Telling stories for a living

Macbook – Status Update II

Bon. Ik kom dus thuis en ik zie de levering van Apple die me staat op te wachten in het bureau. Ongeduldig als ik ben doe ik de doos open, echter mijn oog ziet al dat er op de Apple doos zelf geschreven staat “2.0GHz CPU…”, waarop ik in mezelf denk “tiens, ik heb toch 2.4GHz?”.
Ach, zal een standaard doos zijn denk ik al geweten sussend…
De “packing list” ziet er ook goed uit. Alles zoals ik besteld heb. Het zal wel goed gelopen zijn.
En dan doe ik de doos open. Neeeeeeeuuhh!! Het is wel degelijk de verkeerde Macbook die men in de doos gestoken heeft! In plaats van de duurste variant heeft men mij de goedkoopste opgestuurd, met Duitse handleiding en vaneigens een Duits toetsenbord (QUERTZ ipv AZERTY)! Godverdomme Apple, hoe moeilijk kan dat toch zijn om een bestelling correct uit te voeren? De mensen van de inpakkingsdienst hebben mij dus een Duitse versie van de Macbook opgestuurd in plaats van een Belgisch exemplaar. Sterk. 
Anyway, ik bel dus naar de Apple Store waar men mij zegt dat ze mij een mailtje gaan sturen met gegevens zodat ik deze verkeerde Macbook kan terugsturen én dat men mij ook een nieuwe Macbook gaat opsturen, degene die ik besteld EN betaald heb (verschil van 400€). De dame aan de andere kant van de lijn bevestigt dat ze de nieuwe Macbook al gaan opsturen en dat ik dus niet eerste de oude moet terugsturen… Hoe ik die levering kan volgen? Die zal opduiken in uw bestaande account… right. Niet dus. 
En dat mailtje heb ik ook nog niet ontvangen. En natuurlijk zijn ze nu gesloten. En bij Applecare kunnen ze mij niet helpen – U hebt onze Sales nodig meneer.
Morgenvroeg hang ik terug aan de lijn, vraag ik nogmaals bevestiging dat ze mijn nieuwe Macbook al opgestuurd hebben, meld ik dat ik nog geen mailtje gekregen heb voor de verkeerde Macbook te kunnen retourneren én ga ik ook is vragen of ik geen compensatie krijg… want ik heb wel degelijk betaald en zij hebben verkeerd geleverd. Aha!
En dat ze nu maar niet denken dat ik deze Macbook al opstuur alvorens ik mijn nieuwe in handen heb (of tenminste kan zien dat hij verstuurd is via de Apple site). 
Wat denkt u ervan?
En als de mensen van Apple soms meelezen: nu is het moment om uw marketing / sales team in actie te laten schieten en deze “Apple Expierence” positief te laten aflopen.

4 Comments

  1. golb

    Gij hoopt echt dat ge die Duitse Apple moogt houden hé. Alé, stiekem toch, een beetje… niet? Dat zou wel een vette promostunt zijn. Iedereen gelijk een 2.4GHz exemplaar bestellen. Unexpected heeft het antwoord op de slabakkende economie!
    golbs laatste blog post..GizMag – Neat Stuff

  2. Unexpected

    Hehe eventueel als derde laptop dan 🙂 just kidding, neen hoor want dat klavier is echt niet wijs :'( en ik heb zuurverdiend geld gegeven voor extra features die ik nu niet heb…

  3. ine

    ik heb zo een scherm laten oppikken omdat de doos beschadigd was (het scherm leek goed, maar ik wou geen risico’s nemen, de doos had duidelijk een deftige boenk gehad bij de delivery.)
    Apple leverde een nieuws scherm en een paar dagen later kwamen ze het andere oppikken (helaas… 😉 )
    Jammer dat je de verkeerde kreeg.
    Hier verliep alles vlekkeloos goed.
    ines laatste blog post..Retweet: Zwarte vrijdag ziet er heerlijk uit.

  4. Unexpected

    Mja Ine, beter safe then sorry he…
    En alles verloopt wel goed hoor, het is niet dat ik zonder PC zit of zo en de service is zeer goed. Ik ken andere firma’s waar dit voorval “hell” zou zijn en je weken bezig bent voor alles ok is…

Leave a Reply to golb Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2024 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑