Ik heb een Proximus sim kaart besteld en ga overschakelen van Telenet iKing naar Proximus Generation Connect. 20€ per maand voor 2GB mobiel internet + 100MB in het buitenland (op te sparen tot 1GB) en meer dan voldoende belminuten voor mijn profiel.
In ruil het beste netwerk van België én toegang tot 4G (mits een kleine hack) en weg met het slechtste netwerk van België – dat van Mobistar. Want u weet dat of u weet dat niet, maar Telenet gebruikt het Mobistar netwerk voor zijn diensten en laat dat nu een van de slechtste netwerken zijn die ons land rijk is.
Voordien had ik Mobile Vikings (BASE netwerk). Zeer goede service en zeer scherpe prijzen. De connectie was ook bijna altijd in orde, maar wel weinig tot geen 3G verbindingen. Conclusie: het werkt goed, maar altijd aan de trage kant.
Bij Mobistar heb je meer 3G verbindingen, maar vaak werkt het gewoon niet. En hun Edge verbindingen zijn huilen met de pet op, zo traag…
Het toestel geeft aan dat er connectie is, maar niets werkt. Naar Airplane mode switchen of je toestel herstarten was dan de boodschap. Plezant is iets anders. Telenet heeft me gezegd dat zij daar weinig tot niets aan kunnen veranderen (begrijpelijk) en dat ze in de nabije toekomst weinig verbetering verwachten…
En dus blijft er maar een optie over voor mensen die én een betrouwbaar netwerk willen én zo snel mogelijk willen surfen: Proximus gebruiken.
Vroeger was dat altijd een kostelijke grap, maar met Generation Connect valt dat allemaal goed mee en zijn ze maar een beetje duurder dan de concurrentie voor vergelijkbare bundels. En die meerprijs betaal ik graag als ik daardoor een stabiele en snelle connectie krijg.
Mijn GC pakket heb ik via internet besteld en een paar dagen later zat de sim kaart in de brievenbus. De begeleidende papieren zijn niet echt duidelijk en ik weet dus niet of alles in orde is voor de overdracht. Bij Telenet zeggen ze nog geen aanvraag ontvangen te hebben en bij een bezoek aan de lokale Belgacom winkel werd ik vriendelijk verzocht mijn plan te trekken (want ik heb het via internet gekocht dus ja…). Sterk staaltje klantenservice Belgacom.
Over dat laatste voorval volgt nog een detail blogpost. In tussentijd bel ik eerstdaags naar de helpdesk van Proximus om te kijken of alles in orde is en ik gewoon moet wachten tot ik van sim kaart moet wisselen.
Wordt vervolgd…
Goeie keus om te switchen, Mobistar is inderdaad rotslecht. Ik schakelde onlangs ook over van M naar P, nadat ik mijn office manager bijna een jaar lang de oren van het lijf gezaagd heb (mijn abonnement wordt betaald door ‘t werk). Qua klantenservice zijn ze inderdaad wel een pak minder, vertelde hij me. Maar daar heb ik nu wel weinig last van. Het beste netwerk primeert, in tijden dat we overal en altijd onze mails moeten checken en dergelijke ;-). Eens kijken naar die hack voor 4G. Merci voor de blogpost!
Met plezier Amaury 😉
De hack impliceert dat je iPhone aan het netwerk wijsmaakt dat het een iPad 4G is… die mogen wel van de 4G gebruik maken. Zou te maken hebben met dat Mobistar de exclusieve verdeler is voor onze regio en dat Apple en Proximus dus géén contract hebben voor de iPhone…
Belachelijk en de consument is er de dupe van dus. Maar het is simpel op te lossen ;-).
Lang leve de 4G van proximus op mijn android… 😉
Wifi van telenet haalt het thuis neit van mijn 4G verbinding op smartphone!
Mja 🙂 in dit geval is het geen Apple beperking, eerder Mobistar die zijn contract afdwingt maar zelf geen 4G alternatief heeft. Enfin ja.
Die luxe van 4G thuis zal ik niet hebben – hier is “indoor” zelfs geen 3G te rapen en buiten als ge gelukt hebt.
Toch kleine opmerking over die hack. Bij mezelf lukte die hack in de eerste beta’s van iOS7. Echter, sinds beta 5 lukt dat niet meer bij me, en is de luxe van 4G verdwenen op de iPhone5. Benieuwd wat dit zal worden, als iOS 7 final zal komen.
Ik heb de hack nog niet gedaan… iOS7 komt volgende maand uit, dus ik ga de kat tot dan uit de boom kijken.
Er komt toch altijd wel een oplossing uit de bus leert de geschiedenis mij… en zo ook voor 4G op de iPhone denk/hoop ik ;-).