Telling stories for a living

DPD Perikelen

Weet u nog die schitterende service van Nespresso? Wel, die is nog altijd schitterend. Maar hun koerier, DPD, doet het net iets minder goed.
Mijn tasjes waren dus onderweg, zoals Nespresso me op 19/5 wist te vertellen. Bleek dat DPD zodanig snel is, dat ze die dag al aan de deur stonden met mijn tasjes. Een gesloten deur echter, want ik wist het nog maar net en kon dus niet thuis zijn. DPD is een erg modern bedrijf en stuurt een mail om te zeggen dat ze langsgeweest zijn, zonder succes. In die mail staat een url (http://www.nieuwelevering.be) waar je met de nodige informatie een nieuwe datum kan aanvragen om langs te komen.
Standaard gingen ze de dag nadien langskomen, maar ik wist dat ik er dan ook niet zou kunnen zijn en dus vroeg ik via die site om maandag 23/5 langs te komen. Ik voorzie die dag dat ik gans de dag thuis ben, kwestie dat die mensen niet opnieuw voor de deur staan.
Korte versie: niemand gezien en hun website met tracking geeft erg onoverzichtelijke informatie zoals “WRONG” zonder meer. Ik stuur een mail naar DPD om mijn beklag te doen en ineens ook naar Nespresso, kwestie dat ze daar al op de hoogte zijn.
Dinsdag 24/5 belt Kim van DPD mij. Er is “iets” misgelopen. Ah ja, en mijn pakketje is beschadigd ook. En ook dat ze 24/5 (ik was vaneigens dan niet thuis, ik was op 23/5 thuis weet u nog?) opnieuw aan de deur hadden gestaan, maar ik was er niet… DUH!
Enfin. Ze gaan het beschadigd pakketje nu afleveren bij het ouderlijk huis, want daar is ALTIJD iemand aanwezig. Ik kan het pakketje best aannemen en dan de beschadigde kopje(s) regelen met Nespresso zelf (wat ik zeker zal doen). Hopelijk komt het daar ooit aan… vingers kruisen dus!
Kortom: als iemand via Nespresso dingen laat leveren, wees niet dom en gebruik hun Kiala optie. Ik heb dat tot nu toe altijd gedaan, zonder problemen. DPD zou ik vermijden als de pest, want niet alleen houden ze zich niet aan afspraken, ze geven bitterweinig feedback, beschadigen uw pakket op de koop toe en hoe dat allemaal komt, dat weten ze eigenlijk niet goed…
PS: ik werk erg veel met UPS, DHL en Fedex en daarmee heb ik nooit zulke fratsen. Het zal wel een reden hebben dat die drie nét iets groter zijn dan DPD zeker? Prutsers.

2 Comments

  1. Koen

    Ik kan je nochtans verzekeren dat ik ook met de grote koeriers problemen heb gehad. Surf maar eens rond op een paar blogs en het staat vol van “er was niemand thuis”, “het pakje werd geweigerd” etc… terwijl er wel degelijk iemand was maar geen koerier werd gezien. Kiala moet ik nog eens proberen…

  2. Unexpected

    Uiteraard zijn daar ook problemen mee, alleen heb ik daar nog nooit zulke zaken mee meegemaakt, en ik gebruik die toch maandelijks meermaals.
    Ik zal ook wel geluk hebben gehad tot nu toe, maar in verhouding heb ik al veel meer pakketjes via UPS en consoorten verzonden zonder issues, dan via DPD mét issues.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2024 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑