Telling stories for a living

Tag: Games (Page 4 of 5)

Daarstraks heb ik The Orange Box uitgepakt en in mijn console gestoken en direct een (kort) spelletje “Portal” gespeeld. Ik had er al veel van gelezen, maar had zelf het genoegen nog niet gehad om er mee te spelen. Bij deze is dat dus goed gemaakt en ik moet het toegeven: het is verdorie verslavend en een bangelijk concept. Het enige nadeel (wat ik van horen zeggen heb) is dat het veel te kort is… maar bon dan begin ik aan Episode 2 en daarna nog een beetje Team Fortress’en en als ik dan nog niet uitgehalflifed ben, dan herspeel ik Half Life 2 en Episode 1 nog eens. Vakantie, koud weer en een console met goeie games, meer moet dat écht niet zijn dus hé.

Half Live 2: The Orange Box

Daarnet stond UPS aan de deur met mijn bestelling van vorige week. Woohoow! Eerlijkheidshalve moet ik ook mededelen dat ik volgende dingen ook nog gekocht heb, kwestie dat ik niks te kort kom hé.

  • Play & Charge Kit voor de wireless controller: een batterypack voor de wireless controller (ter vervanging van de AA batterijen) inclusief een kabel waarmee je die controller aan de XBOX 360 kan hangen en opladen. Voordeel is dat wanneer de controller oplaadt, je toch kan verder gamen (op dat moment is de wireless controller dan eigenlijk een wired model).
  • Wireless Networking Adapter: klein, handig en echte plug ‘n play. Met dit handigheidje kan ik mijn XBOX 360 zonder problemen op mijn wireless netwerk connecteren, allemaal via de “dashboard” van de XBOX. Zeer handig en vooral praktischer dan via mijn 2de wireless router moeten werken.
  • Bioshock: een 3D shooter alla Quake, maar met een verhaallijn. Heb er nog maar eventjes mee gespeeld, maar het ziet er niet slecht uit.
  • Colin McRae: DiRT: de rally games van Colin McRae entertainen mij al sinds ergens eind de jaren ’90, toen ze voor het eerst uitkwamen op PC. De mens in ondertussen tragisch om het leven gekomen met een helicoptercrash, maar zijn laatste game is een must have voor de race / rally fans. Ik heb ondertussen toch al meer dan 20% van de game uitgespeeld, op slechts 2 dagen, wat toch aangeeft dat het mij echt wel kan boeien. Het snelheidsgevoel is dik in orde, de details en graphics zijn schitterend en het realisme is in te stellen van iets moeilijker dan “Arcade” tot volledig geschift realistisch! Naar goede gewoonte is alles af te stellen aan je voertuig, en zijn er meer dan 150 voertuigen die je kan besturen: buggy’s, WRC’s, FWD, RWD, Trucks,… you name it. Sterke aanrader dus!

XBOX 360 Wireless Networking AdapterXBOX 360 - Play ‘n Charge KitBioshockColin McRae:DiRT

Ik heb mezelf net een laat kerstcadeau gegeven, eigenlijk twee om heel eerlijk te zijn. Ik heb net een paar XBOX 360 games gekocht waar ik al een tijdje op zit te kwijlen, maar die ik nog niet gekocht had wegens toch wel redelijk duur. Vandaag heb ik ze nog vast gehad in de FNAC, maar niet gekocht. Uiteindelijk ben ik dan toch gezwicht en heb ik ze online besteld. Voordeel is wel dat ik per game maar liefst 9€ uitgespaard heb, 60.99€ per stuk in plaats van 69.99€ wat ze moesten opbrengen bij FNAC. I love it! En nu vraagt u zich waarschijnlijk af welke games ik gekocht heb? Aanschouw the foto’s van de covers hieronder en u weet het…

Halo 3Half Live 2: The Orange Box

Nostalgie alom, de SNES oftewel Super NES oftewel Super Nintendo Entertainment System. Uren heb ik daarop gespeeld in mijn “jonge” (of moet ik zeggen “jongere”) jaren: Starfox, Super Mario, Mario Kart, Street Fighter II,… hell, ik had zelfs die befaamde bazooka!
Een of andere nostalgicus van een duidelijk hogere orde dan mezelf, heeft zijn SNES omgebouwd tot een draagbare console en het ziet er verdorie gelikt uit. Eigenlijk zou mij dat ook nog interesseren, om er dan af en toe eens mee te spelen en terug te denken aan “toen”, hoe alles nog simpel was en 16-BIT gaming het van het was.

Mijn XBOX 360 harde schijf is eindelijk toegekomen, waardoor ik nu ook op de Live! kan spelen, demo’s kan downloaden, games kan saven, mijn eigen muziek op de console dumpen om deze dan te beluisteren tijdens het gamen, … véél toffer zo!

XBOX 360 HDD

 

En ik las ook nog dat Microsoft aan het onderhandelen is met DivX om DivX-ondersteuning (en XviD) toe te voegen aan de console. Vermoedelijk heeft dat iets te maken met het feit dat Sony deze ondersteuning ook gaat toevoegen aan zijn PS3, maar toch is het super nieuws voor de liefhebbers.

Onlangs via Ebay weer enkele games voor de XBOX360 op de kop kunnen tikken. En vandaag heeft de vriendelijke postbode ze al komen leveren.
Hebben de Unexpected XBOX360 verrijkt:

  • Enchanted Arms
  • Gears Of War (de aandachtige lezer weet dat ik deze titel nu dubbel heb)
  • Need For Speed Carbon
  • Call Of Duty 2

Al dit voor 50€. Geen geld als je weet dat de gemiddelde aankoopprijs van een XBOX360 titel om en bij de 60€ is. Daar het een lot van vier games was, kon ik GOW er niet echt uithalen. Maar geen paniek hoor, ik zet GOW gewoon op Ebay en dan heb ik met een beetje geluk 30€ terugverdient. Vraag en aanbod, I love it.

Ik denk dat ik mij een Nintendo DS Lite ga aanschaffen, zo met Brain Training games enz weet u wel? Kwestie dat ik Nicole Kidman achterna kan eh. Hehe. Anyway, heeft er iemand soms tips voor goedkope adressen? Het goedkoopste dat ik kan vinden is Bart Smit (online) waar je voor een DS Lite + Braintraining game 165€ betaalt. Apart komt de console daar op 149.95€ en ze geven 15€ korting op het game als je online koopt.
Alvast bedankt voor de feedback beste lezers!
Update: bij Colruyt (via Collishop) kom ik aan een totaal van 159€. Wie doet beter?

Ik denk dat ik in een XBOX 360 fase zit ofzo… Heb nog een pakket van vier XBOX 360 games op de kop getikt voor 50€:

  • Need For Speed: Carbon
  • Gears Of War
  • Call Of Duty 2
  • Enchanted Arms

Need For Speed had ik al op de wishlist staan en wordt op de 2de hands markt verkocht voor een 15€-25€ naar gelang je geluk. Gears Of War heb ik al, maar gaat vlotjes over de toonbank voor 30€ dus dat ga ik direct terug te koop zetten. COD2 is al een beetje ouder, maar best nog te pruimen en zal zeker gespeeld worden. Enchanted Arms is minder gekend en niet van het topper kaliber als de andere titels, maar desalnietemin zijn de reviews positief.
En nu ga ik effe stoppen met op Ebay te zitten, of ik heb een collectie van 30 games binnen een tweetal weken.

Vandaag kwam ik thuis en vond ik een zending met mijn naam erop! Mijn aankoop van begin deze week was aangekomen, netjes ingepakt met de cellofaan verpakking er nog rond. Gierende banden, slipstreaming, redlining en feeling the need for speed! Inderdaad, ik heb het over Forza Motorsport 2, hét racinggame van dit moment (en Project Gotham Racing mag er ook zijn ja). Heb ik al gezegd dat Ebay de max is om games op te kop te tikken voor scherpe prijzen?

Op mijn originele XBOX heb ik vele uren gespendeerd in Forza Motorsport, één van de betere realistische racing games die ik ooit gespeeld heb. Met de komst van de XBOX360 kon een vervolg niet uitblijven en dus was Forza Motorsport 2 geboren. Aangezien ik sinds een maand de gelukkige eigenaar ben van zo een game-console, had ik geen enkel excuus meer om de opvolger van mijn geliefkoosd racing game niet aan te schaffen.
Zoals ik de vorige keer al zei, kun je op Ebay regelmatig goeie deals doen. Gears Of War heb ik voor de helft van de winkelprijs gekocht, weliswaar tweedehands, maar in perfecte staat. Gisteren heb ik Forza Motorsport 2 kunnen kopen voor 30€ (inclusief verzendingskosten), wat dus ook de helft van de winkelrpijs is. En het spel is nog ingepakt dus gloednieuw.  Twee recente titels voor de prijs van één. Wat moet een mens nog meer hebben?
Dat het maar rap in de bus steekt, kwestie dat ik de virtuele wegen onveilig kan gaan maken. Voor een review van FM2 kan je hier terecht.

« Older posts Newer posts »

© 2026 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑