Eergisteren telefoon gekregen van Telenet om een afspraak te maken voor de plaatsing van een nieuwe modem. Niet de internet-modem (die is toch recent vervangen aangezien de oude het Turbo abonnement niet aankon), maar de telefonie-modem, althans dat is toch wat die helpdesker mij wijsgemaakt heeft. Bij navraag wat er nu in feite beter aan is, kreeg ik geen to-the-point antwoord, maar eerder iets van “sneller, beter, mooier, …”, allé alle superlatieven die je maar kan bedenken om toch de klant te overtuigen dat het echt wel nodig is. Indien de aanpassing niet gebeurd, zouden we binnen enkele maanden geen telefoon meer hebben. Mijn vermoeden is dat Telenet alles naar VOIP gaat zwieren, om zo kosten te besparen (al denk ik dat ze dat al gedaan hebben met het oog op FreePhone). Volgende week komen ze langs, ik ben eens benieuwd. Bij familie en vrienden zijn ze ondertussen al geweest en schijnbaar werkt alles daar nog. Duimen!
Strange, hier gaat alles via 1 modem… Zowel teh intarnets als telefonie.
Telenet en hun installaties… ik zal het kunnen zeggen als ze geweest zijn.