Telling stories for a living

Category: TV (Page 7 of 8)

Straks is het weer zo ver: een nieuwe aflevering van Prison Break seizoen vier. In de VSA zit men ondertussen al aan aflevering 7 en ik moet toegeven dat het serieus kriebelt om deze niet asap te downloaden en te bekijken… maar aangezien ik nu al te weinig tijd heb, volg ik het maar op TV zoals een brave burger dat hoort te doen ;-). Wat ik wel doe, is de afleveringen opnemen op de digicorder en een kwartier tot twintig minuten later dan het uitzenduur beginnen kijken. Op die manier kan ik de reclameblokken fast-forwarden en ben ik ongeveer klaar met kijken samen met de mensen die “live” kijken. 
Ik zeg u, zo een digicorder dat heeft serieus zijn voordelen! Swat, straks Prison Break dus. Don’t forget.

Deze voormiddag heb ik doorgebracht in de zetel, bij het haardvuur met chocomelk en ontbijtkoeken. Het enige dat je dan nog nodig hebt, is een leuke film en op de digicorder vond ik Red Eye terug, een thriller van Wes Craven die ik mij herinner van de trailers toen hij in de zalen kwam, maar waar ik tot mijn spijt nooit naar gaan kijken ben. 
Anyway, vandaag heb ik deze print uit 2005 eindelijk gezien en het was leuke televisie. Niet spectaculair awards winnend of zo, maar onderhoudend en spannend met een goed gecaste bezetting (Cillian Murphy – Scarecrow uit de recente Batman movies – neemt de rol van psycho op zich en Rachel McAdams – o.a. bekend van Wedding Crashers – is het slachtoffer) waardoor het een goed anderhalf uur achter de televisie werd. 
Als u deze prent dus nog niet gezien hebt en vanavond zin heb in een leuke actie / thriller film, ga dan als een wind naar de dichtsbijzijnde dvd-theek en amuseer er u mee!

Vorig weekend In Kinepolis Kortrijk de nieuwste actiethriller gaan bekijken, genaamd Eagle Eye. Oplettende kijkers herkennen Shia LaBeouf uit The Transformers, Billy Bob Thornton (de ex van Angelina, inderdaad) en de knappe maar (voor mij) minder bekende Michelle Monaghan. 
Over de film kan ik erg kort zijn: zware aanrader. De actie begint vanaf de eerste minuut en blijft volop doorgaan tot en met de allterlaatste 120ste minuut. Twee uur vol actie, ontploffingen, car chases, dialogen, conspiracy, NSA, FBI, bommen, computers, hacking en nog veel meer van dat! Echt geweldig. 
De dialogen komen goed over, ik geloof de personages in hun rol en de actie is niet “nutteloos” maar vult het verhaal wel degelijk aan. Deze “big brother is watching you” prent doet je in feite serieus nadenken in welke mate hetgeen je ziet zich ook “echt” afspeelt… of misschien is het zelfs nog “erger”? 
Aanrader en zeker voor in de cinema te gaan zien. Allé hop, je moest al weg zijn! Juuu!

Opschrijven mensen: zondag start 2BE met het vierde seizoen van Prison Break! Ik moet toegeven dat ze er snel bij zijn, want aan de overkant van de oceaan zitten ze nog maar aan de vijfde aflevering… Goed zo Vlaamse televisiemakers! Er komt een lichtpuntje aan het einde van de tunnel me dunkt. 
U kijkt toch ook (al was het maar omdat Sarah terug komt – oops, wist u dat nog niet?)?

Gisteren heb ik Iron Man gezien, de nieuwste action-hero movie met Robert Downey Jr en Gwyneth Paltrow in de hoofdrollen. Iron Man gaat over een rijke wetenschapper die wapens maakt en op een dag, bij een demonstratie van zijn nieuwste tuig, ontvoerd wordt door terroristen. Ze willen dat hij voor hen ook zulke wapens maakt en op dat moment wil hij zijn leven veranderen en de mensheid helpen in plaats van mee te vernietigen. Iron Man is geboren. Als genie ontwikkelt hij vaneigens zelf zijn “kostuum” wat vol high-tech shit zit en waarmee hij het kwade aanvalt. 
De film duurt iets meer dan twee uur, wat toch wel te lang was voor deze film. Het was niet slecht, maar het was net iets te lang zal ik maar zeggen. Ik denk dat een anderhalf uur ideaal geweest was, want naar het einde toe betrapte ik mezelf erop dat ik naar mijn horloge keek… geen goed teken denk ik. 
Toffe film voor wie van actie houdt, leuke effecten, comicbook action en Gwyneth Paltrow natuurlijk. Maar niet meer dan dat. Brainless television dus. En in dat genre zijn er vele betere action-hero films: Spiderman en Batman om er twee te noemen.

Het nieuwe TV-seizoen is duidelijk begonnen! Via Beau heb ik Fringe ontdekt, een nieuwe serie waarvan ik net de pilootaflevering gezien heb en waarvan ik nu al meer wil zien! Je kan het een beetje vergelijken met The X-Files, maar dan in de tegenwoordige tijd. Niet echt met groene mannetjes en zo (of nog niet, beter gezegd) maar toch met “louche” experimenten en NSA en bedrijven die foefelen en bio-chemical weapons en en en … gewoon een goed concept. Laat ons zeggen: X-Files met een snuifje Lost en een halve liter Alias. Had ik al gezegd dat JJ Abrams achter deze serie zit? Nuff said.
Actie. Verhaal. Personages. Het plaatje klopt. Topper in wording denk ik. I’m hooked. Fringe gasten, Fringe zeg ik u!

Ik was een tijd geleden vol lof over de pilootaflevering. Spijtig dat het niet mag blijven verder duren in de serie zelf. Franky @ Vendetta schreef het al en vandaag heb ik de eerste aflevering van de nieuwe serie zelf gezien en ik kan niet anders dan hem gelijk geven: what a total truckload of crap is dit wel niet?
K.I.T.T. is compleet verkracht en is niet meer de “voiture” die hij vroeger was. Veel te veel gezever en gezeik en dingen die “niet echt kunnen”. De nieuwe K.I.T.T. is eerder een cruising van de gemiddelde getunede johny-voiture versus Viper (weet u nog, die “viper” die van kleur enz kon veranderen). De CGI’s vliegen u om te oren en ze komen houterig en ongeloofwaardig over. 
Neen. Ik ben diep misnoegd met deze nieuwe variant en ik ben er bijna zeker van dat er geen 2de seizoen zal komen. De reviews op IMDB zijn trouwens ook erg slecht… 
A complete waste of time and money. Alhoewel, Sarah mag er zeker en vast wezen!

Het voorbije weekend er weer twee films doorgejaagd:

  • Happy Together: Vlaamse film die het verhaal vertelt over een man die alles heeft – geld, vrouw, auto’s, villa,… maar die in een viscieuze cirkel van problemen terecht komt waardoor hij tot dè wanshoopsdaad overgaat. Mooi hoe dit in beeld gebracht wordt en een andere kijk geeft om wat er in zulke mensen hun hoofd tekeer gaat. Ah ja, en Sandrine André is verdekke een knappe madame! Wow.
     
  • The Hunting Party: sterkte film met o.a. Richard Gère, gebaseerd op waargebeurde feiten, waarin we het verhaal van enkele journalisten zien die op zoek gaan naar de dictator die in Joegoslavië ingestaan heeft voor de oorlog en alle andere miserie die er zich daar afgespeeld heeft. Knappe film. En vooral, sticky. Een mens zou meer moeten stilstaan bij zulke zaken. En ja, ze stellen er vragen die wij ons ook regelmatig zouden moeten stellen… Aanrader!
Beide films zijn dus aanraders en in feite een must voor iedereen. Great.

Het voorbije weekend heb ik mijn schade ingehaald en alle dertien afleveringen van het derde seizoen van Prison Break bekeken. De avonturen van Michael en Linc blijven duren en ze hebben me (nog steeds) geen enkel ogenblik verveelt. Sterk! Het spijtige aan de zaak is dat het natuurlijk weer serieus spannend eindigt, waardoor het uitkijken is naar het vierde seizoen, of moet ik zeggen de tweede helft van het derde seizoen, want normaal zijn er altijd 23/24 afleveringen geweest en deze keer dus maar dertien. Zou dat iets te maken hebben met die staking van de scenaristen niet zo lang geleden? Me thinks so.
In ieder geval: Sarah is dood (spijtig), Michael is op wraaktocht, Linc en LJ zijn samen en vrij (maar ik vermoed dat ze Michael toch nog gaan helpen), Sucre zit in de gevangenis samen met Teabag en Bellick (waarvan de eerste iets in zijn schild voert met zijn non / hoer) en Whistler is samen met zijn knappe, maar oh zo slechte madame op een missie, samen met Alex Mahone (en dus ook op de vlucht voor Michael die wraak wil voor de dood van Sarah).
Genoeg stof dus om van een cliffhanger te spreken en mij te laten smachten naar het volgende seizoen! Ik had het niet gedacht, maar na drie seizoenen is Prison Break nog altijd een hele sterke serie.
Update: Sarah komt terug in seizoen 4! Het ziet er goed uit… meer Prison Break nieuws over seizoen 4 vind je hier.

Tegenwoordig is er niet veel speciaals op de Vlaamse beeldbuis te zien, buiten het derde seizoen van Prison Break (waar ik nog altijd niet aan begonnen ben, shame on me). Op VT4 zijn ze wel gestart met de serie “Vermist”, welke verder borduurt op de gelijkname film.
Zelf ben ik die serie aan het volgen op Prime en ik vind het wel goed. Ik heb ondertussen aflevering 8 al gezien van de in totaal 10 afleveringen, dus het zit er bijna op, maar als het van mij afhangt, mag er gerust een tweede seizoen komen. Klasse acteurs en een goede verhaallijn. Het enige wat mij af en toe een beetje stoort, is de zware product-placement van Nissan… maar bon, het geld moet van ergens komen nietwaar?
Een andere serie waar ik gisteren aan begonnen ben, is “Matrousjka’s 2 – 3 jaar later“. Het eerste seizoen vond ik schitterend en was wereldwijd een succes (uitgezonden in maar liefst 42 landen!) waardoor een vervolg natuurlijk niet kon uitblijven. Het nieuwe seizoen bestaat uit 10 afleveringen, waarvan ik de eerste dus gezien heb. Het was ok: veel bekende gezichten, precies interessante verhaallijn (het speelt zich nu af in Bangkok en in iets mindere mate in het Oostblok) maar het kwam allemaal een beetje traag op gang vond ik zelf. Mogelijk komt het wel los in de komende afleveringen, maar als het zo blijft gaan er mensen afhaken vrees ik, en zal een derde seizoen geen optie zijn. In ieder geval volg ik de avonturen van Ray Van Mechelen, den Eddy, de Jan en al de rest.
Kijken dus. Want er is eigenlijk niks beters op de buis…

« Older posts Newer posts »

© 2026 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑