Unexpected.be

Telling stories for a living

Tomorrowland 2013 Tickets

Vanmorgen startte de verkoop van de eerste 90.000 tickets voor Tomorrowland 2013. Die tickets zijn enkel beschikbaar voor Belgen en om dat te garanderen moet je met Mister Cash betalen.
tml13
Trouw, maar wel in zombie-modus (wegens feestje gisteren), op post om omstreeks 11u tickets te (proberen) bestellen. Om die te kunnen bestellen moest je je weken terug al registeren trouwens – met andere woorden, de organisatie moet zeker een goed beeld gehad hebben van de “vraag” naar tickets (en denk maar terug aan vorig jaar toen het een grote soep was).
Inloggen op de bestel-pagina resulteerde in een queue-systeem – een wachtrij dus. Daar heb ik maar liefst 45 minuten in gebengeld terwijl de zandloper van @PayLogic (het systeem dat de ticketverkoop afhandelt). Na een tijdje kwam ik op de bestelpagina terecht, waar ik eerst fouten kreeg zoals vier tickets aanklikken (maximum) en dan een error krijgen dat er maximaal 10 tickets zijn voor die keuze (??).
Anyway. Na een paar klikken toch verder geraakt, aantal tickets gekozen, adres enz ingevuld en dan betalingsgegevens netjes ingegeven. Alles prima, tot er op komt “Uw betaling is niet geauthoriseerd” – “Uw bestelling is geannuleerd” – “De enige manier om een ticket te kopen is opnieuw proberen (en dus achteraan in de queue aansluiten)”. Verder kreeg ik ook verschillende emails om te melden dat de betaling / bestelling geannuleerd was…
What the hell? Meent ge dat nu? Ondertussen krijg ik volgende boodschap (terwijl ik terug in de queue zit):

Een ogenblik geduld alsjeblieft
Het merendeel van de kaarten is al verkocht. Er komen misschien nog een aantal kaarten beschikbaar, dit hangt echter af van de bevestiging van de gedane betalingen door de banken. Door de enorme interesse voor dit evenement hebben de systemen van de banken hier wat extra tijd voor nodig. We wachten daarom even tot we zeker weten dat we alle betalingen hebben ontvangen.
Zolang je dit scherm ziet, maak je nog een kans om een kaart te kopen. In de regel komen deze omstreeks 30 minuten na de start van de verkoop langzamerhand weer vrij. Om deze kaarten te kunnen bemachtigen vragen we je geduld te bewaren. Je behoudt je plek in de wachtrij.

Met andere woorden – ik denk dat ik het mag vergeten om tickets te kopen voor Tomorrowland 2013. Nochtans was ik netjes “pre-registered” en direct om 11u paraat + zelfs tot aan de betaalpagina geraakt waardoor mijn tickets eigenlijk gereserveerd waren.
De organisatie van Tomorrowland laat ondertussen weten dat die problemen NIET te wijten zijn aan hun systeem, maar wel aan het Mister Cash systeem dat niet kon volgen. Allemaal geloofwaardig, maar wat zijn we daarmee? Zorg dan voor een beter systeem, dat waterdicht is voor zo een gigantische toestroom (waarvan ze op voorhand wisten dat het zo zou lopen).
TMLShit
Verder schrijven ze ook dat ze gaan trachten de mensen te helpen die die betalingsprobleme hadden… ik ben eens benieuwd, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik mijn #TML13 avonturen mag opbergen wegens geen tickets. Lees ook Herman zijn relaas over deze troep.

4 Comments

  1. Ik heb om 11.04 ingelogd wat hopeloos te laat was, naar mijn mening. Tien minuten later had ik de mogelijkheid om tickets te bestellen. De betaling ging vlekkeloos. Ben een tevreden klant.
    Het klopt dat ze dit hadden moeten voorzien. Ze hadden de systemen op voorhand kunnen testen.

  2. Dan heb je meer geluk gehad dan mij πŸ˜‰ bewijs dat hun systeem compleet “at random” betalingen weigerde…

  3. De schuld op Mr. Cash steken is dikke BS. Mr. Cash handelt tijdens de kerstinkopen makkelijk meer dan 20000 requests af per seconde. Iets als TML is dus peanuts voor dat systeem. Het probleem zit bij paylogic, niet bij Mr. Cash.

  4. Zelfde ervaring opgedaan zaterdag bij het bestellen van de tickets voor TML2013. Nadat ik in 2012, ondanks alle klachten op het web, vrij vlot tickets had kunnen bestellen, ging het dit jaar een stuk lastiger en begon ik te kritiek van vorig jaar te begrijpen.
    Ik ben 3x op het bestelscherm geraakt, 2x de melding “betaling niet geauthoriseerd” (wat wil het eigenlijk zeggen?), maar derde keer kunnen bestellen. Ik vloog eruit na de annulatie melding, om dan op F5 te drukken en onmiddelijk terug in het bestelscherm te komen. Begrijpe wie begrijpe kan. Afgesloten met 4 tickets uiteindelijk.
    Maar geen “voldaan” gevoel als ik eerlijk moet zijn. Die tickets zijn fijn, maar eigenlijk wil ik nu gewoon nog meer weten welk systeem ze hanteren en hoe het allemaal geconfigureerd is. De IT’er in mij wil weten wat daar technisch achter zit en kan niet begrijpen dat anno2013 de systemen zo’n zaken niet zouden aankunnen.
    En dat die waiting queue ‘random’ is, is zo zeker als iets.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2019 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑