pier, maar gelukkig nog wel onder garantie! En nee, er is geen stroompiek of zo geweest, want alle apparaten zitten op zo een multiprise met overspanningsbeveiliging en al de andere apparaten stonden nog netjes te draaien…
Een mailtje naar de mannen van Tones (want daar heb ik alle onderdelen gekocht) gestuurd om te vragen of ik er morgen niet eventjes mee mag langskomen voor een diagnose en een eventuele herstelling on the go :-).
Op zo een momenten ben je dus supercontent dat je over twee computers beschikt niet waar?
Category: Uncategorized (Page 5 of 38)
Om niet te zeggen dat het weekend er weer op zit, maar ik klaag niet hoor, want ik heb een extra lang en leuk weekend gehad: BBQ, Palm, zon, mooi weer, winkelen en TV kijken. Wat moet een mens nog meer hebben om zich te kunnen ontspannnen denk ik dan?
Ik ben in ieder geval genoeg opgeladen om er morgen weer tegenaan te gaan op het werk! U toch ook hoop ik?
Ligt het aan mijn connecties / computers of reageert Unexpected.be ook zo traag bij jullie? Heb de server al gereboot maar dat helpt blijkbaar niet veel. De CPU’s krijgen het wel zwaar te verduren heb ik de indruk…
Voor de zekerheid toch maar een call gelogd bij support, you never know.
Telenet is deze morgend langsgeweest, twee uren vroeger dan voorzien (netjes aangekondigd via een smsje) en alles werkte in minder dan dertig minuten. De tech heeft niets meer gedaan dan de HD Digicorder uit de doos gehaald, de stroom in het door mij voorziene stopcontact gestoken, de ethernetkabel die uit mijn reeds geïnstalleerde powerline adapter zat aangesloten, de batterijen in de afstandsbediening van de HD Digicorder gestoken en de smartcard in de sleuf gestoken.
Daarna de HD Digicorder ingeschakeld, de automatische software update laten passeren en de HD Digicorder interactief gemaakt via zijn Panasonic Toughbook & de alomgekende Telenet toepassing, “Café”.
De tech vroeg ook of hij het toestel netjes in de kast moest plaatsen enz, maar aangezien ik zo een zaken liever zelf doe en tegelijkertijd alle kabels netjes wegwerk, heb ik heb van die taak ontheven.
In ieder geval, moest de software update minder lang duren, dan was die vriendelijke mens al buiten geweest na 10 minuten.
En hoe is het beeld? Zeer goed, en zoals verwacht een serieus verschil ten opzichte van het gewone SD-signaal. Ik wist natuurlijk al wat te verwachten, daar we ook al een gewone Digicorder hebben. Het beeld op de nieuwe is iets beter op de gewone zenders en op de HD zenders die je standaard krijgt (o.a. National Geographic HD), is het beeld echt wel in orde.
Kortom: me is happy en met deze laatste schakel in mijn migratie naar HDTV, is dit project ten einde. Maar Unexpected zou natuurlijk niet Unexpected zijn, moest er niks nieuw in de pipeline zitten. Blueray natuurlijk. Maar daarover vertel ik later meer ;-).
Ik had mezelf ook opgegeven om een Twit2art kunstwerkje te laten maken en eergisteren is het mijne toegekomen. #14 is my lucky number en ik had als boodschap geschreven “This is not Twitter art”, een beetje in de lijn van Magritte dus.

De foto hierboven toont mijn schilderij’tje en eerlijk gezegd had ik in feite liever zo een Twitter tekstballon gekregen, kwestie dat we binnen enkele jaren nog is terugdenken aan Twitter als we dat werkje tegenkomen nietwaar? Maar aangezien ik met mijn boodschap voor een anti-boodschap gegaan ben, is #14 ook een anti-schilderij geworden, wat in feite perfect in de reeks past. Doe daar nog mijn “Unexpected” naam bij en je weet wel waar de maker zijn inspiratie gehaald heeft zeker?
Bedankt T2A, #14 heeft een plekje gekregen op het bureau.
Vandaag komt de Telenet technieker langs voor mijn HD Digicorder af te geven (of te plaatsen, ik weet het in feite niet goed… we zien wel). Er van uit gegaan dat alles van de eerste keer zal werken, kijk ik vanaf deze avond dus high definition digitale televisie. Ik ben eens benieuwd.
Normaal gezien moet de tech hier zijn rond 11u deze voormiddag. Let’s hope so, want ik zou deze namiddag nog naar het werk willen gaan…
Zoveel keer is Firefox 3 gedownload gedurende de eerste 24u dat het beschikbaar was! In feite iets meer, maar bon, een mooi rond getal is toffer om neer te pennen. En dan tellen we geen FTP downloads mee…
Over populair gesproken…
Het is zo ver. Downloaden die handel, Firefox in het recordboek zetten en terwijl genieten van de beste browser die er nu is. De servers hebben moeite om te volgen, want ik heb een paar keer moeten klikken om mijn download gestart te krijgen (gevolgd door een error 404 af en toe).
Ik ben eigenlijk wel benieuwd om te zien hoe ze zich op zo een dag voorbereiden qua serverbeheer, databanbreedte,… Iemand een link?
Anyway, Firefox 3. Here too stay.
ps: toffe easteregg –> typ “about:robots” in de adresbalk en duw enter.
Allé we komen in de buurt van digitaal televisie kijken op de nieuwe aanwinst. Ik had naar de vriendelijke mensen van IIShop een mailtje gestuurd omdat ik mijn HD Digicorder, die via de post opgestuurd zou worden, nog niet ontvangen had.
Zij hebben contact opgenomen met Telenet en blijkbaar zou Telenet mijn pakket verstuurd hebben, maar is het terug bij hen aangekomen… Er is altijd iemand thuis geweest en we hebben niemand gehoord of gezien, dus ik vermoed dat ze daar in Mechelen ofwel goed kunnen liegen oftewel dat de mannen van de verzending per ongeluk hun eigen adres op de doos geschreven hebben ;-).
Swat, geen erg allemaal, want na een telefoontje met IIShop hebben ze daar voor mij een afspraak vastgelegd met Telenet (ze gaan de HD Digicorder persoonlijk afleveren, en installeren… ?) en ze komen donderdag langs. Ik ben eens benieuwd. Misschien neem ik wel een dagje verlof, dan ben ik zeker dat alles in orde is en ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan wanneer ik thuis kom.
High Definition Digitale Televisie komt dichterbij mensen… telt u mee af?
Zoals gezegd heb ik gisteren mijn VAIO geherinstalleerd, maar in plaats van terug Windows Vista te installeren met de finale versie van Service Pack 1, heb ik besloten om Windows XP in combinatie met Service Pack 3 eens aan de nodige testjes te onderwerpen.
Waarom terug naar XP als je Vista gewoon bent? Snelheid is er één van. Na meer dan een jaar op Vista te draaien, was ik er al aan gewend geraakt dat alles een beetje trager ging, maar sinds dat er terug XP op draait, valt het mij enorm op hoezeer Vista je toestel terug naar de jaren ’80 stuurt…
Het enige wat je moet missen, is het grafisch geweld van Vista. Maar dat kan je counteren met transformation packs, tooltjes die de goede “extra’s” van Vista ook op XP ter beschikking stellen,… dus zo erg is dat allemaal niet. Zeker niet als je ziet dat je in ruil echt wel meer “snapiness & speed” krijgt.
Wat is nadelig (allé ja, niet dat je dat elke dag ondergaat) aan XP? De installatie! Terug die oude, vertrouwde blauwe schermen en de oh zo trage installatie. Vista is echt wel veel sneller tijdens het installeren… maar daarna niet meer ;-). Een ander nadeel van XP t.o.v. Vista: XP kent veel minder drivers, en dan denk ik vooral aan SATA & RAID controllers. Zelfs die van Intel zitten er niet standaard ingebakken, ook niet in de nieuwste build met SP3 integrated. En dat is mogelijk een probleem, zeker met laptops. Want wat doet XP met zo een zaken? Tijdens de installatie komt ie vragen of je extra drivers wilt installeren, en zo ja dien je op F6 te drukken. Een beetje later vraagt hij achter een floppy disk met de drivers, en daar wringt het schoentje. Elke nieuwe computer (en zeker een laptop) komt zonder een floppy lezer…
Als je dan denkt dat je slim bent en een USB floppy drive gebruikt, ben je er nog aan voor de moeite. Enkel “echte” floppy drives worden ondersteunt (aangesloten met de flatcable).
Oplossing? De drivers van je controllers (of andere hardware die je graag wilt meegeven tijdens de installatie, bijvoorbeeld videodrivers) integreren in je XP installatie cd. En met tooltjes zoals nLite (vLite voor Vista) kan je dat allemaal en nog veel meer: onnodige onderdelen eruit gooien, drivers toevoegen, je serienr enz al invullen zodat je een volledige unattended installatie krijgt,… Echt interessant dus. En dat is wat ik gisteren gedaan heb.
Na de installatie van XP SP3 nog wat andere software erop gegooid (Office 2007, Filezilla, Winamp, Daemon Tools, WinRAR, VLC Player, Powertoys, CD Burner XP, IMG Burner en meer van dat) en vaneigens mijn data backups teruggezet en mijn VAIO is terug klaar om ertegen aan te gaan. Woohoo.
Kortom, een avondje achter het beeldscherm spenderen en gans mijn portable is up & running met een volledige clean installatie en alle software die ik normaal nodig heb, inclusief data restore van de backups. De software die ik zelden gebruik, zal ik wel on-the-fly installeren, kwestie dat we de schijven niet nodeloos vol rommel steken hé…
Ah ja, had ik al gezegd hoeveel sneller het beestje aanvoelt en werkt? Bij deze…
Recente Comments