Twee weken terug heb ik dus mijn één jaar oude LRC (Light Ride Concept) fiets binnengebracht bij de fietsenmaker omdat de achterste derailleur in bepaalde versnellingen “sprong” tussen de versnellingen. Daardoor kon ik niet veel kracht op de pedalen uitoefenen zonder ongewild van versnelling te veranderen (levensgevaarlijk als je op de pedalen staat!). Dus doe ik mijn fiets naar de dealer, want uiteindelijk kunnen die gasten dat beter dan een onervaren fietsenmaker als ikzelf. Althans, dat dacht ik…
Vandaag de fiets gaan ophalen en men verzekerde mij dat alles tip top in orde was: er was niets aan, juist een beetje bijregelen. Omdat ik nogal laat thuis was en er eerst gegeten en gedronken moest worden, gevolgd door een ontspannende film, ging ik dus de fiets uit de auto halen. Eens het voorwiel er ingezet was hij klaar voor een testrit. En wat was er gedaan? Niets! Het probleem was nog altijd een probleem! Volgens mij hebben ze er dus niets aan gedaan! Ik heb dan ook niets moeten betalen, maar toch, ik heb 30km enkel gereden om tot daar te geraken.
Zoals Roger van de regionale omroep altijd zegt: “Wat je zelf doet, doe je meestal beter”. Zo gezegd, zo gedaan. Het internet geopend en via enkele Google-queries op de volgende site uitgekomen. Foto’s, how-to’s, comments, … kortom alles wat een beginnende fietsenhersteller nodig heeft. Een kwartierje later zat ik in de garage met in één hand een kruisschroevendraaier en in het andere een print van de how-to. Nog eens een kwartier later was het probleem geen probleem meer en kan ik er terug invliegen! Zeg nog eens dat het internet geen goed gerief is!
ge verdient een koude vedett :p
Het zou alleszins smaken!