nVidia heeft vandaag nieuwe drivers uitgebracht om de demo van het gloednieuwe game Bioshock te kunnen spelen (ATI ook trouwens). Bioshock vergt het uiterste van de nieuwste pc’s, dus op mijn VAIO portable moet ik er niet eens aan denken om dat te spelen. Wat wel interessant is, is dat deze nieuwe (beta) drivers een serieuze performantie boost geven, zowel in Windows als in de games die ik wel kan spelen (Command & Conquer 3 bijvoorbeeld). De drivers zijn compleet stabiel op mijn toestel en ook op hardware review websites en forums lees ik hetzelfde. De drivers zijn zowel beschikbaar voor XP als voor Vista, in 32-bit en 64-bit versie. Have fun!
Category: Leven (Page 17 of 21)
Microsoft heeft het eerste Service Pack voor Vista in beta vorm ter beschikking gesteld van een select groepje mensen. Zoals altijd, is de software vliegensvlug gelekt op het internet en duiken er her en der links op om deze beta zelf te downloaden. Zelf heb ik het nog niet aangedurft, maar anderen hebben het wel gedaan en blijkbaar met succes. De eerste tests tonen een serieuze winst in performantie (zelfs na de befaamde updates die eerder deze maand zijn uitgekomen) en zijn beloftevol. Zou ik de sprong ook durven maken?
De patches die ik vorige week al had gepost (toen nog “beta”) zijn in dezelfde vorm door Microsoft publiek gemaakt. Vermoedelijk zullen ze ook wel via Windows Update aangeboden worden en opgenomen zijn in SP1 dat er de komende maanden aankomt. Indien u deze patches nog niet zou geinstalleerd hebben, zeker doen, u krijgt er geen spijt van!
Ik heb het al een paar keer gedaan in het verleden, een lijstje posten van interessante tools, al dan niet gratis, die mijn computer ervaring enorm verbeteren. Vandaag weer zo een lijstje:
- Notepad++: gratis editor die met zowat alle formaten kan werken en enorm handig is.
- RegistryFix: niet gratis maar wel goed, zoals de naam aangeeft, ruimt deze je registry netjes op.
- AVG Anti-Virus: gratis en snel zonder je systeem constant te vertragen.
- VLC Mediaplayer: gratis player voor alle mogelijke video en audio formaten die vele malen sneller is dan die standaard brol van Windows. Ik gebruik hem enkel voor videobestanden, want ik zweer nog altijd trouw aan Winamp voor mijn muziek.
Voila, dat is het weer voor deze keer. Maak er gebruik van en post gerust andere tips!
Microsoft heeft twee belangrijke patches ter beschikking gesteld van een select aantal testers waarin verschillende bugs en performantie problemen worden aangepakt. Naar goede gewoonte zijn deze hotfixes al op het net opgedoken en vrij te downloaden door wie geïnteresseerd is. Ik heb de sprong ook genomen en beide patches geinstalleerd op mijn Vista Home Premium NL zonder enig probleem. De snelheidswinst is écht merkbaar, zowel tijdens het opstarten als tijdens het laden van programma’s enz enz. Aanrader voor iedereen die op Vista draait! Hieronder een copy / paste met de fixes uit beide patches. Een download voor zowel x86 als x64 Windows versies vind je door de links te volgen. Volgens andere bronnen zal Microsoft die patches ook opnemen in een volgende Windows Update ronde…
938979 Vista Performance and Reliability Pack
This update resolves a number of individual issues which may be affecting some computers running Windows Vista. These issues have been reported by customers using the Error Reporting service, product support, or other means. Installing this update will improve the performance and responsiveness for some scenarios and improves reliability of Windows Vista in a variety of scenarios. Some examples of the improvements contained in this update are:
- Improves performance in resuming back to the desktop from the Photo and Windows Energy screensaver.
- Resolves an issue where some secured web pages using advanced security technologies may not get displayed in Internet Explorer on Windows Vista.
- Resolves an issue where a shared printer may not get installed if the printer is connected to a Windows XP or Windows Server 2003 system and User Access Control is disabled on the Vista client.
- Resolves an issue where creating AVI files on Vista may get corrupted.
- Improves the performance in calculating the ‘estimated time remaining’ when copying/moving large files.
- Improves performance in bringing up Login Screen after resuming from Hibernate.
- Resolves an issue where synchronization of offline files to a server can get corrupted.
- Resolves a compatibility issue with RAW images created by Canon EOS 1D/1DS Digital SLR Camera which can lead to data loss. This only affects RAW images created by these two specific camera models.
- Resolves an issue where a computer can lose its default Gateway address when resuming from sleep mode.
- Improves the performance when copying or moving entire directories containing large amounts of data or files.
- Improves the performance of Vista’s Memory Manager in specific customer scenarios and prevents some issues which may lead to memory corruption.
938194 Vista Compatibility and Reliability Pack
This update resolves a number of individual issues which may be affecting some computers running Windows Vista. These issues have been reported by customers using the Error Reporting service, product support, or other means. Installing this update will improve the reliability and hardware compatibility of Windows Vista in a variety of scenarios. Some examples of the improvements contained in this update are:
- Improved reliability and compatibility of Vista when used with newer graphics cards in several specific scenarios and configurations.
- Improved reliability when working with external displays on a laptop.
- Increased compatibility with many video drivers.
- Improved visual appearance of games with high intensity graphics.
- Improved quality of playback for HD-DVD and Blue-Ray disks on large monitors.
- Improved reliability for Internet Explorer when some third party toolbars are installed on Vista.
- Improved Vista reliability in networking configuration scenarios.
- Improved the reliability of Windows Calendar in Vista.
- Improved reliability of systems that were upgraded from XP to Vista.
- Increased compatibility with many printer drivers.
- Increased reliability and performance of Vista when entering sleep and resuming from sleep.
Ga ik een halve dag recup nemen denk ik om mijn laatste bestelling te gaan afhalen en te installeren. Onderweg passeer ik ook nog effe langs een klant voor een Logitech VX Revolution te gaan leveren. Zalige muisjes zijn dat! Zelf gebruik ik de grotere MX versie, maar in essentie maken ze van dezelfde technologie gebruik. De MX heeft gewoon een extra scroll wieltje en gebruikt een docking station om op te laden, waar de VX een enkele AA-batterij gebruikt, iets kleiner is en je de draadloze ontvanger in de muis zelf kan opbergen. Ideaal dus voor op de baan.
Het pakket is aangekomen deze middag om 12u46 en staat nu op het bureau te schitteren. Ik heb ook ontdekt dat er naast de boeken en de Windows 2003 R2 trial-cd’s (kwestie dat je alles in de praktijk kan testen) zit er ook een kortingsbon bij van 15% op al de overeenkomstige examens. Voor het MCSA certificaat moet ik zes examens afleggen aan 125€ per stuk. Aan 15% korting betekent dit dus een totale korting van 112.5€, zodat de verzameling boeken me uiteindelijk maar 20€ zal kosten. Goeie deal denk ik zo.
Het pakket zit in New York sinds deze morgend. Voorheen zat het in Chantilly, VA. Onderweg dus.
Ik kreeg net een mailtje dat mijn bestelling van vorig weekend bij Amazon.com verstuurd is. Die gasten bieden toch wel een schitterende service aan als ik er zo over nadenk. Al jaren koop ik het merendeel van mijn boeken bij hen, soms in de UK maar meestal in de US of A. Tracking van je pakket, aan huis levering, je kan de boeken bijna altijd doorbladeren (meestal bieden ze één of meedere hoofdstukken onder de vorm van e-books aan zodat je kan nagaan of het boek te bieden heeft wat je zoekt), je kan “combo packs” kopen waarin het boek dat jij oorspronkelijk wou, gecombineerd wordt met een ander boek dat in hetzelfde plaatje past (en natuurlijk ook interessant voor hen, want zo koop jij als koper meer dan één boek) aan een voordelige bundel-prijs, er staan reviews van andere kopers (die naar mijn ervaringen wel te vertrouwen zijn) én ze zijn nog eens goedkoper dan de lokale shops! Waarom zou ik dan nog elders kopen?
PS: delivery date is aanstaande vrijdag, maar misschien zijn die gasten van DHL zo snel dat het hier nog vroeger is! Ik hou u op de hoogte.
Ik ben al enkele maanden bezig met Active Directory, DNS, DHCP, WINS, domeinen, servers, XP, 2003, Exchange, … en ga zo maar door met het oog op het behalen van mijn MCSA/MCSE certificaten. Ik heb al verschillende cursussen gevolgd via het werk (gelukkig maar, aan 1600€ zonder BTW per cursus…) en ik heb hier ook al een boekenkast vol met leesvoer.
Al een hele tijd zit ik te twijfelen over het al dan niet aanschaffen van de Microsoft MCSE Self-Paced Training Kit, een verzameling van vijf boeken die alles bevatten wat je nodig hebt om je examens met succes af te leggen. Het enige wat me tot vandaag tegenhield, was de kostprijs: in de FNAC gaan ze over de toog voor om en bij 170€. Niet weinig he. Ik heb ze al vaak doorbladerd, zelfs al eens een exemplaar in leen gehad van een collega, en ik vind ze het geld wel waard.

Dus vandaag heb ik de knoop doorgehakt en mijn eigen setje besteld op Amazon.com. Omgerekend komt het op een kleine 120€ met “Priority International Courier” verzending (lees: UPS brengt mijn bestelling volgende week tot aan de voordeur). Op Amazon.co.uk is de kostprijs 133€ zonder verzendingskosten en Amazon.de vraagt maar liefst 200€ zonder verzending!! USA it is dus. En als ik de gewone “Expedited” shipping had genomen dan was het nog 15€ goedkoper, maar dan moest ik twee tot drie weken wachten op levering.En nu vol spanning afwachten op de UPS-man. Ik blijf het dus leuk vinden om op het net te shoppen, alleen al om een koerierdienst aan de deur te krijgen met een “cadeau” van en voor mezelf.
PS: bij “Het Computer Winkeltje” moet de set 167€ opbrengen… en dan moet ik er nog zelf voor naar Mechelen of Leuven rijden, diesel betalen, parking betalen en mijn tijd erin steken. Thanks, but no thanks. Lang leve het net!
Recente Comments