Begrijp mij niet verkeerd: ik ben al sinds 1998 een trouwe klant van Telenet en gedurende al die tijd zijn de keren dat ik problemen gehad heb, op twee handen te tellen. Daar zit het probleem dus niet. Het probleem zit in het feit dat op het moment dat je een probleem hebt, je er alleen voorstaat.
Sinds enkele dagen doet er hier zich een fenomeen voor dat het internet wegvalt (al de lampjes op één na gaan uit op de modem en dan probeert deze zich tevergeefs te herconnecteren op hun netwerk) en dat de telefoon er dan ook aan is voor de moeite. Geen kiestoon. Na enkele minuten zie ik dat de internetmodem weer geconnecteerd is en als ik dan de telefoonmodel reset (lees: de stroom uittrek en weer insteek) werkt de telefoon ook weer. Gans deze procedure heb ik de voorbije drie dagen een keer of vier gehad. De helpdesk van Telenet kan mij geen degelijke reden geven…  Aan de installatie(s) is er compleet niks gewijzigd voor alle duidelijkheid.
En wat mij ook opvalt, is dat enkele zenders serieus slecht beeld geven. Andere zenders zijn dan weer perfect. En denk je dat die helpdesk verdere vragen stelt, bijvoorbeeld zijn er problemen met uw TV-signaal? Belange niet.
Telenet heeft een goed product (een discussie over de datalimiet ga ik niet voeren) aan een hoge prijs, maar hun support en meer bepaald hun helpdesk is gewoon triestig. Morgen ga ik nog eens bellen, want ik heb zo een flauw vermoeden dat ik de stroom nog ga mogen uittrekken. Zucht. Wish me luck.