Unexpected.be

Telling stories for a living

Mobi* => Proximus

Bij de nieuwe job hoort tevens een extralegaal voordeel in de vorm van een GSM-abonnement, waardoor ik na een periode van drie jaar Mobistar terugkeer naar de wereld van Proximus. Back then ben ik in de eerste plaats geswitched omdat Proximus mij een pak duurder uitkwam dan Mobistar, een meerprijs die ik – ook al hadden ze betere dekking – niet wou betalen. Dat van die dekking is overigens waar, toen en nu nog. Niet dat ik er veel last van ondervond, want ik heb met Mobistar zelden tot nooit problemen gehad.
Wat me wel direct opvalt, is dat de 3G dekking van Proximus beter is dan die van hun grootste concurrent. Back home had ik met Mobistar geen 3G dekking indoors (niet dat ik dat nodig heb, want binnenshuis maak ik gebruik van het wireless netwerk), maar sinds ik geswitched ben naar Proximus, heb ik hier overal 3G dekking. Ook het aantal “blokjes” die de ontvangstkwaliteit weergeven, ligt gemiddeld één niveau hoger dan wat ik van Mobistar gewoon was. Me dunkt dat de meerprijs die je betaalt toch voor een reden bestaat?
Het enige probleem dat ik nu nog heb, is dat mijn nieuwe werkgever mijn data-abonnement aanvraag nog niet doorgespeeld heeft aan de mobiele operator, waardoor ik voorlopig alleen maar in de buurt van wireless networks gebruik kan maken van de extra functionaliteiten van mijn iPhone. Met een beetje geluk is dat de komende dagen opgelost en is alles dus weer als vanouds – mails lezen, twitter opengooien, effe iets opzoeken op het net, facebook checken,… – in feite verschiet ik er nu pas van hoe vaak ik gebruik maak van mijn mobiele internet connectie!
Ik heb trouwens het 200MB abonnement gekozen. 500MB leek me nogal aan de dure kant en ik vermoed dat 200MB ruimschoots voldoende is voor mijn “needs”. Bij Mobistar had ik trouwens een 2GB per maand formule (30€ per maand waard) die ik volgens mijn iPhone statistieken in de verste verte niet opgebruikte ;-).
Als ik dus iets trager dan gewoonlijk antwoord op mails of dergelijke, het is niet mijn fout en er wordt aan gewerkt!

5 Comments

  1. Oppassen met het vergelijken van data statistieken van je telefoon met die van je factuur. Je betaalt per kb na de eerste 100 kb. Een sessie van 3 Kb kost je dus ook 100 kb. Tien zulke connecties laten je denken dat je maar 30 kb verbruikt hebt, maar ze factureren je wel 3000 kb.

  2. Thanks voor de head-up! Desalnietemin denk ik dat 200MB wel voldoende zal zijn, maar ik moet nog checken waar ik die stats bij Proximus kan volgen… bij Mobistar kon je dat via een gratis smsje opvragen.

  3. Voorlopig kan je bij Proximus niet nagaan wat je dataverbruik is. En ik bedoelde eigenlijk ook 1000 kb in plaats van 3000 kb, maar je snapte het punt, dat is het belangrijkste.
    Golbs laatste blog post..Overvolle Mailbox

  4. Uhu 🙂 /me snaps! Merci! En nu zoeken naar een manier om dat verbruik bij Proximus te weten te komen!

  5. Hallo,
    Ik heb mij ook mail en surf aangeschaft bij mobistar. Heb me ingeschreven bij Mobistar Communication Suite. Ik zou nu moeten kunnen de contacten synchroniseren, dat lukt me langs geen kanten. Weet jij hier iets meer van, zou graag mijn contacten en agenda zowel op pc als op gsm hebben. (htc tytn II). outlook heb ik niet.
    Alvast bedankt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2019 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑