Telling stories for a living

Category: Uncategorized (Page 17 of 38)

Wie gaat er naar Winsec eind februari in de Microsoft gebouwen te Diegem? Ik alvast wel! En waarover zal het daar gaan? Een zwaar geripte copy/paste van de site zelf:
Winsec.be offers a networking opportunity for IT Security Professionals who want to share knowledge and experiences, both technical as non-technical. 
WinSec.be mainly focuses on Microsoft security systems covering Identity & Access management, such as Identity Integration Server (MIIS), Certificate Lifecycle Manager (CLM), Identity Lifecycle Manager (ILM), Rights Management Services, AD Federation Services and Microsoft Forefront Edge (with ISA server and Intelligent Application Gateway, IAG).
The Winsec steering group consists of Peter Geelen (founder, 4all networks), Jan De Meyer (Ascure), Kris Gantois (Ascure), Paul Loonen (Avanade) and Stefaan Pouseele (Cevi).
Ik ben er nog nooit naartoe geweest, maar ik ga het in ieder geval eens bekijken. De toegang is gratis dus buiten tijd heb ik niet veel te verliezen hé ;-). U komt toch ook?

Jawel, vandaag om precies te zijn is Windows Vista 1 jaar oud geworden. In Nederland vliegen ze er goed in want iedereen die een baby heeft die op dezelfde dag als Vista geboren is, krijgt gratis Microsoft knuffels (lees: vergrootte iconen in knuffelvorm). Grappig!

De max! Een cartoon (met verschillende delen die elke dag beschikbaar komen) over een IT’er en zijn dagelijkse avonturen. Alles wordt erg “cool” weergegeven en zorgt ervoor dat een “saaie” actie van “ons” eruit ziet als een supercrazy zwaargevecht tussen de demonen der aarde en de man van de computer. Sweet. Check it!

Mijn vaklectuur is daarnet toegekomen. Woohoow. Weer nieuw materiaal erbij om extra kennis en know-how te verwerven in mijn job / hobby gebied. Spijtig genoeg ben ik deze keer niet door de mazen van het douanenet geglipt en heb ik 10€ kosten moeten betalen. Niet zo erg, want zelfs met die 10€ erbij is de totale kostprijs nog tientallen euro’s lager dan wanneer ik die lectuur in ons Belgenlandje zou aanschaffen. Maar bon, helemaal niets moeten opleggen is toffer ;-).
Straks een beginnen bladeren in de Vista Secrets en zien of we veel nieuwe secrets kunnen ontdekken (die ik natuurlijk zal delen!).

Ergens vorig jaar schreef ik dat ik klaar was voor een nieuwe GSM te kopen, maar geen gewone GSM. Neen. Bij de gewone telefoons is er niets te vinden dat mij genoeg interesseert om er 300€ of meer voor neer te tellen (want die leuke modellen kosten al snel 400€) en ze bieden geen functionaliteiten die ik nodig heb of zou willen leren gebruiken.
Waar ik wel voor te vinden ben, is een smartphone. Een gecombineerd toestel waarmee ik naast bellen en sms’en, ook occasioneel het internet mee kan raadplegen (bijvoorbeeld een adres opzoeken van een restaurant of mijn Google Calendar raadplegen of zo), muziek kan beluisteren, foto’s kan maken (en dan doel ik niet op superkwalitatieve foto’s, maar een foto die beter is dan wat mijn huidige Samsung D500 kan leveren), met mijn Outlook en mijn GMail kan sync’en (of mij toelaat om een IMAP e-mail client te gebruiken) en als het even kan er nog leuk uitziet, een toffe interface heeft en nu dat we toch bezig zijn, ook nog eens kan dienen als navigatietoestel (in plaats van nog een TomTom aan te schaffen).
Tot voor kort was zo een toestel gewoonweg onbestaande. Of onbetaalbaar ;-). Ergens vorig jaar kwam er de HTC Touch, die aan alles voldeed maar geen GPS had en iets te traag was naar mijn zin. Afgekeurd dus. Naar het einde van het jaar kondigde HTC echter een opvolger aan, of beter gezegd, een grote broer: de HTC Touch Cruise. Deze alleskunner bevat alles wat ik hierboven omschreven heb en nog veel meer, maar was enkel te koop met een Engelstalig besturingssysteem. Op zich niet erg, maar voor woordenboeken en algemeen gebruiksgemak is een Nederlandstalig besturingssysteem op een telefoon / PDA toch gemakkelijk.
De HTC Touch Cruise NL zat wel degelijk in de pipeline en was gepland voor begin januari. Begin januari kwam en ging voorbij en geen NL-editie te bespeuren… tot vandaag. Vandaag kreeg ik een mailtje met daarin het heugelijke nieuws dat vanaf nu de HTC Touch Cruise NL beschikbaar was!
Daarnet heb ik hem dus besteld en als alles goed gaat mag ik hem morgen al verwachten via TNT Express. Ik heb er optioneel nog een microSD kaartje van 2GB bijgekocht en natuurlijk ook een “screen protector” om te voorkomen dat mijn scherm er na twee weken al afgeleefd uit ziet.
As usual mag u een gedetailleerde bespreking van mijn nieuwe “personal assistant” verwachten zodra ik de gelegenheid gehad heb om er mee te spelen… Stay tuned.

U moet ondertussen al wel weten dat ik een hevige fan ben van alles wat met computers te maken heeft. Kennis omtrend die zaken komt natuurlijk niet vanzelf en daarom spendeer ik ook wel wat tijd met mijn neus in vakliteratuur.
Eén van mijn favoriete uitgeverijen is O’Reilly, bekend om zijn “Cookbook”, “In A Nutshell”,… en andere boeken over de meest uitgebreide onderwerpen, zolang het maar iets te maken heeft met een computer. Hun boeken zijn niet altijd de goedkoopste, maar zeker niet de duurste en tot nu toe kan ik er alleen maar goed over schrijven.
Via BNOX kwam ik vandaag echter op een leuke parodie site uit: O’Reilly Maker heet ze en je kan er je eigen “fake” covers van “fake” O’Reilly boeken ontwerpen. Altijd grappig. En gratis.

Gisterenavond kreeg ik via CNN en mijn subscription op hun Breaking News service het trieste nieuws binnen dat Heath Ledger dood is teruggevonden in zijn appartement. Vanzelfsprekend zijn de eerste rapporten zelfmoord, overdosis, enz omdat er pillen op zijn nachttafeltje stonden. Zucht. Maybe. Maybe not. Maar om uw eigen van kant te maken als je een succesvol acteur bent en vader van een dochtertje, dan moet je toch erg down zijn en in de put zitten… en dat blijft een trieste affaire niet?
Anyway, een sterk acteur armer. De nieuwe Batman prent zal hoogst waarschijnlijk extra succes kennen nu. De één zijn brood is de ander zijn dood en zo…

Ik heb vandaag de eerste twee afleveringen van het nieuwe, tweede seizoen van Jericho gezien en het moet gezegd: de spanning is er nog niet uit en gaat gewoon verder aan het ijzingwekkend tempo waarmee seizoen 1 gestopt is. Benieuwd hoe dat zal aflopen…

We gaan er geen doekjes om winden, geeks zijn tegenwoordig net zo aanwezig bij de vrouwen als bij de mannen. Bij GameGirl.Com hebben ze daarom een Top 7 opgesteld van meest “geeky” onderbroeken voor vrouwen. Female Geeks moooovvveee!! PS: de iPhone unlock je door met je vinger horizontaal te schuiven over het scherm… Kwestie dat de bedoeling van onderstaand broekje duidelijk is ;-).

iPhone Geek Panties

Dit is tof! Een stoel die zweeft op magneten waardoor je als het ware een zelfde effect krijgt als de luchtvering op een mooie Audi Allroad of een trein van de NMBS. Naar het schijnt zeer aangenaam om in te zitten en ook goed voor allerhande problemen met de rug. Alleen de prijs staat er niet bij en ik vermoed dat die niet laag zal zijn…

Levitation Chair

« Older posts Newer posts »

© 2026 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑