Bestel eens een “Américain Speciale” en kijk wat er gebeurt.
httpv://youtu.be/N_1HsD-fPoE
Goesting om een plezante lunch te organiseren voor jou en je collega’s? Meedoen is belangrijker dan niet winnen. Of zo iets.
Telling stories for a living
Bestel eens een “Américain Speciale” en kijk wat er gebeurt.
httpv://youtu.be/N_1HsD-fPoE
Goesting om een plezante lunch te organiseren voor jou en je collega’s? Meedoen is belangrijker dan niet winnen. Of zo iets.
Nu goed een dikke maand overgestapt van Google Reader naar Feedly en eigenlijk voelt het alsof ik nooit iets anders gebruikt heb. En dat is een goede zaak!
Het is ook pijnlijk duidelijk geworden dat GR eigenlijk al een heel lange tijd niet meer geupdate werd, vind ik.
Eigenlijk is dat weer eens een bewijs dat een mens iets nieuws moet durven proberen, ook als je nog tevreden bent van de bestaande oplossing. Onbekend is onbemind enzo.
BYOD – Bring Your Own Device.
Ik sta er eigenlijk van versteld hoeveel bedrijven nog vasthouden aan een vaste infrastructuur. Dat ze niet alle data zomaar in “een cloud” willen steken, daar kan ik inkomen. Maar dat ze hun personeel vastgespen in een bepaald stramien en figuurlijk gesproken uw arm omwringen en verplichten bepaalde hard- en/of software te gebruiken, daar ben ik het noorden kwijt.
Zeker als de tools aanwezig zijn om BYOD strategie perfect mogelijk te maken: app virtualisatie, server virtualisatie, tablets, smartphones, ingebouwde VPN-tunnels vanuit de applicaties zelf…
Er zijn uiteraard altijd uitzonderingen, maar de grootste gemene deler zou perfect kunnen werken op eender welk platform. Niet iedereen is even productief op een Windows machine (of omgekeerd – op een Mac). Net zoals dat sommige mensen productiever zijn thuis dan op kantoor en anderen juist verkiezen om tussen de collega’s te zitten om werk te verzetten, zo zijn er ook mensen die sneller en efficiënter kunnen werken op een bepaald platform of met een bepaalde applicatie.
Al te vaak is er ergens in een verscholen hoekje een IT afdeling in een ivoren toren met aan het hoofd een IT manager (soms in combinatie met een Security Officer) die willen vasthouden aan wat ze kennen in plaats van mee te evolueren met de rest. Voor elk negatief argument, is er steevast een positief argument en naar mijn aanvoelen is het een kwestie van tijd alvorens ook zij moeten plooien.
Over plooien gesproken: als je metaal warm maakt, plooit het relatief makkelijk mee. Als je het koud tracht te plooien, dan bestaat de kans dat het breekt… Om maar te zeggen dat een onderbouwd verhaal de essentie is voor het succes van de cloud-strategie en de bijhorende BYOD infrastructuur.
Data kan je niet afbakenen. Data moet zweven tussen verschillende oplossingen. Hence the cloud story! Waar die cloud moet staan en hoe je die beveiligt, dat zijn natuurlijk valabele discussies.
Daarvoor zijn er oplossingen zoals bv. HCP Anywhere – om maar te zeggen dat voor elk probleem en voor elke vrees een gepaste oplossing voorhanden is.
Voor de “fellow petrolheads” out there die Chris Harris niet zouden kennen… Pak uw tablet, open de Youtube app en zoek het kanaal van Drive.
You can thank me later :-).
The Bloody Beetroots. Die mannen hebben serieus vette tracks en Warp 1.9 is er zonder twijfel eentje dat de menigte “en masse” op en neer doet springen. Whoop whoop!
httpv://www.youtube.com/watch?v=3jbywKB3Rqk
Feestje! Hardcore is terug “in” zeg ik u.
httpv://www.youtube.com/watch?v=qTkRehr3iGI
Avicii zijn meest recente hit (met Aloe Black die de vocals verzorgt) is een toppertje. Beetje western achtig, country like zeg maar. Love it.
httpv://youtu.be/5y_KJAg8bHI
Must-see! Really.
httpv://www.youtube.com/watch?v=RAoo–SeUIk
Ik heb voor mijn privé abonnement gekozen voor Telenet Mobile. Telenet maakt hiervoor gebruik van het Mobistar netwerk voor zij die dat niet weten.
Voordien was ik klant bij Mobile Vikings, wat gebruik maakt van het BASE netwerk. Mobistar zou meer 3G dekking hebben dan BASE en daarom heb ik besloten om de overstap te maken.
Huge mistake!
Telenet Mobile / Mobistar heeft inderdaad meer 3G dekking en als die er is, dan is alles best ok te noemen. Echter, wanneer er geen 3G is, dan val je terug op Edge en die kwaliteit is echt bedroevend slecht!
Of je nu 2 balkjes of 5 balkjes hebt, het maakt allemaal niet veel verschil. Je toestel denkt dat het op internet kan, maar in de praktijk werkt het meer niet dan wel en krijg je time-out fouten enz. Zelfs een simpele “PING-test” lukt niet… dus het heeft niets te maken met grote hoeveelheden data proberen te transferen.
Ik heb contact opgenomen met Telenet en die support was zeer vriendelijk (zowel via Twitter als via telefoon, ze hebben me zelf opgebeld om toelichting te geven), maar ze hebben te kennen gegeven dat ze er zelf weinig kunnen aan veranderen omdat ze van Mobistar afhankelijk zijn en dat ze zich zeker bewust zijn van die slechte kwaliteit voor niet-3G-connecties.
Mobile Vikings / BASE heeft dan misschien minder 3G dekking, maar hun Edge verbindingen werken wel goed en de snelheid valt nog goed mee ook.
Concreet: er zit niks anders op dat van provider veranderen… Ik denk dat ik Proximus Generation Connect eens een kans ga geven.
Mijn iPad Mini wordt binnen een kleine maand een half jaar oud. Ideale gelegenheid om nog eens te kijken of ik nog steeds zo een fan ben van het baby-broertje van de iPad die iedereen al een tijdje kent.
In short: yes sir! Hoe langer, hoe meer ben ik er van overtuigd dat de Mini de juiste afmetingen heeft. Dankzij zijn kleinere grootte, ligt hij veel makkelijker in de hand en weegt hij ook een pak minder dan een normale iPad. Dit maakt het gebruiksgemak echt wel beter (en ik kan vergelijken, want ik heb ook nog een gewone iPad in huis) en zorgt er voor dat je de iPad Mini gewoon veel meer gaat gebruiken.
Dat Retina scherm heb ik nog steeds niet gemist en zoals ik al eerder zei, heeft een iPad Mini een half Retina scherm doordat de pixels dichter op elkaar staan gezien de afmetingen van het toestel. Tenzij je dus erg actief bent met foto’s, zou ik serieus overwegen om de Retina versies links te laten liggen, voor de Mini te gaan en nog wat geld op je bankrekening laten staan.
Dat ik voor de 16GB versie koos, blijkt ook voor mij geen probleem te zijn, al kan ik me wel voorstellen dat die snel opgebruikt is als je veel lokale data wil bewaren. Aangezien ik tegenwoordig zo goed als alles via “de cloud” regel, heb ik weinig lokale data (behalve de apps zelf) en loop ik niet tegen die beperking aan.
Het 3G/4G aspect mis ik ook niet. Ik heb nog geen enkele keer online willen gaan met de iPad zonder dat er wifi in de buurt was. En worst-case kan ik altijd mijn iPhone in hotspot mode droppen en zo toch op het wereldwijde web geraken met de iPad.
Kortom: de iPad Mini is een dikke, vette aanrader voor veelgebruikers die mobiliteit belangrijker vinden dan pixels per inch.
© 2026 Unexpected.be
Theme by Anders Noren — Up ↑
Recente Comments