Google heeft een nieuwe browser gelanceerd, open source en alles. Waarom Chrome? Misschien om MS te jennen daar er ooit een project is geweest dat Chrome heette en dat over een browser met multimedia capaciteiten ging, maar enkele dagen voor release werd afgevoerd…? Who knows.
In ieder geval ziet het er leuk uit. Alles staat nog in kinderschoenen vaneigens, maar een nieuwe speler is altijd welkom daar dit voor concurrentie zorgt en daarmee ook voor motivatie van de betrokkenen om nog meer hun best te doen zodat de mensen hun browser kiezen als oplossing. Love it.
Browserlijst op mijn PC: Firefox 3.1, Internet Explorer 9 Bèta 2, Safari en nu ook Google Chrome. Kwestie van zeker altijd een browser bij de hand te hebben en al. Hier vind je trouwens het stripverhaal waarmee je Google Chrome gelanceerd hebben. De browser zal hier te downloaden zijn, maar op dit moment is de site nog niet gelanceerd… dus blijven checken gedurende de dag ;-).
Category: Internet (Page 13 of 16)
Backups, ik heb het al zo vaak gezegd… ze zijn erg belangrijk en dat besef je pas op het moment dat je ze nodig hebt. Nu neem ik wel geregeld backups, maar 100% ben ik niet gedekt en het is ook zo dat ik nog altijd data zal verliezen wanneer het noodlot toeslaat: de data tussen de dag dat ik de crash heb en het moment dat ik mijn laatste backup gemaakt heb. Ah ja, ik ga niet elke twee uren een backup maken bij manier van spreken.
Een berekend risico heet zo iets denk ik?
Anyway, een mogelijke oplossing is het gebruik van online backups: je installeert een client op je computer die dan constant updates van je bestanden op een beveiligde site zal plaatsen, vaneigens via een geencrypteerde verbinding. Hiervoor betaal je dan per maand een bepaald bedrag, meestal rond de 5$ voor “unlimited storage”.
En nu is mijn vraag: heeft daar iemand ervaring mee? Goed of slecht? Shoot!
PS: en ja ik gebruik al externe disks, dvd’s en een NAS. Maar wat als het huis in brand staat? Of wat als dieven al mijn computers en bijhorende randapparatuur stelen? Bye bye data?
Is het jullie ook opgevallen? Mij in ieder geval wel. Kleine verbeteringen aan een zeer sterk product. I’m lovin it.
Ligt het aan mij of is Google Calendar down?
“Oops, we’re sorry, Calendar is temporarily unavailable. You can cross your fingers and try again in a few minutes, or take a look at our help center for more information.”
Dat ding is dus altijd bereikbaar, en op momenten dat ik het dan dringend nodig heb voor een afspraak te controleren, is het down. Murphy en al? Who knows…
Ligt dat nu aan mij of is Youtube serieus bergaf aan het gaan? Veel van mijn favoriete filmpjes werken gewoon niet meer, andere filmpjes die je opzoekt (en dan denk ik vooral aan music video’s) gaan ook al niet,… vermoedelijk wegens copyright infrigements zeker?
Tijd om een alternatief te zoeken… anyone?
Op mijn account is GMail Labs al actief! En ik moet zeggen, het ziet er goed uit. Sommige “additions” zijn minder interessant voor dagdagelijks gebruik, maar anderen zijn echt een meerwaarde voor GMail! Ik ga er een beetje mee prutsen denk ik… eens kijken dewelke ik ga blijven gebruiken.
Gisteren was er een grote bijeenkomst bij Google waar het GMail Lab (het team dat aan GMail werkt) een uiteenzetting van nieuwe features heeft gegeven. En het ziet er goed uit! Signatures, meer filters, een paar spelletjes,… in totaal 13 nieuwe features en er worden er nog meer verwacht! Tof nietwaar?
Om deze nieuwe zaken te kunnen testen, moet je “Labs” activeren op je account. Dit kan je in GMail zelf doen, maar het wordt niet op elke account tegelijkertijd geactiveerd (net zoals de IMAP functionaliteit vroeger) dus geduld is een deugd ;-).
Lees er alles over op de Google Blog of bij Paul. Ik kijk er alvast naar uit…
Update:
De 13 aanpassingen kort samengevat:
- Quick Links: Sla specifieke mailberichten op in uw inbox
- Superstars: Gepersonaliseerde stersymbolen voor het markeren van berichten
- Pictures in chat: Google Talk krijgt profielafbeeldingen
- Fixed width Font: Bij antwoord op mail kunt u de bronboodschap vatten in een compact teksttype of ‘monospace font’.
- Custom keyboard shortcuts: Bepaal zelf welke sneltoetsen u gebruikt voor opstellen, zoeken, of beantwoorden.
- Mouse gestures: Houd de rechter muisknop ingedrukt en voer commando’s uit met polsbewegingen.
- Signature tweaks: Verander plaats en opmaak van uw handtekening.
- Random signature: Willekeurige beroemde quotes onderaan uw berichten. Niet tegelijk gebruiken met Signature Tweaks.
- Custom date formats: Wijzig datering en tijdsaanduiding in uw berichten.
- Muzzle: Verberg statusboodschappen van uw contacten in Google Talk.
- Old Snakey: Activeer het klassieke spel Snake met de &-toets.
- Email Addict: Weigert u een kwartier lang de toegang tot uw inbox.
- Hide unread counts: Verberg de teller voor het aantal ongelezen boodschappen in uw inbox en labelmappen.
Google’s eigen smartphone OS heet Android en komt er dit jaar nog aan. HTC, Samsung en nog een hoop andere fabrikanten zal alvast telefoons maken met dit OS en als je naar het demonstratiefilmpje hieronder kijkt, denk ik dat Android een beduchte concurrent zal worden voor de iPhone.
Laat maar komen Grietje!
httpv://www.youtube.com/watch?v=arXolJrLVEg
Twee interessante add-ons:
Twee “Better G” add-ons voor Firefox (jaja, al compatible met versie 3) die je Google expierence drastisch verbeteren. De eerste geeft je extra troeven in GMail en de tweede verbetert Google Reader. In feite zijn beide add-ons gewoon een verzameling van user-scripts, maar dan wel de “ones to have”. Aanrader!
Ik heb er al een paar postjes aan toegewijd, maar vandaag hebben ze het bij Google ook nog is kort en bondig uitgelegd, met vergelijkende tabel en alles! Ga dus eens kijken waarom u met IMAP zou werken ipv met POP, u zal er geen spijt van hebben… trust me on this one.
Recente Comments