Unexpected.be

Telling stories for a living

Logitech Support

Anderhalf jaar terug kocht ik mijn eerste trackball: de Logitech Cordless Optical Trackball. Deze “omgekeerde muis” doet vandaag nog steeds dienst en is eenmaal je er gewoon aan bent, een onmisbaar attribuut van je computer. Na enkele maanden dagelijks gebruik, merkte ik opeens iets eigenaardig aan de trackball: het leek alsof er een soort van plastic beschermfolie op de buitenkant zat die stilletjes aan begon los te komen!
Aangezien de trackball nog altijd perfect werkte en dit “probleem” louter estetisch was, trok ik me er eigenlijk niet veel van aan… tot voor kort. Ik weet niet precies waarom, maar opeens kreeg ik er genoeg van en wou ik een oplossing. Contact nemen met HCW – de winkel waar ik de trackball kocht – daar had ik niet veel zin in. Ik zou waarschijnlijk mijn trackball moeten binnenbrengen, laten opsturen en na een lange wachtperiode nogmaals tot in de winkel moeten gaan om mijn (hopelijk) nieuwe muis in ontvangst te nemen. Too much of a hassle!
In plaats daarvan heb ik een ticket geopend bij Logitech zelf, via hun support website om precies te zijn. Een dag nadat ik het ticket gelogd had, kreeg ik al een mailtje terug met de vraag of ik mijn factuur nog had. Als ik een kopie van het aankoopfactuur kon doorsturen, dan stuurden ze me dadelijk een nieuwe trackball. Als ik het factuur niet meer had, dan kreeg ik ook een nieuwe trackball, maar dan zou de procedure iets langer kunnen duren.
No worries! Ik had mijn factuur netjes in mijn facturenmap zitten en de volgende dag zat er een ingescande kopie van het factuur in de mailbox van Logitech. Daags nadien kreeg ik opnieuw een mailtje terug met daarin een tracking nummer en de melding dat mijn nieuwe trackball was opgestuurd. Precies twee dagen later stond UPS voor de deur met een gloednieuwe trackball!
Ik weet niet wat u ervan denkt, maar voor mij is zulke service een reden te meer om bij de volgende aankoop opnieuw Logitech te kiezen! Way to go guys!

10 Comments

  1. en als je het bij ons binnenbrengt dan krijg je onmiddellijk een nieuwe , dat is nu eenmaal standaard procedure bij heel wat merken
    .-= Manuel´s last blog ..Lucas =-.

  2. Bij “jullie” of bij elke HCW? Ook goede service dan! Maar dan moet ik nog altijd naar Leuven cruisen en parking betalen, nu was het genoeg om een mailtje te versturen en klaar was kees :-).

  3. elke hcw , D-link , logitech , belkin en nog een hele resem andere merken 🙂 SRMA’s , worden teruggestuurd naar groothandel en gecrediteerd
    .-= Manuel´s last blog ..Lucas =-.

  4. ups en mailen is nog gemakkelijker natuurlijk
    .-= Manuel´s last blog ..Lucas =-.

  5. Hey Tim!
    Bedankt voor de tip! Het is iets dat ik zelf nooit zou doen, maar dankzij jou verhaal heb ik ook een mailtje gestuurd. Ik heb hetzelfde voor met mijn DiNovo Laser pakket. Plastic beschermlaag komt los en het laadstation voor de muis geeft geen contact meer… Ik had de hoop al opgegeven, maar ik ga toch eens afwachten wat ze voor mij willen doen.

  6. I aim to please 😉
    Neen serieus, als de support zo correct verloopt als bij mij, dan heb je in no-time een vervangmodel :-).
    Laat maar horen hoe het ging!

  7. Exact 3u later…
    “Dank u wel voor uw contact met Logitech.
    Binnen de komende dagen zullen we u gratis de nodige vervanging sturen. De vervanging wordt vanuit onze voorraad in Zwitserland verstuurd. Staat u alstublieft een levertijd van enige dagen toe. Onze ervaring leert dat dit niet langer dan 2 weken zou moeten duren. U zult binnen de komende dagen een e-mail ontvangen waarin een trackingnummer van UPS staat. Deze code kunt u gebruiken op de UPS web-site om uw zending te traceren.”
    Tim, I LOVE YOU!!!

  8. Haha 🙂 no problem dude!
    Bij mij stond ook 2-3 weken maar na exact 2 dagen stond UPS hier al aan de deur!

  9. Vervolg van het verhaal: Een drietal dagen na mijn melding brengt UPS een pakje van Logitech netjes tot aan de deur (buurman neemt het aan want ik was een weekendje weg). Terug thuisgekomen op zondag merk ik dat men ipv een Azerty BE toetsenbord een Qwerty UK had doorgestuurd. Direct mijn ticket terug geopend en dit gemeld. Maandagmorgen klokslag 9u een mailtje: Onze excuses voor dit probleem wij hebben u bij deze een nieuwe, correcte set toegestuurd die spoedig bij u thuis zal geleverd worden. De huidige set mag u houden of eventueel weggeven aan een goed doel… Ik dacht dat ik van mijn stoel viel!! Al ooit zo’n gigantisch goede service geweten?! Ik in elk geval niet.
    Daar kunnen ze bij Apple nog iets van leren. Daar ben ik vrijdag mijn vijfde set oortjes gaan kopen in twee jaar. Ze vinden het geen garantie want ik steek mijn iPhone in mijn zak, het zal daardoor komen dat mijn oortjes één voor één stuk gaan… *zucht* Voortaan kleef ik dus mijn iPhone op mijn hoofd als ik onderweg ben!?!

  10. Amai, das inderdaad een mooie geste!! Waren ze inderdaad allemaal maar zo…
    En over die iPhone oortjes: ik kan er van meespreken (zoals ik al op mijn blog gepost heb) – zie http://www.unexpected.be/?p=2372.
    .-= Unexpected´s last blog ..Battlefield: Bad Company 2 =-.

Leave a Reply to WiMPiE Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2019 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑