Het begint hier meer en meer op een soap te gelijken, maar ik vind dat het gezegd moet worden: Mobistar is voor mij het bedrijf met de meest slechte klantenservice van het jaar, nu al! In geval u de voorafgaande avonturen niet gevolgd hebt, lees ze gerust hier.
Zoals ik in de andere berichten gezegd had, heb ik een officiële klacht neergelegd bij de ombudsman voor telecommunicatie. Dat dossier is nu lopende en ik wacht vol spanning af op feedback van Mobistar. Aangezien ik die klacht pas vorige week had ingediend en Mobistar ettelijke weken heeft om te antwoorden (volgens de ombudsman), had ik niet direct nieuws verwacht van hen uit.
Vandaag lag er echter een brief van Mobistar op me te wachten in de brievenbus. U zou kunnen denken dat het een antwoord is van Mobistar – laten we naief zijn en denken dat het een rechtzetting is en een welgemeende excuseer. Maar neen, niets van dat.
Het was een herinneringsbrief om mij te melden dat ze het geld nog niet mogen ontvangen hebben en dat ze mij voor deze brief ook nog is 3€ gaan aanrekenen bij het volgend factuur. Welk volgend factuur? Ik ben geen klant meer! En je zou toch denken dat die mensen daar slim genoeg zijn om te wet te kennen en dus te weten dat ik volledig vrijgesteld ben van het betwiste bedrag / factuur zolang het onderzoek van de ombudsman lopende is. Dus stop die herinneringsbrieven, stop die verhogingen en boetes,… ik betaal juist niks en ik heb de wet (en de ombudsman) aan mijn zijde.
Ik heb nog effe de telefoon gepakt en naar de klantendienst willen bellen om nog maar eens mijn gedacht te zeggen aan deze onbekwame klantendienst, maar ik kreeg (alweer) een bandje te horen dat ze wegens uitdrukkelijk veel oproepen met serieus lange wachttijden sukkelen.
Het zou mij verwonderen dat dat allemaal nieuwe klanten zijn… eerder mensen die ontevreden zijn met de geleverde (non) service me thinks…
Enfin, ik heb een mailtje gestuurd naar de dossierbeheerder van mijn klacht bij de ombudsman, kwestie dat die mensen op de hoogte zijn van de laatste vorderingen bij de klantendienst van Mobistar.
Inderdaad !
Maar dit is niets nieuws ? Ik herinner mij nog dat ik hier in het verleden een post had gedaan over hun “Internet Everywhere”. Mobistar leverde USB modems voor hun product die niet 100 % werkte, zoals geen support voor 64 bit OS. Dus ik dacht toen (als externe werknemer) waarom doen wij er niets aan, met resultaat een oplossing. Ik bel meerdere malen naar de INTERNET support van Mobistar met de melding dat ik een oplossing heb voor hun problemen… Ze gingen mijn terug contacteren. Ik heb alle gegevens en info doorgestuurd via email… Helaas, nooit meer reactie gehad.
Ik kreeg zonder overdrijven tonnen mails van mensen met dat problemen hadden met hun “Internet Everywhere”… 90% van deze mensen zijn door ons verder geholpen geweest… Maar na al die tijd en moeite, wat hebben wij eraan over?
Dus ik was het eigenlijk beu… Mobistar heeft ondertussen meerdere USB modems voor hun product, maar blijkbaar nog altijd met evenveel driver problemen. Dus ik heb contact opgenomen met de oorspronkelijke firma dat deze USB modems maakt, OPTION. Na vele mails, overleg en dergelijke zijn we tot een oplossing gekomen…
Alle Mobistar klanten die problemen hebben met drivers voor hun Internet Everywhere bij Mobistar, kunnen aan de hand van de IMEI code dat op hun USB modem staat de nodige drivers downloaden rechstreeks bij de leverancier, OPTION dus. Dit is nog geen 100% garantie dat alles zal werken, maar tot nu toe zijn (bijna) alle mensen dat ik doorgestuurd heb naar de leverancier geholpen…
Wat heeft Mobistar ondertussen gedaan ? Volgende vermelding bij hun product gezet:
De Internet Everywhere-modem kan geïnstalleerd worden op de volgende Windows-omgevingen: 2000, XP of Vista 32 bits (Vista 64 bits wordt momenteel niet ondersteund) of op MAC 10.3, 10.4 of 10.5.
Dus ja, wat ik wil zeggen… Mobistar, goede producten, goede ideeën (dankzij hun moederbedrijf ORANGE) maar de support bij Mobistar is een DIKKE NUL op alle vlak! De klantendienst mag eens een poetsbeurt krijgen !
Om mijn post af te sluiten… Het is niet omdat Mobistar hun klanten ergens in de steek laten, dat wij dit doen… er is weldegelijk ondersteuning voor 64 BIT systemen (zoals VISTA)..
Support Site: http://www.option.com/en/support/software-download/
Hier kan je ook drivers downloaden voor Vista 32 en andere OS, als deze van Mobistar zelf niet goed zou werken… Hopelijk zijn hierbij weer vele mensen geholpen. Jammer dat Mobistar zijn verantwoordelijkheid hier weer niet neemt !
[rq=122180,0,blog][/rq]Welkom bij VERYFAST IT SERVICE !