Een handleiding volgen, een onverwachte error of tien op uw scherm zien verschijnen tijdens een installatie en natuurlijk in die betreffende handleiding (of elders) niets terugvinden over die fouten… Klote zeg ik u! Maar als je dan volledig op eigen houtje het probleem kan achterhalen én oplossen, dan is er maar één definitie: job satisfaction.
En eigenlijk is het daarvoor dat je werkt, voor dat blije gevoel als je de wereld weer eens gered hebt (vanzelfsprekend die miniatuur versie van onze Moeder Aarde hé) en met een goed gevoel huiswaarts kan keren. Een IT’er heeft dat als hij een systeem heeft opgezet of een zwaar probleem heeft verholpen, een leraar haalt die voldoening uit het feit dat hij op het einde van het schooljaar kan zeggen dat hij zijn studenten iets heeft bijgebracht voor het leven, een dokter wanneer hij iemand genezen heeft,… maar ik vermoed dat er ook jobs zijn waar je helemaal geen “satisfaction” uit kan halen?
Wat motiveert die mensen om 40 jaar of langer te gaan werken? Louter en alleen geld? Ik denk niet dat ik het enkel daarvoor zou kunnen. En U?
Leave a Reply