Ergens in augustus stopte mijn Fitbit Flex met sync’en met mijn smartphone. De app herinstalleren, proberen via de dongle op de Mac, de Fitbit resetten… niks bleek een oplossing te bieden.

Een overvolle agenda en de nodige luiheid zorgden er voor dat ik het probleem liet liggen en er niet meer naar omkeek. Tot begin deze week.

Nog eens alles geprobeerd. Ondertussen heb ik een Android smartphone en om de telefoon en de Mac uit te sluiten dacht ik daar ook eens mee te proberen, echter zonder succes.

Mijn Fitbit Flex komt van Coolblue en ook al heb ik daar recht op garantie, het was voorbij sluitingstijd van hun helpdesk en ik had zin in een snel antwoord, dus heb ik de support van Fitbit zelf eens aan een testje onderworpen.

Ik ging voor de chat-functie op de support site van Fitbit en na een paar “Heb je X en Y geprobeerd”-vragen kwam de operator tot dezelfde conclusie als ikzelf: mijn Fitbit Flex is per-total en moet vervangen worden!

Geen gedoe met verwijzen naar de winkel. Gewoon een mailtje van Fitbit waarop ik moest reply’en met mijn adres + een screenshot van mijn bestelling en dan hebben ze genoeg informatie om me een nieuwe Fitbit Flex toe te sturen.

In ieder geval: goede service van Fitbit! Alles gaat vroeg of laat stuk. Het verschil tussen opnieuw iets kopen bij die fabrikant ligt voor mij bij de support die ze geven wanneer je een probleem hebt.

Makes sense right? En tot nu toe is Fitbit goed bezig en blijf ik klant.